دانلود و خرید کتاب اساطیر و تصوف کورش گودرزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اساطیر و تصوف اثر کورش گودرزی

کتاب اساطیر و تصوف

نویسنده:کورش گودرزی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اساطیر و تصوف

کتاب اساطیر و تصوف نوشته کوروش گودرزی است. اسطوره، نوع نگرش انسان‌های آغازین به جهان هستی است و بالطّبع این نگرش به واسطه کارکردهای دینی و اجتماعی خاصّی که داشته، با آیین‌ها و مناسکی نیز همراه بوده است. این کتاب با نگاهی متفاوت اسطوره‌ها را بررسی می‌کند.

درباره کتاب اساطیر و تصوف

 این آیین‌ها مانند بسیاری موارد دیگر مربوط به انسان‌های پیشین، یا به همان شکل یا به شکلی دگرگون شده به دوران جدید رسیده‌اند. یکی ازمقوله‌هایی که می‌توان رد پای آیین‌ها و مناسک اسطوره‌ای را در آن پیگیری و بررسی کرد، عرفان است. عرفان نیز مانند اسطوره، نوعی نگرش رازناک به جهان هستی است که به مرور زمان با آداب و مناسک خاصّی نیز همراه شده است. بین برخی آیین‌های اساطیری با مناسک عرفانی، گاهی شباهت‌هایی فراوان و شگفت به چشم می‌خورد که قابل تأمّل و پیگیری است.

با بررسی آثار عرفانی می‌توان به رابطه معناداری بین برخی آیین‌های اساطیری و مناسک عرفان عملی پی برد، مانند غسل و شست‌وشوهای آیینی، آشامیدنی و خوراک‌های مقدّس، رقص و سماع آیینی، پوشاک مقدّس، فضا و زمان قدسی، اعمال خارق عادت، مراحل سلوک و گذر و تشرّف، رجعت و بازگشت جاودانه و معراج، مشاهده و مکاشفه و رؤیت‌ها، اعداد مقدّس و ... که هر کدام به نوعی در اسطوره و عرفان تجلّی کرده‌اند. پیگیری و بررسی این موارد می‌تواند بیانگر نوعی تأثیر پذیری و تجلّی میان مقوله‌های عرفان و اسطوره باشد.

خواندن کتاب اساطیر و تصوف را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان ادبیات پیشنهاد می‌کنیم

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

حجم

۱۷۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان