دانلود و خرید کتاب فلور گیلان ولی الله مظفریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فلور گیلان اثر ولی الله مظفریان

کتاب فلور گیلان

معرفی کتاب فلور گیلان

کتاب فلور گیلان، نوشته ولی‌الله مظفریان، یک اثر پژوهشی بزرگ است که درباره‌ی گیاهان و نوع پوشش گیاهی منطقه گیلان نوشته شده است. 

درباره‌ی کتاب فلور گیلان

گیاهان از شگفتی‌های طبیعت هستند. نقش گیاهان را نمی‌توان در  تغذیه، توسعه صنعت و سالم‌سازی محیطزیست و جلوگیری از فرسایش خاک نادیده گرفت. دارند. گیاهان به اندازه زمین برای زندگی انسان‌ها و جانوران مهم و حیاتی هستند و ارزشمندترین ثروت هر کشور محسوب می‌شوند.

موضوع پوشش گیاهی در استان گیلان هم از این قاعده مستثنی نیست. گیلان اقلیم خاص و منحصربه‌فردی دارد و یکی از رویشگاه‌های مهم و متنوع گیاهی است. حدود بیست درصد فلور کشور در این استان می‌روید و حدود دو هزار گونه گیاهی تاکنون در این استان شناسایی شده است. همین سرمایه طبیعی سبب شده است تا ردپای این گیاهان در سبک زندگی مردم این دیار مشهود باشد. تا جایی که در تنوع غذایی، معماری، اقتصاد، صنعت، پزشکی و... نقشی پررنگ داشته و دارند. ولی‌الله مظفریان در کتاب فلور گیلان درباره‌ی پوشش گیاهی این منطقه نوشته شده است. دو فصل نیز به گیاهان گل‌دار و گیاهان بی‌گل اختصاص دارد. علاوه بر این کتاب تصاویر زیبایی دارد که به جذابیت آن افزوده است.

کتاب فلور گیلان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب فلور گیلان یک کتاب خواندنی و مفید برای تمام علاقه‌مندان به پژوهش‌های زیست‌شناسی و گیاه‌شناسی است. 

بخشی از کتاب فلور گیلان

پوشش گیاهی و جوامع و گروه‌های کاربردی استان گیلان براساس موقعیت و رویشگاه آن‌ها

استان گیلان حوزه خزری ناحیه اروپا –سیبری قرار گرفته و بنا به شرایط اکولوژیک و میزان بارندگی و پستی‌ و بلندی‌های بسیار دارای تنوع گونه‌ای بسیار غنی است اگرچه که بخش دشتی آن اغلب زیرکشت محصول برنج و دامنه‌های آن نیز زیرکشت باغ‌های چای و مرکبات قرار دارد و بخش جنگلی آن نیز به دلیل تراکم و سایه فراوان زیر سیطره تعداد معدودی از درختان و درختچه‌های جنگلی قرار دارد و با این اوصاف در زیر اشکوب جنگلی تنوع گونه‌ای گیاهی زیاد نیست و اغلب دربرگیرنده تعدادی از گیاهان سایه‌دوست و رطوبت‌پسند است، ولیکن به هنگام خروج از جنگل و در کنار راه‌های دسترسی به مناطق جنگلی و ارتفاعات تنوع رویشی قابلِ توجهی مشاهده می‌گردد و برای مثال می‌توان گفت هر گیاه‌شناسی که به گیلان رفته حداقل از کناره‌های جاده و نقاط دسترس جاده اسالم به خلخال گیاهی را برداشته است. می‌توان گفت که به صورت بارز در استان چهار نوار ارتفاعی و اکولوژیکی قابل تشخیص وجود دارد که هریک دربرگیرنده گیاهان خاص خود می‌باشند.

فهرست

  • مقدمه
  • توصیف کلی سیمای استان گیلان 
  • پوشش گیاهی و جوامع و گروه‌های کاربردی استان گیلان براساس موقعیت و رویشگاه آن‌ها
  • گیاهان بی‌گل 
  • گیاهان گل‌دار
  • منابع
  • نمایه نام‌های فارسی
  • تصاویر

نظرات کاربران

Ali Karami
۱۴۰۲/۰۴/۰۷

فلور گیلان کتابی فوق العاده ارزشمند و خواندنی است برای کسانی که عاشق طبیعت ایران بخصوص گیلان زیبا هستند این کتاب با زحمات بسیار نویسنده و همکاران با جمع آوری گیاهان بخش های مختلف گیلان و شناسایی و طبقه بندی

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۸٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴۳ صفحه

حجم

۵۸٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴۳ صفحه

قیمت:
۸۵,۵۰۰
تومان