دانلود و خرید کتاب منم مهدی (جلد ۱) ابراهیم شفیعی سروستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب منم مهدی (جلد ۱)

«منم مهدی» اولین جلد از کتاب‌های مجموعه «فرهنگ مهدویت و انتظار» به قلم ابراهیم شفیعی سروستانی است. این مجموعه ارزشمند نخستین گام در جهت افزایش و ارتقای «دانش مهدوی» عموم علاقه‌مندان منتظر است. مجموعه‌ای که مهم‌ترین سرفصل‌های لازم برای دانستن و پیوند‌خوردن با مهدویت را درخود دارد و خواننده جوینده را از مطالعات پراکنده و متکثر بی‌نیاز می‌کند. مجموعه «فرهنگ مهدویت و انتظار» برای اولین بار در کشور و در هفت جلد و با قلمی روان و گیرا به رشته تحریر در آمده است. این مجموعه دو رویکرد دارد. رویکرد نخست ناظر به شناخت امام مهدی (عج) و ویژگی‌های آن حضرت به عنوان امام زمان و آخرین حجت خدا بر روی زمین؛ و دومین مبحث ناظر به شناخت تکالیف منتظران در عصر غیبت در وجوه فردی و اجتماعی است. جلد اول این کتاب با عنوان «منم مهدی» در شش فصل با محوریت زندگی و شخصیت امام مهدی (عج) نگاشته شده است. «فرهنگ مهدویت و انتظار» را می‌توان پایه آموزش عمومی معلمان، مربیان تربیتی، دانشجویان و سایر جویندگان این دانش قرار داد. امید است که دستیار و همسفر خوبی در شناخت مهدویت و قدم نهادن در طریق انتظار باشد..

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۴۰۲/۰۷/۱۷

کتاب ۵۱۱ از کتابخانه همگانی (بینهایت)، در این جلد، وجوه گوناگون زندگی و شخصیت امام عصر، عجل الله تعالی فرجه الشریف، تبیین و به مهمترین پرسش های موجود در زمینه زندگی و شخصیت آن حضرت پاسخ داده شده است. مطالب کتاب جذاب

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۲)
«برائت جویی» (تبرّی) از همه مظاهر کفر، شرک و نفاق در عصر حاضر.
کاربر ۹۴۲۵۷۴
اگر شیعیان ما که خداوند توفیق طاعتشان دهد، در راه ایفای پیمانی که بر دوش دارند، هم دل می شدند، میمنت دیدار ما از ایشان به تأخیر نمی افتاد و سعادت دیدار ما زودتر نصیب آنان می گشت؛ دیداری بر مبنای شناختی راستین و صداقتی از آنان نسبت به ما. بخشی از توقیع شریف حضرت صاحب‌الزمان (عج) به شیخ مفید
Ava
مهدی، از فرزندان من است. نام او، نام من و کنیه او کنیه من، و شبیه‌ترین مردم در خلق و خو به من است. غیبت و حیرتی دارد که در آن امت‌ها گمراه می‌شوند. سپس مانند شهاب فروزان می‌آید و زمین را از عدل و داد پر می‌کند، به همان سان که از جور و ستم پر شده بود.
"Shfar"
او به مردم از خودشان سزاوارتر و از پدران و مادرانشان برای آنها دل‌سوزتر است
علی حقیقی
در برخی از روایات آمده است که آن حضرت از آن رو «مهدی» نامیده می‌شود که مردم را به سوی امری نهان یا امری که از آنها مخفی شده هدایت می‌کند. در یکی از این روایات که از امام محمد باقر (ع) نقل شده، آمده است: ... مهدی، مهدی نامیده شده است؛ چون به امری نهان هدایت می‌کند.
Ava
«مهدویت»، از نظر لغوی مصدر جعلی و به معنای «مهدی (امام منتظر) بودن» است.
"Shfar"
ابوبصیر می‌گوید به امام صادق (ع) عرض کردم: «جُعِلتُ فَداکَ مَتی الفَرَجُ؟؛ فدایت شوم، این گشایش کی فرا می‌رسد؟» آن حضرت فرمود: ای ابابصیر! آیا تو از آن گروهی که به دنبال دنیایند؟ هر کس این امر را بشناسد، به سبب انتظارش برای او گشایش حاصل می‌شود.
علی حقیقی
پیامبر خدا که درود خدا بر او و خاندانش باد فرمود: مهدی، از فرزندان من است. نام او، نام من و کنیه او کنیه من، و شبیه‌ترین مردم در خلق و خو به من است. غیبت و حیرتی دارد که در آن امت‌ها گمراه می‌شوند. سپس مانند شهاب فروزان می‌آید و زمین را از عدل و داد پر می‌کند، به همان سان که از جور و ستم پر شده بود.
Ava
از بررسی روایات و مطالعه حکایت‌های نیک‌بختانی که توفیق زیارت آن امام را یافته‌اند، برمی‌آید که قامت و رخسار نازنین امام عصر (عج) در کمال زیبایی و اعتدال بوده و سیمای مبارکش، دل‌ربا و خیره‌کننده است.
Nahle
بدان که مولای ما حضرت صاحب‌الزمان (عج)، زیباترین و خوش صورت‌ترین مردم است؛ زیرا شبیه‌ترین مردم به پیامبر اکرم (ص) است
Nahle

حجم

۱۶۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

حجم

۱۶۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان