دانلود و خرید کتاب رازهای روانشناسی تاریک ویلیام کوپر ترجمه ساره‌سادات علوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رازهای روانشناسی تاریک اثر ویلیام کوپر

کتاب رازهای روانشناسی تاریک

معرفی کتاب رازهای روانشناسی تاریک

رازهای روان‌شناسی تاریک، نوشته ویلیام کوپر کتابی در زمینه روان‌شناسی است که با ترجمه ساره‌سادات علوی در انتشارات یوشیتا به چاپ رسیده است. روان‌شناسی تاریک، یکی از ابعاد علم روان‌شناسی است که برای عموم افراد، کمتر شناخته شده است در حالی که آشنایی با آن، امری حیاتی در زندگی امروزه به نظر می‌آید البته ورود و شناخت به این حوزه، بدون خواندن و کسب اطلاعات در مورد مفاهیم آن دست یافتنی نیست.

این کتاب، اولین ترجمه این اثر به زبان فارسی است و این مفهوم نوین، تا به حال در دسترس خوانندگان فارسی زبان قرار نگرفته است. از افتخارات این کتاب حضور در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون در این حوزه خاص است.

درباره کتاب رازهای روانشناسی تاریک

این اثر کتاب راهنمایی مبتدی برای یادگیری مطالبی همچون دستکاری عاطفی پنهان، برنامه نویسی عصبی زبانی، کنترل ذهن، فریب و شستشوی مغزی است. در این کتاب، هنر خواندن ذهن افراد و تأثیرگذاری بر رفتارهای انسانی به شما آموزش داده خواهد شد.

روانشناسی تاریک به مفاهیم مربوط به کنترل و دستکاری ذهن انسان پرداخته و با کاوش در طبیعت انسان، این امکان را فراهم می‌کند که افراد، اعمالی ارادی برای دفاع یا آسیب رساندن به هم‌نوعان خود بروز دهند.

این کتاب بیانگر زاویه‌ای تاریک از علمی است که به شدت در زندگی انسان‌ها تأثیرگذار بوده و عدم توجه به آن می‌تواند زندگی عاملان و سوژه‌های آن را دچار تغییرات ناخواسته کند. به زبان ساده‌تر با شناخت این علم می‌توان افراد را مجاب، ترغیب و یا وادار به کاری کرد که غیرارادی به آن واداشته شده‌اند.

کتاب حاضر را می‌توان اولین دریچه آشنایی مخاطب ایرانی با مفاهیم روان‌شناسی تاریک در نظر گرفت. طی مطالعه این کتاب در خواهید یافت که چگونه ممکن است سایر افراد از شما سوءاستفاده کنند و چطور می‌توانید خود را از این مسئله ایمن نگه دارید.

خواننده با مطالعه این کتاب با مهارت‌هایی همچون دستکاری عاطفی پنهان، کنترل ذهن، روش‌های شستشوی ذهنی و تأثیرگذاری بر رفتار دیگران آشنا می‌شود.

خواندن کتاب رازهای روان‌شناسی تاریک را به چه کسانی یپشنهاد می‌کنیم

همه علاقه‌مندان به مباحث روان‌شناسی به ویژه ناشناخته‌های علم روان‌شناسی را به مطالعه کتاب روانشناسی تاریک دعوت می‌کنیم.

کتاب‌های مشابه

اگر به موضوع روانشناسی سیاه علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم این عناوین را هم مطالعه کنید: روانشناسی تاریک اثر مایکل پیس، ان ال پی روانشناسی تاریک اثر جی آر اسمیت، روانشناسی تاریک اثر زک آدامز.

بخشی از کتاب رازهای روان‌شناسی تاریک

دستکاری یا اِعمال نفوذ روانی چیست؟ این کتاب به عنوان یک راهنما برای درک مفهوم دستکاری عمل می‌کند و این کار را با تکیه بر مفاهیم مربوط به دستکاری روانشناختی انجام خواهد داد که به عنوان ابزاری برای تأثیرگذاری اجتماعی و تغییر نگرش سایرین شناخته شده است. افراد کنترلگر۴، منافع خود را به قیمت از بین بردن منافع شخصی دیگران تأمین می‌کنند. غالب روش‌هایی که به کار می‌برند فریبنده و استثمارگرانه است. تأثیرگذاران اجتماعی همیشه افراد ناسالم با شخصیت‌های تاریک نیستند، بلکه گاهی افرادی خیرخواه همچون پزشکانند که شما را وادار به ترک عادات ناسالم غذایی خود می‌کنند.

در مقابل این افراد، دسته‌ای دیگر قرار دارند که در راه تلاش برای دستیابی به خواسته‌هایشان از افراد دیگر برخلاف خواستهٔ شخصی آن افراد، استفاده ابزاری می‌کنند. این عملکرد جزءِ تأثیرات اجتماعی تاریک به شمار می‌رود و می‌توان خطرآفرین و مضر باشد. دستکاری عاطفی نمونه‌ای از ترغیب ناسالم و تحمیل اجبار بر افراد است. در این حالت فرد کنترلگر اهداف خاصی در ذهن داشته و از روش‌های مختلفی برای سوءاستفاده و بهره‌وری از اطرافیان و القای خواستهٔ خود به آنان استفاده کرده و از آنان برای رسیدن به هدف نهایی‌اش بهره می‌برد. این مسئله اصولاً به باج خواهی عاطفی منجر می‌شود.

افراد سوء استفاده‌گر برای اینکه دیگران را مجبور به انجام کار مدنظر خود کنند از کنترل ذهن، شستشوی مغزی و ارعاب بهره می‌جویند. ممکن است سوژهٔ فرد کنترلگر مایل به انجام کار مدنظر کنترلگر نباشد، اما به خاطر باج خواهی یا هر روش دیگری که فرد کنترلگر روی او پیاده کرد است، راه دیگری به جز تن دادن به خواستهٔ او نیابد. اکثر افراد کنترلگر فاقد احساس دلسوزی و همدلی نسبت به دیگران هستند و به همین خاطر با انجام اعمالی نظیر آنچه گفته شد مشکلی ندارند.

سایر کنترلگرها تنها می‌خواهند به هدف نهایی خود دست یابند و اهمیتی نمی‌دهند که در این مسیر چه کسی ناراحت شده یا آسیب می‌بیند. به علاوه، این دسته از افراد کنترلگر از ورود به یک رابطهٔ سالم نیز هراس دارند چرا که اعتقاد دارند دیگران آنها را قبول ندارند و در زندگی خودشان نمی‌پذیرند. سایر افرادی که رفتارهای کنترلگرایانهٔ شبیه به این دارند نیز آنها را به زندگی خود راه نخواهند داد. غالباً افرادی که شخصیتی کنترلگر دارند نمی‌توانند مسئولیت اعمال، مشکلات و زندگی‌شان را بر عهده بگیرند. از آنجایی که این افراد کنترلگر نمی‌توانند نسبت به این مسائل مسئولیت پذیر باشند، از روش‌های دستکاری ذهنی استفاده می‌کنند تا دیگران را مجبور به پذیرش تقصیر اشتباهات خود کنند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه