دانلود و خرید کتاب این شرح بی‌نهایت ریچارد شلکوئیست (وحیدالدین) ترجمه فروزنده شرفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب این شرح بی‌نهایت اثر ریچارد شلکوئیست (وحیدالدین)

کتاب این شرح بی‌نهایت

معرفی کتاب این شرح بی‌نهایت

«این شرح بی‌نهایت» نوشته ریچارد شلکوئیست (وحیدالدین)، شرح ۹۹ نام زیبای پروردگار یکتا است. ۹۹ نام زیبای خداوند که قابل اعتناترین اسامی خداوند می‌باشد در این مجموعه آمده‌است. این نام‌ها از جهت برخی از مفاهیم باهم مشترکند، اما در نگاهی اخص باهم متفاوت هستند. وجود متعالی خداوند کریم متضمن ویژگی‌ها و صفات حسنه بسیاری است که بخشی از آن به صورت اسامی باشکوهی در قرآن مبین ذکر شده‌است. جامع‌ترین نام خداوند از نظر مفاهیمی الله است که جمیع نام‌های زیبای الهی در این اسم اعظم مستتر می‌باشد. به عبارتی دیگر الله منبع بسیار غنی و زایایی است که دیگر اسامی زیبای خداوند از ژرفای آن به منصه‌ی ظهور می‌رسند. در این مجموعه اسم اعظم الله و دیگر نام‌های زیبای خداوند در فهرستی کامل تفسیر شده و از زبان بزرگان دینی در طول تاریخ ارائه شده‌است. الباری: به‌وجود‌آورنده، تولیدکننده، به وجودآورنده از عدم یکتایی که از هیچ شکل، همه چیز را خلق می‌کند. پروردگاری که بدون مشابهت و داشتن الگو از قبل قادر به خلق هر چیزی است. یگانه‌ای که چه به لحاظ جسمانی و چه به لحاظ روحی هر چیزی را خلق کرده و قادر به به‌وجودآوردن دوباره‌ی هر چیزی است. یکتایی که بدون هرگونه اشتباه و خطا، هماهنگی کامل و تناسب را متبلور می‌سازد. از ریشه‌ی b.r. کلمات عربی زیر را شامل می‌شود: ۱- به وجود آوردن، شکل دادن از هیچ، آشکار کردن ۲- خلق چیزی از عدم، تکامل ۳- فُرادا بودن، آزاد و منزه از دیگر چیزها ۴- بری از اشتباه و نقص این نام در قرآن بکار برده شده است. سوره‌ی ۵۹ آیه‌ی ۲۴ تفسیر قرآن البداوی اظهار می‌دارد که، معنی اولیه‌ی کلمه‌ی الباری اشاره به چیزی دارد، که با جدایی از چیزی و یا شکل‌گیری، یا رها می‌گردد و یا به وجود می‌آید. معنی قدیمی ریشه‌ی این کلمه اشاره به آشکار شدن موردی دارد که میوه و ثمره‌ی قدرتی بزرگ است و شامل قدرت بالقوه‌ای است که آنرا به بار می‌نشاند.

نظرات کاربران

محدثه
۱۳۹۶/۱۱/۰۲

توضیح و تشریح اسامی زیبای خداوند

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
نام با شکوه الله سبحان و تعالی بزرگ‌ترین و نیکوترین نام خداوند می‌باشد که دربرگیرنده‌ی همه‌ی نام‌های الهی و کامل‌ترین آن‌هاست.
مادربزرگ علی💝
المُحصی حسابگر، ارزیابی‌کننده، حسابدار یگانه‌ای که جزئیات هر چیزی را می‌داند. پروردگاری که عالِم بر امور کمی است، خداوندی که هر چیزی را اعم از بزرگ و کوچک، ظاهر و باطنش را درک می‌نماید. یکتایی که همه‌ی افکار وافعال ما را ضبط و ثبت می‌کند. از ریشه‌ی h.s.y معانی عربی کلاسیک زیر را شامل می‌شود: ۱- شماره، شمردن، حساب، محاسبه کردن ۲- جمع کردن در یک مجموعه بر اساس ارقام ۳- ثبت و ضبط بعضی چیزها ۴- حساب بعضی از چیزها را داشتن ۵- درک کردن و یا داشتن همه چیز ۶- دارای درک کامل
مادربزرگ علی💝
المُنتَقم انتقام گیرنده، محکوم کننده، عذاب‌دهنده یکتایی که اعمال زشت را محکوم می‌کند. خداوندی که کار و رفتار ناصحیح انسان را در یاد دارد. پروردگاری که انتقام‌گیرنده است (به‌طوری‌که نیاز به گرفتن انتقام شخصی از جانب ما نیست) تنها یکتایی که برای گرفتن انتقام عادلانه، قانون دارد. از ریشه‌ی n.q.m معانی عربی کلاسیک زیر را شامل می‌شود: ۱- بیزاری، محکوم، پیدا کردن اشتباه ۲- تنبیه کردن، انتقامی عادلانه ۳- عذاب‌دهنده، انتقام این نام در قرآن بکار برده نشده است.
مادربزرگ علی💝
الشهید عالِم بر همه چیز، تصدیق کننده، شاهد یکتایی که به‌طور مستقیم با حضوری همیشگی همه‌ی امور مخلوقات را مشاهده می‌نماید. پروردگاری که شاهد دیده‌ها و نادیده‌هاست، یکتایی که بر همه‌ی کارها در هر جا و در همه‌ی زمان‌ها دانش و آگاهی دارد. پروردگاری که شاهد نهایی در روز جزا است. از ریشه‌ی sh.h.d معانی عربی کلاسیک زیر را شامل می‌شود: ۱- شاهد بودن ۲- مورد تصدیق قرار دادن ۳- داشتن آگاهی و مهارت داشتن ۴- حضور داشتن با این نام در قرآن بکار برده شده: برای مثال سوره‌ی ۸۵ آیه‌ی ۹
مادربزرگ علی💝

حجم

۲۰۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۲۰۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۳,۰۰۰
تومان