دانلود و خرید کتاب چگونه انحصارطلبی کارکنان را متوقف کنیم؟ هاجر فرهمند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه انحصارطلبی کارکنان را متوقف کنیم؟ اثر هاجر فرهمند

کتاب چگونه انحصارطلبی کارکنان را متوقف کنیم؟

معرفی کتاب چگونه انحصارطلبی کارکنان را متوقف کنیم؟

«چگونه انحصارطلبی کارکنان را متوقف کنیم؟» کتابی به قلم هاجر فرهمند (-۱۳۶۲)، درباره انحصارطلبی، نوعی از فساد اقتصادی در دستگاه‌ها و سازمان‌های اداری است. یکی از عوامل اصلی و گلوگاهی فساد اداری به ویژه در سازمان‌های دولتی،‌ انحصارطلبی است. علاوه‌براین انحصارطلبی در وظایف کاری موجب می‌شود کارکنان، از انحصار اطلاعاتی و وابستگی کاری که ایجاد کرده‌اند به‌عنوان ابزاری برای اعمال فشار به مدیران و راهی برای رسیدن به خواسته‌های نامعقول خود استفاده کنند. تاکنون به‌دلیل گستردگی علم مدیریت و حوزه منابع انسانی، ریشه‌یابی و تحلیل موضوع انحصارطلبی کارکنان، علیرغم اهمیت و تاثیر آن در سازمان‌ها، کمتر مورد توجه مدیران قرارگرفته و برای رفع مشکلات ناشی از آن، برنامه ریزی و راهکار ارائه شده است. در این کتاب، سعی شده با نثری روان و ساده، انواع مختلف انحصارطلبی، دلایل لزوم توقف انحصارطلبی و چگونگی شکل‌گیری انحصارطلبی در سازمان‌ها بیان شود؛ تاثیرات نامحسوس این پدیده رایج در سازمان‌های دولتی تشریح گردد و نهایتاً راهکارهایی جهت توقف انحصارطلبی کارکنان و واکنش‌های احتمالی انحصارطلبان در برابر تغییرات ارائه شود. بخشی از کتاب: یکی از وظایف اصلی مدیران، سازمان‌دهی است. سازمان‌دهی شامل طراحی ساختار سازمانی، تعیین مسئولیت‌ها و شرح وظایف کارکنان به‌منظور انجام کار و تحقق اهداف سازمان می‌باشد. درواقع می‌توان گفت نتیجه سازمان‌دهی، ایجاد ساختار سازمانی است که افراد به‌صورت گروهی در این ساختار قرار می‌گیرند تا با داشتن تخصص و مهارت‌های لازم، کار مؤثری را برای رسیدن به اهداف سازمان انجام دهند. مسلماً کارکنان هر سازمان از نظر استعداد، هوش، تجربه، مهارت و علایق متفاوت‌اند و با سازمان‌دهی که مدیران انجام می‌دهند از قابلیت‌ها و توانایی‌های کارکنان به‌طور متعادل و مناسب استفاده می‌شود. درصورتی‌که سازمان‌دهی به‌درستی انجام نشود و شرح وظایف کارکنان مشخص و شفاف نباشد یا توزیع کار بین کارکنان متناسب با علایق، مهارت‌ها و تخصص آن‌ها نباشد سازمان در مسیر رسیدن به اهدافش دچار مشکل خواهد شد. سازمان‌دهی نامناسب پیامدهای زیادی برای سازمان و مدیران خواهد داشت که مهم‌ترین آن، عدم موفقیت سازمان در انجام مأموریت‌ها و رسیدن به اهدافش است.

نظرات کاربران

بابک
۱۳۹۶/۰۹/۲۴

کتابی بسیار عالی کاش میتونستم چند نسخه چاپی از کتاب رو به رؤسای اداره مون هدیه کنم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
واکنش دیگری که ممکن است فرد انحصارطلب در برابر احساس خطر ناشی از کاهش قدرت انحصارطلبی‌اش، در پیش بگیرد خشونت، پرخاشگری، بی‌احترامی یا تهدید و تخریب مدیران است.
بابک
انحصارطلبان سعی می‌کنند با بزرگنمایی و مهم نشان دادن خود و وظایفشان، همه‌چیز را پیچیده و غیرقابل انجام توسط دیگران، جلوه دهند. آن‌ها با بکار بردن اصطلاحات تخصصی و سخنوری و مهارت‌های گفتاری و فنی، سعی در پیچیده نشان‌دادن وظایف و بزرگنمایی حوزه کاریشان دارند.
بابک
واکنش دیگری که ممکن است فرد انحصارطلب در برابر احساس خطر ناشی از کاهش قدرت انحصارطلبی‌اش، در پیش بگیرد خشونت، پرخاشگری، بی‌احترامی یا تهدید و تخریب مدیران است.
بابک

حجم

۳۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

حجم

۳۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

قیمت:
۱,۰۰۰
تومان