دانلود و خرید کتاب سهراب‌کشان سیدعطاالله مهاجرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سهراب‌کشان اثر سیدعطاالله مهاجرانی

کتاب سهراب‌کشان

معرفی کتاب سهراب‌کشان

کتاب سهراب‌کشان نوشته سید عطاالله مهاجرانی است. چندین هزار سال است که همواره نسل جدید که نماد آرمان، پویایی و شکوفایی است، قربانی نسل قدیم که نشانه رکود، تحجر و عادت زدگی است، می‌شود. بنیاد داستان 'سهراب کشان'، داستان سهراب و رستم در شاهنامه فردوسی و مقوله فرزندکشی در اساطیر و تاریخ و ادبیات کشور ما است.

درباره کتاب سهراب کشان

کتاب سهراب کشان ماجرای عاشق شدن پسر به دختری است درروستا. امما پدر پسر هم عاشق همان دختر است و هربار که می خواهدبرای پسرش سهراب خواستگاری کند نمی‌تواند چون خودش گرفتار عشق است و نمی‌تواند برای فرزندش از خودگذشتگی کند.

درروستا نقالی بساط شاهنامه خواندن پهن کرده است و داستان رستم وسهراب را برای اهالی روستا می‌گوید. و ماجرا به صحنه‌ای رسیده که سهراب کشته خواهد شد. پدر دیگر طاقت دیدن رقیب و دوری معشوق از خودش را ندارد پس کم‌کم فکری به ذهنش می‌رسد، با خود تصمیم می‌گیرد پسرش را مانند سهراب قصه از بین ببرد تا با خیال راحت به محبوبش برسد.

در داستان می‌گویند سهراب و رستم هر دو یک زن را دوست داشتند و دلیل کینه و جنگشان همین بوده است. 

درویشی قلندری در روستا است و هربار که پدر سهراب تصمیم می‌گیرد فرزندش را بکشد او را منصرف می‌کند، و هر بار که او را می‌بیند با او صحبت می‌کند و به او پند و اندرز می‌دهد. در پایان پدر از کشتن فرزندش منصرف می‌شود و قلندری و درویشی پیشه می‌کند و سر به کوه و بیابان می‌گذارد.

کتاب سهراب کشان در حقیقت درگیری بین نسل دیروز و امروز به خاطر یک موضوع موردعلاقه است. و اگر این کشمکش را برای رسیدن به قدرت بدانیم می‌بینیم که در تاریخ نسل به نسل سهراب‌ها را می‌کشند تاخود به هدف برسند. اما مهاجرانی پیشنهاد می‌کند که مانند پدرسهراب راه درویشی وقلندری پیش بگیرند و بگذارند نسل تازه به هرچه می‌خواهد برسد.

خواندن کتاب سهراب‌کشان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات و سیاست پیشنهاد می‌کنیم

درباره عطاالله مهاجرانی

سید عطاءالله مهاجرانی متولد ۱۳۳۳ اراک نویسنده و سیاست‌مدار ایرانی است. او نماینده شیراز در دوره اول مجلس شورای اسلامی، معاون پارلمانی نخست‌وزیر در دوران نخست‌وزیری میرحسین موسوی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی، عضو شورای سیاستگذاری صدا و سیما و همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره اول ریاست‌جمهوری محمد خاتمی بود. او همچنین عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه تربیت مدرس بود و هم‌اکنون در بریتانیا سکونت دارد.

مهاجرانی سال ۱۳۸۳ از ایران رفت.

نظرات کاربران

کاربر ۲۱۴۷۹۰۴
۱۳۹۹/۰۶/۰۱

باسلام متاسفانه صفحات کسری داری و صفحات خیلی کیفت خوبی نداره

فاطمه.م
۱۴۰۰/۱۱/۱۹

من فقط نمونه رو دانلود کردم‌. صفحات بی‌کیفیت هستند و متن چشم رو اذیت می‌کنه. لطفا نسخه‌ی الکترونیک کتاب رو موجود کنید. مطالعه‌ی پی‌دی‌اف سخت و خسته‌کننده است.

کاربر ۱۵۴۷۴۸۰
۱۴۰۰/۰۱/۱۷

صفحات کتاب ناقصه و صفحه بندی بسیار ناهماهنگ

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان