دانلود و خرید کتاب روش نقد؛ جلد سوم علی صفایی حائری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روش نقد؛ جلد سوم اثر علی صفایی حائری

کتاب روش نقد؛ جلد سوم

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب روش نقد؛ جلد سوم

کتاب «روش نقد» در پنج مجلد انتشار یافته. در این مجموعه پس از بررسی مفهوم و ضرورت نقد به معیار و روش نقد نظر شده. سپس هدف‌ها و بعد مکاتب و آدم ها و عمل ها، از راه های گوناگونی، انتقاد شده اند.

در این جلد، به نقد آرمان آگاهی و عرفان، چه در انگیزه‌هایی که انسان را به آن پناه داده و چه در اهدافی که این جریان را به همراه داشته و چه در شکل‌های تاریخی این جنبش و چه در عقیده‌هایی که آفریده و چه در آثاری که از خود به جای گذاشته و چه در روش‌هایی که برای خود انتخاب کرده و چه در وضعیت کنونی آن، می‌پردازد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
دنيا بد نيست، كم است.
up
علی می‌گفت: دنيا همچون خورشيد است. اگر به آن نگاه كنی كور می‌شوی و اگر با آن نگاه كنی، می‌بينی و می‌يابی و می‌روی و می‌رسی...
up
كسی كه عاشق هستی است، گند آن را تحمل نمی‌كند و در برابر عوامل گندزا، با صلح و صفا نمی‌ماند كه عشق با بی‌تفاوتی نمی‌سازد و سازشگری نمی‌آورد. عاشق، مهم را فدای مهم‌تر می‌كند و هنگام گرفتاری‌ها، به اين گونه راه می‌رود. انسان با شناخت خودش و با شناخت رابطه‌اش با هستی و با جامعه، به نقش خويش پی می‌برد، صالح می‌شود و مصلح و در نتيجه درگير و مبارز. و اين است كه عشق او مرز آفرين است و سازنده است نه صلح كلی و ول.
up
اما رياضت مادام كه همراه شناخت‌ها نباشد و در زمينه‌ی عشق‌ها و علاقه‌ها نباشد، اثری نخواهد گذاشت، بلكه عطش بيشتری هم خواهد آفريد.
up
آنها كه به لطافت و طهارت می‌رسند، آنها اثر يك لبخند و يك نگاه و سياهی، يك تخيل را، حتی بر خويش مشاهده می‌كنند. و اينها با اين ديد، بار سنگين تكاليف را به دوش می‌كشند. در هستی قانونمند، نمی‌توان بی‌قانون راه رفت و بی‌حساب زندگی كرد.
up
انسان كلّی است كه تاريخ و وراثت و محيط و تربيت و غريزه و روان، جزيی از او را تشكيل می‌دهند. و اين اجزاء اصالت ندارند، كه اصالت در تركيب اينهاست. هر تحليلی كه بر اساس يكی از اين عناصر استوار باشد، كل را توضيح نمی‌دهد و تحليل نمی‌كند و اين است كه علمی نيست، هر چند كه متكی به اصول ديالك‌تيك و فلسفه‌ی علمی هم باشد. دريا در مشت تو خلاصه نمی‌شود.
Saeed Hasani

حجم

۶۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۶۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان