دانلود و خرید کتاب بازداشت موقت علیرضا نمرودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازداشت موقت اثر علیرضا نمرودی

کتاب بازداشت موقت

معرفی کتاب بازداشت موقت

کتاب بازداشت موقت نوشتۀ علیرضا نمرودی و امیرحسین خسروبیگی در انتشارات معید مهر به چاپ رسیده است.

درباره کتاب بازداشت موقت

در قانون برای دسترسی به متهم، جلوگیری از فرار و مخفی شدن او و تضمین حقوق بزه‌دیده قرارهای تأمین کیفری و قرار نظارت قضایی صادر می‌شود. درواقع، اگر آزاد بودن متهم مخل نظم عمومی و موجب به خطر افتادن شاکی و شهود یا خانوادۀ آن‌ها یا خانوادۀ متهم شود بازپرس قرار بازداشت موقت را صادر می‌کند. قرار بازداشت موقت باید مستدل و موجه باشد. در آیین دادرسی کیفری ۱۰ مورد از قرار تأمین کیفری وجود دارد که مهم‌ترین و شدیدترین آن، قرار بازداشت موقت است. طبق مادۀ ۲۳۸ قانون آیین دادرسی کیفری صدور قرار بازداشت موقت اصولاً الزامی نیست، ولی بنابر شرایط و مطابق با جرایمی برای متهم در دادسرا و محکوم در دادگاه صادر می‌شود.

فصل اول کتاب بازداشت موقت با عنوان تبیین موضوع، در ۵ مبحث ابعاد مختلف این قرار بازداشت را تشریح کرده است. فصل دوم آرای مرتبط و نظریات مشورتی ادارۀ کل حقوقی قوه قضاییه را به‌منظور آشنایی خواننده با رویه‌های رسیدگی آورده است. در انتهای کتاب و در یک پیوست، پرسش و پاسخ‌هایی آمده که به روشن شدن برخی ابهام‌ها کمک می‌کنند.

خواندن کتاب بازداشت موقت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دانشجویان حقوق به‌ویژه حقوق جزا پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بازداشت موقت

«به‌نظر می‌رسد مجوز حاکمیت همان قرارداد اجتماعی است که میان افراد جامعه و حاکمیت منعقد شده است تا افراد جامعه حدی از آزادی‌های خود را از دست داده و در واقع این اختیار و مجوز را برای حاکمیت قائل شدند تا در شرایطی حاکمیت بتواند آزادی‌های فردی افراد جامعه را برای منافع اجتماع و برقراری نظم، دچار محدودیت و یا ممنوعیت کند؛ پس در نتیجه‌ی این اعطای اختیار به حاکمیت‌ها، افراد جامعه دیگر دارای اختیارات و آزادی‌های مطلق نبوده و دارای وظایفی نیز هستند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۹۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۵۹ صفحه

حجم

۹۹۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۵۹ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان