دانلود و خرید کتاب تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات شهید محمدصادق اسلامی علیرضا اسلامی گیلانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات شهید محمدصادق اسلامی اثر علیرضا اسلامی گیلانی

کتاب تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات شهید محمدصادق اسلامی

معرفی کتاب تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات شهید محمدصادق اسلامی

تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات شهید محمدصادق اسلامی اثری از دکتر علیرضا اسلامی‌گیلانی است که مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده است.

درباره کتاب تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات شهید محمدصادق اسلامی

شهید اسلامی از جمله مبارزان مسلمانی است که در آغازین روزهای نهضت اسلامی مردم ایران، به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفت و در صف یاران ایشان قرار گرفت. وی که مبارزات خود را از گروه شیعیان آغاز کرده بود با تبعید امام خمینی (ره) به منظور روشن نگاه‌داشتن مشعل مبارزه علیه رژیم شاه به همراه دیگر اعضای شاخهٔ نظامی مؤتلفه به اعدام انقلابی حسنعلی منصور (نخست‌وزیر وقت) مبادرت ورزید. شهید اسلامی پس از پیروزی انقلاب نیز به مجاهدت‌ها و فعالیت‌های خود در جهت تثبیت نظام جمهوری اسلامی ادامه داد و در این راه به همراه دیگر یاران خود در حزب جمهوری اسلامی در ۷ تیر ۱۳۶۰ به فیض شهادت رسید.

در کتاب حاضر با شهید محمد صادق اسلامی از دوران کودکی تا لحظه شهادتش همراه هستید تا واقعیت‌هایی از زندگی و منش و روش این شهید بزرگوار را بخوانید.

خواندن کتاب تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات شهید محمدصادق اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به تاریخ شفاهی به ویژه سرگذشت شهدای جنگ و انقلاب اسلامی

جملاتی از کتاب تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات شهید محمدصادق اسلامی

شهید اسلامی پس از رهایی از بند اسارت برای تأمین معاش خانوادهٔ خود به مدت دو سال به شغل فروشندگی لوازم ساختمانی در نزدحاج حسین مهدیان روی آورد:

«شهید اسلامی پس از آزادی از زندان چون در گذشته از سازمان آب اخراج و ممنوع‌الاستخدام بود، حدود دو سال، در مغازهٔ آهن‌فروشی و لوازم ساختمانی و لوله‌کشی یکی از دوستان قدیمی‌اش که از گروه شیعیان و با همدیگر دوست بودند به نام حاج‌حسین مهدیان (همان شخصی که با شهید مهدی عراقی ترور شد)، روبه‌روی قورخانه در میدان توپخانه به عنوان مدیر فروش مشغول به کار شد و برایش جنس می‌فروخت».

اما فروش لوازم ساختمانی و پرداختن به مسائل و مشکلات خانوادگی، هیچ‌گاه باعث نشد که شهید اسلامی مبارزات و فعالیت‌های سیاسی را فراموش کند. با این حال تحرکات سیاسی و مبارزات شهید اسلامی از چشم ساواک نیز پنهان نمی‌ماند:

«ساواک هم ایشان را تعقیب می‌کرد و مراقب بود که کجاها می‌رود و چه کارهایی می‌کند که در گزارش‌هایش آمده است. شهید اسلامی پس از آزادی از زندان دست از مبارزه نکشیده و به راه خود ادامه می‌دهد....»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۸۰ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۸۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان