دانلود و خرید کتاب گزیده سفرنامه سرجان ملکم و دستیارش جان ملکم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گزیده سفرنامه سرجان ملکم و دستیارش اثر جان ملکم

کتاب گزیده سفرنامه سرجان ملکم و دستیارش

نویسنده:جان ملکم
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب گزیده سفرنامه سرجان ملکم و دستیارش

کتاب الکترونیکی گزیده سفرنامه سرجان ملکم و دستیارش نوشتۀ جان ملکم و ترجمۀ فرشاد فرش باف ابریشمی است و انتشارات ندای کوروش آن را منتشر کرده است. کتاب گزیده سفرنامه سرجان ملکم و دستیارش، داستان سفر این افسر اسکاتلندی را در زمان قاجار به ایران بیان می‌کند.

درباره کتاب گزیده سفرنامه سرجان ملکم و دستیارش

سرلشکر سر جان مَلکُم ‏(۲ مه ۱۷۶۹ – ۳۰ مه ۱۸۳۳) افسر اسکاتلندی کمپانی هند شرقی، دیپلمات، تاریخ‌دان و سیاست‌مدار بود. او در اوایل قرن نوزدهم بارها از سوی کمپانی برای عقد توافقنامه‌های سیاسی و بازرگانی به دربار قاجار فرستاده شد. کتاب گزیده سفرنامه سرجان ملکم و دستیارش روایتگر بخشی از سفر سرجان ملکم، نمایندهٔ کمپانی هند شرقی و دستیارش به تهران در سال ۱۸۰۰میلادی و دیدار او با فتحعلی‌شاه و دیگر دولت مردان ایران است که به‌منظور ایجاد رابطهٔ دوستانه میان کمپانی هند شرقی و دربار قاجار صورت‌گرفته بود. سفرنامه‌ای خواندنی که اطلاعات بسیاری درباره رفتار فتحعلی‌شاه، وضع دربار و کوچه و بازار ارائه می‌دهد.

خواندن کتاب گزیده سفرنامه سرجان ملکم و دستیارش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به موضوعات تاریخی و سیاسی مناسب است.

بخشی از کتاب گزیده سفرنامه سرجان ملکم و دستیارش

«در سال ۱۸۰۵فتحعلیشاه از انگلستان خواست که ایران را دو برابر حمله احتمالی روسیه حمایت کند؛ اما مورد قبول واقع نشد و این قرارداد با فرانسه امضا شد. سه سال بعد سرجان ملکم با چند کشتی و پیاده نظام وارد مسقط عمان و سپس به بندر بوشهر آمد. حاکم بوشهر به پیشواز رفت و دوپیک انگلیسی راهی تهران شدند؛ اما در شیراز متوقف و پیامشان به تهران مخابره شد. از آن طرف ژنرال پردان فرانسوی مخالف حضور دشمن بود و تهدید کرد که ایران را ترک می‌کند. فتحعلیشاه نیروی نظامی به بوشهر اعزام کرد و سرجان ملکم کاری از پیش نبرد. همزمان با اعزام ژنرال سرجان ملکم به خلیج فارس؛ وزارت امور خارجه سفیری به نام سرهارد فورد جونش بریجس را به سمت ایران روانه کرده و این نشان از اختلاف کمپانی هند شرقی و دولت انگلیس بود...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۰۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۸۰۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۱۷,۷۶۰
تومان