دانلود و خرید کتاب کتابداری پزشکی ترجمه فاطمه نیک زاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتابداری پزشکی اثر زاهد بیگدلی

کتاب کتابداری پزشکی

معرفی کتاب کتابداری پزشکی

«کتابداری پزشکی» نوشته جفری تی. هیوبر و فیلی تو-کیفنِر با ترجمۀ فاطمه نیک‌زاد، با همکاری هدی شاکر، و زیر نظر و ویراستاری، دکتر زاهد بیگدلی است.

کتابداری پزشکی یک کتاب درسی مقدماتی است با رویکردی جامع در زمینۀ صلاحیت‌های حرفه‌ای مورد نیاز کتابداری پزشکی . و نیز آماده‌سازی متخصصان اطلاعات سلامت دانشگاه، آموزش مداوم پزشکان، و تغییرات شغلی احتمالی.

این کتاب به عنوان یک متن مقدماتی برای این رشته تالیف شد. کتابداری پزشکی، یا کتابداری علوم سلامت، در ارتباط با منابع اطلاعاتی و خدمات خاص علوم پزشکی و سلامت است. به طور کلی، متخصصان کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی در این رشته تخصص دارند. محیط‌های کار آنان شامل کتابخانه‌های مراکز دانشگاهی علوم سلامت، کتابخانه‌های بیمارستانی، کتابخانه‌های تخصصی، کتابخانه‌های بیماران یا سلامت مصرف‌کننده، و کتابخانه‌های عمومی ارائه‌دهندۀ خدمات سلامت مصرف‌کننده می‌شود.

این کتاب 12 فصل دارد، و مطالب آن از طریق پوشش پیشرفت‌های اخیر در این رشته، از جمله مفاهیم خدمات اطلاعاتی پیشگام در مجموعه‌های گوناگون اطلاعات سلامت فراهم شده‌اند. فصل‌های این کتاب سه حوزۀ گسترده را در برمی‌گیرند: (1) محیط، (2) کتابخانه‌های علوم پزشکی و (3) موضوع‌های خاص. فصل‌های زیر بر محیط متمرکز شده‌اند: 1- مقدمه‌ای بر کتابداری و کتابخانه‌های علوم پزشکی، 2- قرار دادن کتابداری پزشکی در محیط‌های بهداشت و درمان، 3- مراقبت‌های بهداشتی مبتنی بر شواهد/ اقدام مبتنی بر شواهد، 4- منابع و خدمات سازمان‌های دولتی و انجمن‌های حرفه‌ای. فصل‌هایی که در مورد کتابخانه‌های پزشکی هستند شامل: 5- کتابداری پزشکی: مدیریت و اجرا، 6- خدمات فنی در کتابخانه‌های علوم پزشکی، 7- خدمات عمومی در کتابخانه‌های علوم پزشکی و 8- بازیابی اطلاعات می‌باشد. نهایتاً فصل‌هایی که در مورد موضوع‌های خاص هستند نیز شامل عناوین زیر است: 9- پیشبرد مهارت‌های فردی: کتابداری سلامت مصرف‌کننده، 10- سواد سلامت، 11- خدمات کمک‌رسانی و 12- انفورماتیک زیست‌پزشکی و سلامت. نویسندگان فصل ها، هم نمایندۀ شاغلان حرفه‌ای کتابداری و اطلاع‌رسانی هستند و هم اعضای هیئت علمی که در کتابداری پزشکی تخصص دارند.

در فصل‌های مرتبط با محیط یک بررسی اجمالی از حرفه کتابداری پزشکی ارائه شده است. مطالب بر انواع محیط‌های اطلاعات سلامت فعلی و این‌که کتابداران چگونه موقعیت خود را به عنوان رهبران و عاملان تغییر در نظام‌های گوناگون تثبیت می‌کنند، متمرکز هستند. از آن‌جایی که مفهوم مراقبت سلامت مبتنی بر بیمار تأثیر مهمی بر ارتباط میان پزشک و بیمار و کیفیت بروندادهای مراقبت سلامت دارد، شرحی از مراقبت سلامت مبتنی بر شواهد و اقدام مبتنی بر شواهد نیز پوشش داده شده است. علاوه براین، تعدادی از سازمان‌ها و نهادهای حرفه‌ای که در هدایت نوآوری‌ها در خدمات اطلاعات سلامت، مؤثر بوده‌اند، و توسعۀ شبکه‌های کتابداران پزشکی نیز مورد بحث قرار گرفته‌اند. در فصل‌های مربوط به کتابخانه‌های علوم پزشکی، اطلاعات مفصلی در ارتباط با اقدامات (یا خدمات) کتابداران پزشکی فراهم شده است. توضیحات دقیقی از مسئولیت‌های حرفه‌ای کتابداران پزشکی و اقدامات روزانۀ آن‌ها شرح داده شده است. این فصل‌ها به دقت چگونگی اشتراک دیدگاه متخصصان اطلاعات سلامت را مستند کرده و انواع مختلف خدمات در محیط‌های خود را فراهم می‌کنند. علاوه براین، توضیحات هر بخش به عنوان راهنمایی برای توسعۀ صلاحیت‌های حرفه‌ای توسط کتابدار فردی و تسهیل پیشرفت شغلی به کار برده خواهد شد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان