دانلود و خرید کتاب مدیریت راهبری ویلیام گلاسر ترجمه حسین ثقفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب مدیریت راهبری

کتاب مدیریت راهبری

معرفی کتاب مدیریت راهبری

کتاب مدیریت راهبری نوشتهٔ ویلیام گلاسر و ترجمهٔ حسین ثقفی و سارا فراهی است. انتشارات آرمان رشد این کتاب را منتشر کرده است. این اثر در باب روان‌‌شناسی کنترل و نظریهٔ انتخاب است.

درباره کتاب مدیریت راهبری

کتاب مدیریت راهبری (THE CONTROL THEORY MANAGER) در باب روان‌‌شناسی کنترل و نظریهٔ انتخاب سخن گفته است. این کتاب با مقدمه‌ای به قلم علی صاحبی (عضو هیئت‌علمی انیستیتوی ویلیام گلاسر) آغاز شده است. ویلیام گلاسر در این اثر در باب مدیریت بدون زور و اجبار، نظریهٔ کنترل، کیفیت فراورده‌ها و... سخن گفته است. این اثر ویراستهٔ «سحر عظیمی» است و نخستین بار در سال ۱۴۰۳ منتشر شده است.

خواندن کتاب مدیریت راهبری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب روان‌‌شناسی کنترل و نظریهٔ انتخاب پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ویلیام گلسر

ویلیام گلسر، روان‌پزشک پیشرو و شناخته‌شدهٔ بین‌المللی است. اگرچه نام او از سال ۱۹۶۵ و به‌خاطر ابداع واقعیت‌درمانی در عرصهٔ روان‌پزشکی معروف شد، امروزه نام گلسر با «تئوری انتخاب» و کاربست‌های گستردهٔ آن در قلمرو بهداشت روانی، آموزش‌وپرورش و مدیریت نیروی انسانی بیش‌تر عجین است. دکتر گلسر در سال ۱۹۲۵ در کلیولند اُهایو به دنیا آمد و همان‌جا پرورش یافت. بعدها وارد دانشکدهٔ پزشکی دانشگاه کِیس وسترن ریزرو در کلیولند شد. در سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۷ دورهٔ روان‌پزشکی خود را در بیمارستان معلولان جنگی لس‌آنجلس غربی و در دانشگاه UCLA گذراند و تحت‌تأثیر آموزه‌های استادش «دکتر هرینگتون» از روان‌پزشکی سنتی فاصله گرفت. تحصیلات اولیۀ گلسر در مهندس شیمی بود، اما از زمانی که برایش مشخص شد روان‌پزشکی علاقه واقعی‌اش در زندگی است، کار در رشتهٔ شیمی را رها کرد و به روان‌پزشکی تغییر مسیر داد. گلسر در سال ۱۹۶۱ دورهٔ روان‌پزشکی خود را به پایان رساند. از سال ۱۹۵۷ تا ۱۹۸۶ با رویکرد واقعیت‌درمانی به‌عنوان روان‌پزشک در مطب خصوصی و مراکز اصلاح و بازپروری نوجوانان بزهکار به درمان اشتغال داشت. مسیر حرکت گلسر دربردارندهٔ پیشرفت‌های مداوم در عرصهٔ کار کلینیکی، سخنرانی و تدریس و نوشتن بود. او بیش از ۲۰ کتاب نوشته است. در سال ۱۹۶۵ کتاب «واقعیت‌ درمانی» و در سال ۱۹۶۹ کتاب «مدارس بدون شکست» را منتشر کرد (این کتاب چند سال بعد با ویرایش جدید و نام «هر دانش‌آموزی می‌تواند موفق شود»، منتشر شد.). گلسر در سال ۱۹۹۸ با انتشار کتاب «تئوری انتخاب» بیش از پیش مفهوم انگیزش و عامل ایجاد‌کنندهٔ رفتار را از منظر روان‌شناسی کنترل درونی بسط داد؛ همچنین در سال ۲۰۰۳ با انتشار کتاب «هشدار: روان‌پزشکی می‌تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد!» و در سال ۲۰۰۷ با کتاب «هشت درس برای زندگی زناشویی شادتر»، به تعالی و بهبود سلامت روانی جامعهٔ جهانی مشارکت بسیار کرد.

