دانلود و خرید کتاب اصول گیاهخواری فرید فرش باف ابریشمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول گیاهخواری اثر فرید فرش باف ابریشمی

کتاب اصول گیاهخواری

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اصول گیاهخواری

کتاب الکترونیکی اصول گیاهخواری نوشتۀ فرید فرش باف ابریشمی است و انتشارات ندای کوروش آن را منتشر کرده است. کتاب اصول گیاهخواری، این نوع رژیم غذایی را به مخاطب معرفی می‌کند.

درباره کتاب اصول گیاهخواری

امروزه در همهٔ كشورهای جهان گياهخواران وجود دارند و در بعضی كشورها همانند هند، گياهخواری دارای ریشه‌های تاريخی و مذهبی است. با اينكه درپیش‌گرفتن رژيم گياهخواری به شیوه‌های گوناگونی امکان‌پذیر است؛ اما وجه مشترك تمام اين شیوه‌ها پرهيز از خوردن گوشت حيوانات خونگرم است.

برخلاف اینکه تصور می‌شود گیاهخواران فقط از مواد غذایی گیاهی تغذیه می‌کنند، این رژیم انواعی دارند و همه آن‌ها به یک اصول ثابت و یکسان پایبند نیستند.

برخی از انواع گیاهخواران لبنیات و یا تخم‌مرغ مصرف می‌کنند؛ اما باقی مواد غذایی که منشأ حیوانی دارند را حذف می‌کنند، برخی دیگر به‌صورت کامل تمامی غذاهایی که به حیوانات مربوط می‌شوند را حذف و به‌صورت کامل وابسته به گیاهان هستند.

دسته‌بندی انواع این رژیم‌ لزوماً بر مبنای علم یا هدف خاصی طراحی نشده، هر کسی ممکن است طبق اهداف و علایق شخصی خود از برخی مواد غذایی حیوانی استفاده کند و یک سری دیگر از آن‌ها را به طور کامل حذف کند. برخی از گياهخواران از پوشيدن لباسهايی مانند چرم، ابريشم، و خز كه از كشتن جانوران به دست آمده نيز پرهيز می‌كنند. کتاب اصول گیاهخواری به بررسی و معرفی انواع رژیم‌های گیاهی پرداخته است.

خواندن کتاب اصول گیاهخواری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای افرادی که به مباحث تغذیه‌ای علاقه دارند مناسب است.

بخشی از کتاب اصول گیاهخواری

«مطالعه‌های آماری، همچون مقايسهٔ اميد به زندگی با محل زندگی و رژيم غذايی محلی در اروپا هم اميد به زندگی را به ميزان قابل‌توجهی در جنوب فرانسه بيشتر یافته‌اند، كه در آنجا رژيم غذايی مدیترانه‌ای کم‌گوشت و پرگیاه معمول است، در مقايسه با شمال فرانسه كه در آن رژيم با محتوای گوشتی زياد معمول است. يك پژوهش توسط انستيتو داروهای پزشكی و پیشگیرنده و انستيتو شيمي تنكرد شناختی به مشاهدهٔ يك گروه ۱۹ نفره گياهخواران (شيرزرده گياهخوار) پرداخت و از يك گروه مقايسهٔ ۱۹ نفره از همه‌چیزخواران انتخاب شده از همان منطقه استفاده كرد. یافته‌های اين پژوهش نشان‌دهندهٔ اين است كه اين گروه گياهخواران (شيرزرده گياهخوار) در مقايسه با گروه غير گياهخوار، ميزان کر بوکسی متيليزين (carboxymethyllysine) پلاسما و محصول‌های نهایی گليكاسيون توجهی قابل) advanced glycation endproducts) (AEGs) پيشرفته بيشتر داشته‌اند. كربوكسی متيليزين يك محصول گليكاسيون glycation است كه نشان‌دهندهٔ◌ يك معيار استرس اكسيدگر و آسيب طولانی‌مدت به پروتئین‌ها در افزايش سن آترواسكلروزيس (atherosclerosis) و ديابت است...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۵۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

حجم

۵۵۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

قیمت:
۱۹,۵۰۰
تومان