دانلود و خرید کتاب درآمدی بر مبانی نظری و عملی بازی وارسازی بهرام هوشیار یوسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی بر مبانی نظری و عملی بازی وارسازی اثر بهرام هوشیار یوسفی

کتاب درآمدی بر مبانی نظری و عملی بازی وارسازی

معرفی کتاب درآمدی بر مبانی نظری و عملی بازی وارسازی

کتاب درآمدی بر مبانی نظری و عملی بازی وارسازی، نوشته بهرام هوشیار یوسفی و هانا میرخضری، کتاب کاربردی و جامع درباره‌ی استفاده از عناصر بازی در زمینه‌های غیر تفریحی است.

درباره‌ی کتاب درآمدی بر مبانی نظری و عملی بازی وارسازی

بهرام هوشیار یوسفی و هانا میرخضری در کتاب درآمدی بر مبانی نظری و عملی بازی وارسازی، مفهوم بازی‌وارسازی را یک رویکرد، یک محصول، یک روش تفکر، یک شیوه، یک فرایند، یک سیاق طراحانه و یا حتی یک سامانه مشتمل بر تمام موارد به این صورت تعریف می‌کنند: بازی‌وارسازی استفاده از عناصر بازی در زمینه‌های غیر تفریحی است.

ایده‌ی کلی بازی‌وارسازی بر این اصل استوار  است که طراحی و عناصر بازی آنچنان قدرتی به مردم اعطا می‌کند که می‌تواند رابطه خود را با خدمات، محصولات، سیاست‌ها و یا حتی وظایف روزمره، بازتعریف کرده، تغییر دهند و نهایتا به ترتیبی بهینه، مدلسازی و بازتولید شود. با این اوصاف اگر‌چه می‌توان چنین مدعی شد که رفتارهای ما قویا مستعد بازی‌وار شدن هستند؛ ایجاد روند فزاینده درگیر کردن هم‌افزای «عامل»ها، تحول رفتاری در آنها و نیز پاداش‌دهی به رفتار مطلوب، امری چندان ساده نیست. بازی‌وارسازی اگر به درستی طراحی و اعمال شود، یکی از موثرترین ابزارها در راستای تراز کردن علایق و انگیزه‌های درون‌خیز بازیکنان/کاربران خواهد بود. مکانیک و پاداش‌ها و سایر عوامل و عناصر بازی‌وارسازی می‌توانند تجاربی قابل تکرار، قابل پیش‌بینی و همچنین قابل ارتقا به‌دست دهد. هوشیار و میرخضری در کتاب درآمدی بر مبانی نظری و عملی بازی وارسازی با ارائه برخی از مفاهیم اصلی طراحی بازی‌وار، به جوانب راهبردی آن می‌پردازند. قابلیت‌هایی که در اثر مطالعه‌ و به‌کار بستن راهنمایی‌های خاص کتاب درآمدی بر مبانی نظری و عملی بازی وارسازی به دست می‌آورید، شما را قادر می‌کند تا از این رویکرد در تمام حوزه‌های مختلف زندگی، استفاده کنید.

کتاب درآمدی بر مبانی نظری و عملی بازی وارسازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب درآمدی بر مبانی نظری و عملی بازی وارسازی، رویکردی جامع در تمامی حوزه‌های کاربردی علوم مانند تجارت و کسب و کار، آموزش، بهداشت و سلامت، حوزه فرهنگی و اجتماعی، کاربرد دارد بنابراین برای تمام فعالیت این حوزه‌ها مفید و خواندنی است.

بخشی از کتاب درآمدی بر مبانی نظری و عملی بازی وارسازی

پژوهش‌هـای انسان‌شـناس و زیست‌شـناس شـهیر راجـر کایلـوس، نشـان می‌دهـد کـه تجربیـات بـازی‌وار تنهـا محـدود بـه فضـای انسـانی نبـوده، تمـام انـواع موجـودات زنـده را شـامل می‌شـود؛ بـه تعبیـری، تجربیــات بــازی‌وار بیشـتـر واکنشــی غریــزی بــه محیــط اطراف‌انــد تــا واکنشــی عقلانــی: «شــکلی از انطبـاق کـه زندگـی و مـرگ را بـه یـک مبـدا متصـل می‌کنـد.»

ْپیش از وی، یوهـان هویزینـگا، مـورخ هلنـدی و از روشـنفکران معـروف و نویسـندگان پرطـرفدار روزگار خـود، نیـز معتقـد بـود بـازی جـزء مهمـی در شـکل‌گیری جوامـع و تمـدن اسـت؛ هویزینـگا بـا سـاخنت و ترویـج اصطلـاح «انسـان بازیگـر» اشــاره قابــل توجهــی بــه مقولــه بــازی و ورزش داشــت و مدعــی بــود «فرهنــگ بــه صــورت بــازی متولــد می‌شــود»، «فرهنــگ در اصــل صورت‌هایــی از بــازی اســت» و «همــه چیــز بــازی اســت». 

فهرست

  • مقدمه
  • پیش‌گفتار
  • مروری بر اصطلاحات، مفاهیم و تاریخچه
  • بازی وارسازی و تاثیرات اجتماعی آن
  • چارچوب‌های طراحی بازی و عناصر و اجزای بازی وارسازی
  • «بوم ناب» و «جعبه ابزار» بازی وارسازی؛ راهکاری عملی برای طراحی نوآور سامانه‌های بازی‌وار
  • بررسی و تحلیل نمونه پروژه‌های موفق بازی‌وار شده

نظرات کاربران

ترمیناتور
۱۳۹۹/۰۳/۲۶

اگر دنبال اعمال اصول گیمیفیکیشن در ساختار کسب و کار خودتون هستید (هدف من از خواندن کتاب) بسیار عالیست و میتونم بگم بی رقیب به خصوص فصل مربوط به مدل کسب و کار و فصل مصداق ها

behroz29@
۱۴۰۱/۰۲/۱۶

در مورد کلیات گیمیفیکشن و مباحث پایه اطلاعات خوب بود ولی در قسمت نمونه های مورد مطالعه خیلی کلی نوشته شده، در کل برای کسانی که میخوان با مفهموم بازیکاری آشنا بشوند خوبه ولی اگه اطلاعات خوبی دارین تو این

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان