دانلود و خرید کتاب مرزهای سهل گیری در فرزندپروری اسلامی مرضیه محصص
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مرزهای سهل گیری در فرزندپروری اسلامی اثر مرضیه محصص

کتاب مرزهای سهل گیری در فرزندپروری اسلامی

نویسنده:مرضیه محصص
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مرزهای سهل گیری در فرزندپروری اسلامی

کتاب «مرزهای سهل گیری در فرزندپروری اسلامی» نوشتۀ مرضیه محصص است و انتشارات سبحان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مرزهای سهل گیری در فرزندپروری اسلامی

اکثر والدین می‌دانند که فرزندپروری تا چه میزان پیچیدگی دارد و دشواری‌ها و ناکامی‌های متعددی را در این مسیر تجربه کرده‌اند. اقتضائات عصر جدید ایجاب می‌کند که والدین بر نحوۀ فرزندپروری خود تمرکز بیشتری داشته باشند تا فرزندان به‌گونه‌ای پرورش یابند که قدرت استقلال و عین حال توانایی نسبت به همبستگی با دیگران را به یک‌میزان کسب کند. فرزندپروری نیازمند طرحی کارآمد است و ضرورت فاصله‌گرفتن از فرهنگ عوامانه در فرزندپروری و توجه به نیازهای واقعی فرزندان وجود دارد. عنایت به معیارها و سنجه‌های ارزشی در تبیین روش تربیتی فرزندان ازآن‌جهت اهمیت دارد که نتایج و پیامدهای تربيت وابسته به آن است. غفلت از مرزهای استفاده از روش‌های مختلف تربیتی فرزندان، به‌جای سعادت، تکامل و پویایی، شقاوت و انحطاط آن‌ها را به دنبال خواهد داشت.

امروزه برقراری روابط صمیمانه با فرزندان در قالب انواع سهل‌گیری‌ها، شالودۀ زندگی خانوادگی و تعامل والد - فرزندی به شمار می‌آید؛ اما تعیین محدودیت‌ها و مرزهایی برای اتخاذ این رویه امری بسیار ضروری است. والدین مسلمان باید ابتدا تصویری نسبتاً واضح از نقش‌های خود در فرزندپروری داشته باشند و در مرحلۀ بعد در این مسیر تلاش کنند. بخش وسیعی از تمایلات ایمانی و اعتقادی اگر به‌موقع موردتوجه والدین قرار بگیرد، بر رفتارهای عقلانی و عاطفی فرزندان در آینده تأثیر می‌گذارد. هدف اصلی کتاب مرزهای سهل‌گیری در فرزندپروری اسلامی، ترسیم مرزهایی بر اساس منابع وثیق و معتبر دینی است. واکاوی این موضوع تأثیر زیادی در تغییر الگوهای تعاملی و تجدیدنظر در اصول فرزندپروری اسلامی دارد و به اصلاح چرخه‌های معیوب و رایج فرزندپروری می‌انجامد. همچنین می‌تواند مشکلات رفتاری کودک و نوجوان را کاهش دهد.

کتاب مرزهای سهل‌گیری در فرزندپروری اسلامی در ۳ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: فصل اول: کلیات و مفاهیم»، «فصل دوم: دلالت‌های تربیتی اسلامی دربارۀ اصل سهل‌گیری در فرزندپروری» و «فصل سوم: دلالت‌های تربیتی اسلامی دربارۀ محدودسازی سهل‌گیری در فرزندپروری»

خواندن کتاب مرزهای سهل‌ گیری در فرزندپروری اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به والدین، دوستداران اخلاق اسلامی و علاقه‌مندان به سبک زندگی اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۷۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۶۷۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان