دانلود و خرید کتاب اقتصاد مواهب طبیعی حسن کریم‌زادگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد مواهب طبیعی اثر حسن کریم‌زادگان

کتاب اقتصاد مواهب طبیعی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اقتصاد مواهب طبیعی

کتاب اقتصاد مواهب طبیعی نوشته حسن کریم‌زادگان است. مواهب طبیعی عبارت سلیسی است که طرفداران مکتب اقتصاد سبز مکرراً از آن استفاده می‌کنند. تا نشان دهند که طرح پیشنهادی آنان برای اقتصاد جهانی چگونه با دیگران تفاوت دارد. مفهوم مواهب طبیعی در بستر اقتصاد سبز برای فراتر رفتن از دیدگاه‌های محدود اقتصاد متداول، یعنی آن‌گونه که در حال حاضر ساماندهی شده است، قدرت و توان کافی دارد. اقتصاد متداول که برای ثروتمندان امتیازی ویژه قائل می‌شود، بسیاری از دیدگاه‌ها را هرگز در نظر نمی‌گیرد.

کتاب اقتصاد مواهب طبیعی در ردیف نخستین کتاب‌هایی است که در کشور به رشته تحریر درآمده است. این کتاب، به اهمیت و ارزش مواهب طبیعی اشاره دارد. بدون درک ارزش این مواهب در کیفیت زندگی و در برخی موارد، صرف توانایی حفظ حیات، احتمالاً نمی‌توانیم به بسیاری از گزینش‌های دشوار و توافقاتی دست‌یابیم که برای حفظ مواهب طبیعی به آن نیازمندیم. افزون بر این، اقتصاد مواهب طبیعی در بستر اقتصاد سبز، قلمرو توجه و نگرانی را به ورای گونه انسان گسترش می‌دهد تا به همه نظام کره زمین همراه با همه زیست‌بوم پیچیده و گونه‌های گوناگونش توجه کند.

اقتصاد مواهب طبیعی به‌عنوان زیرمجموعه اقتصاد محیط‌زیست اما در بستر اقتصاد سبز، به‌جای آن‌که کار را با نظریه‌ها و سازه‌های ریاضی شروع کند، با مردم و نگرانی‌های آنان آغاز می‌کند. علم اقتصاد متداول گرافی را با دو خط راست ارائه می‌دهد که نشان‌دهنده "عرضه" و "تقاضا" هستند و سپس آن را در روابط پیچیده‌ای به کار می‌گیرد که مستلزم تولید و تبادل کالاهاست. اقتصاد مواهب طبیعی در بستر اقتصاد سبز، خواستار درک عمیق‌تر و غنی‌تر مردم، روابط آنان و چگونگی رفتار و انگیزش آنان است. "نیازهایی" که برای ما اهمیت دارند، صرفاً نیازهای فیزیکی نیستند و شامل نیازهای روان‌شناختی، زیبایی‌شناسی و معنوی نیز می‌شوند.

خواندن کتاب اقتصاد مواهب طبیعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به محیط زیست پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان