دانلود و خرید کتاب تحولات فرهنگی و سناریوهای آینده‌ی امنیت ملی ج.ا.ا محمدرحیم عیوضی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحولات فرهنگی و سناریوهای آینده‌ی امنیت ملی ج.ا.ا اثر محمدرحیم عیوضی

کتاب تحولات فرهنگی و سناریوهای آینده‌ی امنیت ملی ج.ا.ا

معرفی کتاب تحولات فرهنگی و سناریوهای آینده‌ی امنیت ملی ج.ا.ا

تحولات فرهنگی و سناریوهای آینده امنیت ملی ج.ا.ا، نوشته محمدرحیم عیوضی یکی از کتاب های تخصصی پژوهشگاه عالی دفاع ملی است. این پژوهشگاه (دانشگاه) از مراکز علمی کلیدی و حساس در عرصهٔ مسائل راهبردی است و عمده انتشاراتش در سه زمینه مدیریت راهبردی، دفاع ملی و امنیت ملی است.

درباره کتاب تحولات فرهنگی و سناریوهای آینده‌ی امنیت ملی ج.ا.ا

در این کتاب تلاش شده است به ماهیت در مفهوم امنیت و فرهنگ پرداخته شود. چرا که این دو مفهوم و در ظرف زمانی حال از حیث برنامه‌ریزی و هم در ظرف زمانی آینده از حیث تحقیق و لزوم و استمرار و پویایی قابل توجه هستند.

خواندن کتاب تحولات فرهنگی و سناریوهای آینده‌ی امنیت ملی جاا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

دانشجویان و پژوهشگران عرصه دفاع و امنیت ملی

جملاتی از کتاب تحولات فرهنگی و سناریوهای آینده‌ی امنیت ملی ج.ا.ا

تحولات فرهنگی دارای دو منشأ درونی و بیرونی هستند. بدین معنا که بخشی از تحولات از درون نظام سیاسی نشأت می‌گیرند. مکتب‌ها، ایدئولوژی، رشد جمعیت، انقلاب‌ها، میزان توسعه‌یافتگی، باز و بسته بودن جامعه، رسانه‌های داخلی، مطبوعات، آموزش‌وپرورش و... عواملی هستند که موجبات تغییر را فراهم می‌کنند. تحولات بیرونی و متغیرهای خارج از اراده و اختیار مدیریت نظام سیاسی-اجتماعی بسیار متنوع و فراوان است. این تحولات می‌تواند منشأ داخلی (درون‌مرزی) یا خارجی (برون‌مرزی) داشته باشد. در موارد متعددی این عوامل قابل پیش‌بینی و شناسایی نیست. این نوع از تحولات برخلاف تحولات از درون، غیرقابل‌اجتناب است و یک نظام سیاسی خواه‌ناخواه با آن روبه‌رو خواهد شد. بنابراین در مدیریت سیاسی-اجتماعی وجود این تحولات، پیش‌فرض برنامه‌ریزی، کنترل و هدایت است. (ره پیک، ۱۳۷۹: ۱۳۰-۱۲۹)

محل برخورد و تلاقی این دو نوع تحول مذکور، متن عینی جامعه است و ازآنجاکه هر یک از این دو دارای نیرو و قوایی است که قصد هنجارسازی دارند. بنابراین هر چه این دو نوع تحول همسوتر و دارای احکام و مصادیق مشترک‌تر باشند تحول آرام‌تر و هنجار سهل‌تر و سریع‌تر موردپذیرش قرار می‌گیرد و برعکس هر چه جهت نیروی این دو تحول مخالف یکدیگر باشد، تعارض بیشتر و هنجارسازی دشوارتر می‌شود. در چنین حالتی اگر نیروی درون و برون یکسان نباشد پذیرش قاعده هنجار سازی عمومیت و شدت ندارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۳۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶۵ صفحه

حجم

۵۳۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶۵ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان