دانلود و خرید کتاب کاربست تفکر انتقادی در رسانه های نوین لوییس وان ترجمه محمدرضا رسولی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کاربست تفکر انتقادی در رسانه های نوین اثر لوییس وان

کتاب کاربست تفکر انتقادی در رسانه های نوین

نویسنده:لوییس وان
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کاربست تفکر انتقادی در رسانه های نوین

کتاب کاربست تفکر انتقادی در رسانه‌های نوین نوشتۀ لوییس وان با ترجمۀ محمدرضا رسولی و پویا نعمت‌اللهی در انتشارات سیمای شرق به چاپ رسیده است. این کتاب به ابعاد تفکر انتقادی در رسانه‌های نوین را از زوایای مختلف بررسی کرده است.

درباره کتاب کاربست تفکر انتقادی در رسانه های نوین

 تفکر انتقادی نوعی تفکر عقلانی است که فرد مسائل را تجزیه‌ و تحلیل می‌کند و و تلاش می‌کند با جست‌وجوی شواهد و مدارک معتبر به نتیجۀ درست دست یابد. این موضوعی جذاب برای پژوهشگران و فعالان حوزۀ علوم ارتباطات، جامعه‌شناسی و علاقه‌مندان به مطالعات رسانه‌های نوین است. اما با توجه به تازگی این بحث، منابع اندکی برای مطالعۀ فعالان رسانه‌ای و دانشجویان و پژوهشگران این حوزه به چشم می‌خورد.

کتاب کاربست تفکر انتقادی در رسانه‌های نوین را انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر کرده است. لوییس وان ابتدا تعاریف کلی از موضوع تفکر انتقادی را آورده است. او اصطلاح تفکر انتقادی را دارای دو معنای کاملاً مختلف با ریشه‌های متفاوت می‌داند و می‌گوید معنای «تفکر انتقادی» ریشه در علوم اجتماعی و انسانی و همچنین ریشه در نقد ادبی دارد. نقش و تأثیر معرفت‌شناسی در زندگی روزمرۀ انسان، ناظر به ابزارهای معرفتی مانند عقل، شهود، حس و تجربه موضوعات دیگری هستند که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است. کتاب، مسئله ارتباطات را در جهان مدرن رسانه‌ای‌شده و بازتاب اثر رسانه در متن جامعه را بررسی می‌کند. همچنین حضور و کنش رسانه‌های مدرن را به فضای مجازی مربوط می‌داند و بر همین مبنا، فضای مجازی را عرصۀ تام کار رسانه‌ای قلمداد می‌کند، جایی که «فیک‌ نیوزها» آسیب امروزین عرصۀ ارتباطات محسوب می‌‌شوند.

خواندن کتاب کاربست تفکر انتقادی در رسانه های نوین

این کتاب را به دانشجویان، پژوهشگران و فعالان حوزۀ علوم ارتباطات، جامعه‌شناسی، فلسفه و علاقه‌مندان به مطالعات رسانه‌های نوین پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کاربست تفکر انتقادی در رسانه های نوین

«خیلی از ما خواهان تغییر باورها و چه‌بسا جهان‌بینی خود هستیم. شبکۀ وسیعی از باورهای بنیادین در ما وجود دارد که جهان را برای ما معنادار می‌کند و آن را ذیل عنوان فلسفۀ زندگی می‌شناسیم. خوشبختانه تفکر انتقادی در اینجا هم به کارمان می‌آید. همۀ ما یک جهان‌بینی مخصوص به خود داریم و می‌خواهیم باورهایی را که جهان‌بینی‌مان را ساخته است صحیح و منسجم بدانیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۷ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۷ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان