دانلود رایگان کتاب ترسیم نقشه مطالعات میان رشته ای جولی تامپسون‌کلاین ترجمه منصور متین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ترسیم نقشه مطالعات میان رشته ای اثر جولی تامپسون‌کلاین

کتاب ترسیم نقشه مطالعات میان رشته ای

معرفی کتاب ترسیم نقشه مطالعات میان رشته ای

«ترسیم نقشهٔ مطالعات میان رشته‌ای» کتابی از جولی تامپسون کلاین با ترجمه منصور متین است.

در دنیای کنونی نظام دانشگاهی بیش از پیش در حال گذار است و در این میان یک جریان مهم در حال روی دادن است و آن بیش از پیش میان رشته‌ای شدن نظام دانشگاهی‌است.

برجسته شدن بحث میان‌رشته‌ای بیش از یک دلیل دارد، و بیش از یک نوع مسئله را در بر می‌گیرد. در نتیجه، اختلاف نظرات در بارهٔ میان‌رشته‌ای غالباً در باورهای اختلاف‌انگیزی متمرکز شده است که در بارهٔ معنا و هدف آن وجود دارد. علائق نوین در تحقیق و تدریس، شمار متنوعی از حوزه‌های جدید از زیست‌شناسی مولکولی و علوم مواد گرفته تا علوم شناختی و مطالعات سیاست‌گذاری ایجاد کرده‌اند.

در سراسر کشور، اعضای هیئت علمی، مدیران، و کمیته‌های برنامه درسی بخوبی از این حرکت جدید آگاه‌اند. با این‌همه، فهم مشترکی از آنچه در حال وقوع است ندارند و حتی در این خصوص که چگونه واکنش نشان دهند نیز کمتر مصمم‌اند.

مقالهٔ حاضر می‌کوشد که به دو طریق به این امر کمک نماید. قسمت اول مروری بر جریانات موجود است با تأکید بر سه زمینهٔ تغییر رشته‌ای، حوزه‌های میان‌رشته‌ای، و آموزش عمومی. بخش مذکور به این سوال پاسخ می‌دهد که چرا گرایش میان‌رشته‌ای در نظام دانشگاهی امروزی رونق گرفته است. قسمت دوم نکات قابل بحثی برای گفتگو در بارهٔ سرفصل‌های کلیدی برنامهٔ درسی تلفیقی، شیوه‌های تربیتی و فرآیند تلفیق، ارزیابی، ایجاد هیئت علمی، تغییر در مؤسسات، و راهکارهای حمایتی را مطرح می‌کند. این قسمت نیز به پرسش مبرم دیگری پاسخ می‌دهد مبنی بر این‌که پردیس‌های محلی چگونه واکنشی می‌توانند داشته باشند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۱۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

حجم

۵۱۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

قیمت:
رایگان