مشاهدات سیستماتیک دکتر گلسر او را به این نتیجه رساند که ما انسان‌ها به‌طور ژنتیکی موجوداتی اجتماعی هستیم و برای بقا و زنده‌ماندن به یکدیگر نیازمندیم. بر این اساس گلسر معتقد است همواره یک مشکل ارتباطی (به‌معنی یک رابطۀ خراب، نارضایتمند یا قطع یک رابطۀ مهم) عامل زیرین مشکلات روان‌شناختی ما است. بیشتر مشکلات روانی ما از ناتوانی ما در خوب کنارآمدن با افراد مهم زندگیمان نشئت می‌گیرد. در سال ۲۰۰۰ میلادی بود که دانشگاه سانفرانسیسکو درجهٔ دکتری افتخاری علوم انسانی را به ویلیام گلسر اعطا کرد. او در مارس ۲۰۰۳ از سوی انجمن مشاورهٔ آمریکا به‌عنوان فردی که سهم قابل‌توجهی در گسترش و ارتقای کیفی مشاوره و کار حرفه‌ای خود داشته، مورد تقدیر قرار گرفت؛ همچنین در آوریل ۲۰۰۴ انجمن مشاورهٔ آمریکا برای پایه‌گذاری واقعیت‌درمانی، نشان «اسطورهٔ مشاوره» را به گلسر اعطا کرد. سرانجام در سال ۲۰۰۵ انجمن روان‌شناسی آمریکا عنوان بسیار والای «استاد ممتاز در درمانگری» را به گلاسر نسبت داد که بزرگ‌ترین لقب ممکن برای اعطا به یک فرد به شمار می‌رود. کتاب‌های پرفروش ویلیام گلسر که در ایران توسط «علی صاحبی» ترجمه شده‌اند و توسط انتشارات سایه سخن به چاپ رسیده‌اند، عبارتند از: «تئوری انتخاب»، «درآمدی بر روان‌شناسی امید»، «ازدواج بدون شکست (حل معمای ازدواج از طریق تئوری انتخاب)» و «هشت درس برای زندگی زناشویی شادتر».

راهنمای سفر: خودآموز مکالمات و اصطلاحات کاربردی انگلیسی با ترجمه فارسی
عاطفه مشایخی کرهرودی
راز موفقیت
حسین امینیان
مفاهیم پایه ای مهندسی صنایع
مسعود حسینی
شناختن قناعت و اسراف و آثار آنها در زندگی فردی و اجتماعی
طاهره بومری
مدیریت دانش ناب
راجر فورسگرن
بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟ (جلد چهاردهم)
داوود علی بابایی
پروانه های خیال
ژیلا شجاعی
مفهوم شعر
فاتح علاق
هنرمند دیوانه (جلد دوم)
ایوان بونین
حوزه علمیه قم و امر سیاسی
سیدمحسن طباطبایی فر
مرگ غریب اروپا
داگلاس ماری
قافله سالار عدالت
حسین مرزوان
فرهنگ واژگان و اصطلاحات تکنولوژی آموزشی
الهه ولایتی
همواره مستدام، سپس نابود
الکسی یورچاک
آموزش خودمدیریتی به بیماران مبتلا به پارکینسون
کوثر ضیغمی
پالایشگاه، اقتصاد، تکنولوژی
جیمز اچ. گری
چگونه برای مجله ها داستان کوتاه بنویسیم که چاپ شود؟
سوفی کینگ
مشاوره تحصیلی در موفقیت دانش آموزان
رحیم دلائی میلان
فناوری و شبیه سازی؛ ارتقاء دهنده عملکرد کارکنان
ابراهیم صلواتی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۸۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

حجم

۶۸۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان