دانلود و خرید کتاب مولای ما عباس (ع) محمدباقر بیرجندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مولای ما عباس (ع) اثر محمدباقر بیرجندی

کتاب مولای ما عباس (ع)

انتشارات:نشر جمال
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مولای ما عباس (ع)

بیش از ۲۰۰ کتاب در دوران معاصر درباره امام حسین (ع) و قیام عاشورا نگاشته شده است که یکی از آنها کتاب مکین الأساس فی اَحوال مولانا ابی الفضل العباس، اثرِ آیت‌الله محمد باقر بیرجندی ـ اعلی اللّه مقامه ـ است. این کتاب که نسخه‌های جداگانه آن موجود است ـ توسط مؤلّف به کبریت احمر اضافه شده و به عنوان جزء سوم آن شناخته شده است اما اکنون به صورت مستقل چاپ شده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند قرارگرفته است. این اثر رساله‌ای پربار و کم‌حجم درباره زندگی حضرت عباس (ع) و فاضیل ایشان است.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
السَّلاَمُ عَلَی أَبِی الْفَضْلِ الْعَبَّاسِ ابْنِ أَمِیرِ الْمُوْمِنِینَ الْمُوَاسِی أَخَاهُ بِنَفْسِه سلام بر او که آینه‌ای شد در برابر برادرش و در خود هیچ ندید؛ هر چه دید فقط برادر بود.
"Shfar"
ابوبکر بن الخطیب الخوارزمی از ابن عباس روایت کرده که بر درهای جنّت نوشته است: «لا إلهَ إلّا اللّهُ، مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهِ، عَلِی وَلِی اللّهِ، فاطِمَةُ خِیرَةُ اللّهِ، اَلْحَسَنُ وَ الْحُسَینُ صَفْوَةُ اللّهِ، عَلی مُحِبِّهِمْ رَحْمَةُ اللّهِ، وَ عَلی مُبْغِضِیهِمْ لَعْنَةُ اللّهِ.»
سیّد جواد
رسول خدا (ص) فرمود: حبّ آل محمّد یک روز، بهتر است از عبادت یک سال و هر که بر دوستی ایشان بمیرد؛ داخل بهشت گردد.
سیّد جواد
تأثیر دوستی امیرالمؤمنین (ع) در آخرت ابوبکر بن مردویه حافظ ثقه در نزد چهار مذهب روایت کرده که: تنازع کردند اصحاب محمّد در آن که حبّ علی بن ابی طالب نفع می‌دهد در آخرت و از آن حضرت سؤال نمودند. فرمود: صبر کنید تا وحی در رسد. چون جبرئیل نازل شد، آن حضرت از جبرئیل سؤال نمود. جبرئیل به آسمان عروج نمود و نزول نمود و عرض کرد: «یا مُحَمَّدُ! إِنَّ اللَّهَ یقْرَأُ عَلَیک السَّلَامَ وَ یقُولُ: أَحِبَّ عَلِیاً فَمَنْ أَحَبَّهُ فَقَدْ أَحَبَّنِی وَ مَنْ أَبْغَضَهُ فَقَدْ أَبْغَضَنِی». یا محمّد! هر کجا تو باشی علی آن‌جا است و هر کجا علی باشد محبّین او آن‌جا خواهند بود هر چند گناهکار باشند.
سیّد جواد
از رسول خدا روایت است که: حرام است بهشت بر هر که ظلم کند اهل بیت مرا و اذیت کند مرا در عترت من. و کسی که به جای آورد احسانی نسبت به یکی از اولاد عبدالمطلّب و جزا نبیند از او، جزا می‌دهم او را در روز قیامت.
سیّد جواد
فقیه علی بن محمد خطیب مغازلی روایت کرده از رسول خدا (ص) که فرمود: قدمی روز قیامت برداشته نمی‌شود مگر آن‌که سؤال شود از چهار چیز: از عمر او که در چه فانی کرده؟ و از جسد او که در چه کهنه نموده؟ و از مال او که در چه انفاق نموده و از کجا کسب کرده؟ و از حب اهل بیت.
سیّد جواد
روایت شده از علی (ع) که فرمود: شکایت کردم به رسول خدا (ص) حسد مردمان، ما را. فرمود: آیا راضی نیستی که چهارمِ چهار نفری باشی که اوّل داخل بهشت می‌شوند؟ من و تو و حسن و حسین و ازواج ما در طرف راست و چپ ما باشند و ذریه ما در خلف ازواج ما باشند.
سیّد جواد
فرازی از زیارت ناحیه مقدسه: السَّلاَمُ عَلَی أَبِی الْفَضْلِ الْعَبَّاسِ ابْنِ أَمِیرِ الْمُوْمِنِینَ الْمُوَاسِی أَخَاهُ بِنَفْسِه سلام بر او که آینه‌ای شد در برابر برادرش و در خود هیچ ندید؛ هر چه دید فقط برادر بود.
سیّد جواد

حجم

۴۱۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

حجم

۴۱۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان