دانلود و خرید کتاب برنامه‌نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده علی‌رضا اسمعیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برنامه‌نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده اثر علی‌رضا اسمعیلی

کتاب برنامه‌نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده

معرفی کتاب برنامه‌نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده

کتاب برنامه‌نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده نوشته علیرضا اسمعیلی و یوسف عباس نژادورزی است. آموزش برنامه‌نویسی به کودکان و نوجوانان موضوع مهمی است که این روزها در جهان بسیار موردتوجه قرارگرفته است. یادگیری سریع‌تر در سنین پایین‌تر یکی از ویژگی‌های دوران کودکی و نوجوانی است. 

درباره کتاب برنامه‌نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده

آموزش مهارت‌های کلید زندگی به کودکان در این سنین اهمیت ویژه‌ای دارد. در این میان، آموزش برنامه‌نویسی به کودکان و نوجوانان، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مهارت‌های کلیدی قرن ۲۱، مورد توجه کشورهای پیشرفته‌ی جهان قرارگرفته است. نکته‌ای که وجود دارد این است که آموزش برنامه‌نویسی به کودکان تنها معطوف به آموزش یک مهارت ویژه برای زندگی در عصر فناوری‌های دیجیتال نیست، بلکه ازنظر روانشناسی و علوم شناختی مزایای زیادی دارد. در حقیقت کارشناسان اعتقاد دارند که در دنیای معاصر، به دلایل مختلف، برنامه‌نویسی باید به کودکان و نوجوانان نیز آموزش داده شود که چند دلیل اصلی آن در زیر آمده است:

۱. افزایش خلاقیت، متخصصین اعتقاد دارند که برنامه‌نویسی، بیش‌تر بر پایه‌ی فنون خلاقیت است تا علوم کامپیوتری. در حقیقت، برنامه‌نویسان همانند هنرمندان، خالق و سازنده‌ی یک اثر هستند و نتیجه‌ی کار آن‌ها مرتبط با طرز بیان‌شان است. برنامه‌نویسی کودکان را مجاب به تجربه و آزمایش ایده‌های جدید می‌کند.

۲. تکنیک حل مشکل، دانستن علم برنامه‌نویسی به کودکان دیدگاه یک مهندس‌ نرم‌افزار را می‌دهد و به کودکان می‌آموزد که چگونه دید کامپیوتری داشته باشند و مشکلات را از آن منظر حل کنند. زبان برنامه‌نویسی بر پایه‌ی منطق، الگوریتم و ریاضیات است و به کودکان آموزش می‌دهد که برای حل مشکلات بزرگ، لازم است که آن‌ها را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید تا آسان‌تر حل شوند.

۳. درک بهتری از تکنولوژی، در عصر حاضر که تکنولوژی در حال بلعیدن همه‌چیز است، درک بهتر از آن مزیت بزرگی محسوب می‌شود.

۴. توانایی در گفتار تخصصی، یادگیری یک‌زبان برنامه‌نویسی برقراری ارتباط کودکان را با توسعه‌دهنده‌ها آسان‌تر می‌کند. همچنین یادگیری برنامه‌نویسی به درک و حل الگوریتم‌های پیچیده، ارتباط و انتقال مفاهیم پایه و اساسی کمک شایانی می‌کند.

۵. تفکر خلاقانه در لحظات بحرانی، در حال حاضر،‌ اکثر مدیران اجرایی در تلاش برای پیدا کردن راه‌حلی برای افزایش سود‌دهی و کاهش هزینه‌های جانبی هستند. باید این موضوع را در نظر گرفت که کد نویسی و تکنولوژی، تأثیر بسزایی در سازمان‌دهی و کنترل بخش‌های مختلف یک کسب‌و‌کار دارد و ورود آن، سبب می‌شود که فرد با دید حساس‌تری پروسه‌های جاری را دنبال کند و به دنبال راه‌حل‌های خلاقانه‌تری برای بهبود راندمان‌ کاری باشد.

خواندن کتاب برنامه‌نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان حوزه برنامه نویسی و آموزش آن پیشنهاد می‌کنیم 

نظرات کاربران

Mohamad Naseri
۱۴۰۰/۰۷/۲۴

این کتاب ترجمه ی کتابی با عنوان python for kids و نوشته ی Jason Briggs هست و جالبه مولفین با اسم خودشون تالیف کردن و اسمی از مولف اصلی نیومده احسنت واقعا ....! تاسف!

younes.orj
۱۴۰۲/۰۲/۰۵

بدون گفتن خیلی از مقدمه ها و مفاهیم رفته سر عملگرها ، آموزش ساده معنیش خلاصه کردن و حذف کردن مقدمه ها نیست

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

قیمت:
۵۸,۹۰۰
تومان