دانلود و خرید کتاب سیاست‌گذاری دفاع ملی وحید ریاضی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیاست‌گذاری دفاع ملی اثر وحید ریاضی

کتاب سیاست‌گذاری دفاع ملی

معرفی کتاب سیاست‌گذاری دفاع ملی

کتاب سیاست‌گذاری دفاع ملی نوشته وحید ریاضی و حسین دهقان به مفهوم امنیت و امنیت ملی در دو دهه اخیر ایران می‌پردازد و تلاش‌ می‌کند ساختار سیاسی یک کشور در ایجاد امنیت را شرح دهد.

درباره کتاب سیاست‌گذاری دفاع ملی

طی دهه‌های اخیر مفهوم امنیت و امنیت ملی دستخوش تحول شده است. در این تحولات، ابعاد مربوط به تهدید نظامی و قدرت ارتش‌ها در تأمین امنیت ملی کم‌رنگ‌ شده و ابعاد مربوط به توانمندی‌های اقتصادی، فناورانه و فرهنگی، میزان مشارکت مردم در ساختار سیاسی، استحکام نظام حکومتی و تقابل منطقه‌ای و بین‌المللی آن با سایر کشور‌ها نقش محوری یافته است.

خواندن کتاب سیاست‌گذاری دفاع ملی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای تمام پژوهش‌گران حوزه امنیت پیشنهاد می‌شود.

بخش هایی از کتاب سیاست‌گذاری دفاع ملی

 هر انسان، براساس نحوه نگرش و دیدگاه‌های خود به پدیده‌ها و داده‌های دریافتی از محیط خود می‌نگرد و آنان را تفسیر می‌کند. پارادایم همچون عینکی است که فرد از پشت آن به جهان می‌نگرد و پدیده‌ها را درک می‌کند. پارادایم تعیین می‌کند که شما چه چیزی را می‌بینید و چه چیزی را نمی‌بینید (یا نباید ببینید)؛ هر چیز را چگونه ببینید؛ هر چیز به چه معنا است؛ روابط بین پدیده‌ها و وقایع چیست؛ ارزیابی زمان و مکان چگونه است و امثالهم. در ادامه، هر پدیده یا داده گذریافته از عینک پارادایم، به یک مقوله، موضوع، مشکل یا مسئله تبدیل و به بخش دوم منتقل می‌شود. انسان در این بخش براساس چارچوب ذهنی خود و قواعد حاکم به تعقل و پردازش موضوع یا مسئله می‌پردازد و اقدام به حل مسئله یا تصمیم‌گیری می‌کند. در حیوانات، این بخش، ثابت و در چارچوب غرایز طراحی شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان