دانلود و خرید کتاب نقش آخرین وام دهنده بانک مرکزی محمدحسین قوام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقش آخرین وام دهنده بانک مرکزی اثر محمدحسین قوام

کتاب نقش آخرین وام دهنده بانک مرکزی

معرفی کتاب نقش آخرین وام دهنده بانک مرکزی

کتاب نقش آخرین وام دهنده بانک مرکزی نوشتهٔ محمدحسین قوام و سیدمحمدصادق شاهچراغ است. انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب نقش آخرین وام دهنده بانک مرکزی

کتاب نقش آخرین وام دهنده بانک مرکزی دربارهٔ دانش بانکداری متناسب با اقتصاد ایران و با درنظرگرفتن آموزه‌های شرعی در کشور است. این کتاب اولین کتابی است که به طور خاص به نقش آخرین وام‌دهنده بانک مرکزی تمرکز کرده و ضمن تبیین مفاهیم نظری و تجارت کشورهای دنیا می‌خواهد وظیفه‌ٔ بانک مرکز را در اقتصاد ایران واکاوی کند. 

خواندن کتاب نقش آخرین وام دهنده بانک مرکزی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نقش آخرین وام دهنده بانک مرکزی

«ضرورت اعطای تسهیلات بانک مرکزی به بانک‌ها در شرایط اضطراری، جلوگیری از سرایت توقف یک بانک به کل نظام بانکی است. مساعدت مالی بانک مرکزی علاوه بر تأثیرهای مثبت بر نظام بانکی می‌تواند آثار منفی بر رفتار بانک‌ها نیز داشته باشد؛ حمایت بانک مرکزی از بانک‌ها سبب ایجاد مخاطره‌های اخلاقی می‌شود؛ زیرا بانک‌ها این‌گونه تصور می‌کنند که حتی با انجام فعالیت‌های پرخطر با مشکل مواجه نمی‌شوند؛ چراکه منابع بی‌نهایت بانک مرکزی وجود دارد؛ بنابراین برای جلوگیری از وقوع مخاطره‌های اخلاقی می‌بایست این تسهیلات در شرایط خاصی اعطا شود. اولاً صرفاً باید در شرایط اضطراری اعطا شود. ثانیاً بانک مرکزی باید به‌گونه‌ای رفتار کند که بانک‌ها هیچ‌گاه از دریافت این تسهیلات اطمینان نداشته باشند. ثالثاً این تسهیلات صرفاً باید در اختیار بانک‌های سالم قرار گیرد که با مشکلات نقدینگی موقت مواجه شده‌اند. رابعاً باید در ازای دریافت وثیقه و نرخ جریمه اعطا شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۵۰۰
تومان