دانلود و خرید کتاب ضمانت مدنی و تجاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ضمانت مدنی و تجاری اثر عماد نمرودی

کتاب ضمانت مدنی و تجاری

معرفی کتاب ضمانت مدنی و تجاری

کتاب «ضمانت مدنی و تجاری» نوشتۀ عماد نمرودی و امیرحسین نوتاش است و انتشارات معید مهر آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب ضمانت مدنی و تجاری

ضمانت‌های مدنی و تجاری از جمله ابزارهای حقوقی هستند که به اشخاص اجازه می‌دهند تا در صورت بروز خطا یا تخلف از سوی طرف مقابل، از حقوق خود دفاع کنند و خسارات وارده را جبران نمایند. کتاب ضمانت مدنی و تجاری به بررسی جامع و دقیق مفهوم ضمانت در حقوق مدنی و تجاری می‌پردازد. ضمانت‌ها نقش مهم و کلیدی در تضمین اجرای تعهدات، حفظ اعتماد در معاملات و تسهیل معاملات و اطمینان‌بخشی به فعالیت‌های اقتصادی دارند. از ضمانت‌های شخصی گرفته تا ضمانت‌های عینی، هرکدام از این ابزارها به شکلی در حمایت از طرفین معامله و تسهیل روابط تجاری نقش دارند.

کتاب ضمانت مدنی و تجاری تلاش کرده است تا با بررسی دقیق قوانین و مقررات مربوط به ضمانت‌های مدنی و تجاری، چارچوبی جامع و کاربردی را برای دانشجویان، حقوق‌دانان و فعالان اقتصادی فراهم آورد. همچنین، با مطالعه تطبیقی نظام‌های حقوقی مختلف و بررسی نمونه‌های عینی از دعاوی و رویه‌های قضایی، به تحلیل عمیق‌تر و فهم بهتر این موضوع می‌پردازد. هدف اصلی کتاب ضمانت مدنی و تجاری، فراهم‌آوردن دیدگاهی جامع و کاربردی دربارۀ انواع ضمانت‌ها، شرایط اعمال آنها و تأثیراتشان بر روابط حقوقی است. فصل اول این کتاب به تاریخچه‌ای از موضوع ضمانت‌ها و تبیین موضوع اشاره شده و در ادامه توضیحات تکمیلی آن بیان می‌شود، در فصل دوم به نحوۀ رسیدگی و صلاحیت‌ها اشاره شده و در فصل سوم از نمونه آرا و نظریات مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه استفاده شده است.

کتاب ضمانت مدنی و تجاری یکی از کتاب‌های مجموعۀ ۵۳ جلدی انتشارات معید مهر است. این انتشارات تلاش کرده است تا در این مجموعه کتب کاربردی موضوعات بیشتر مطرح شده در سطح جامعه را از انبوه موضوعات متنوع و گوناگون استخراج کند و به هرکدام جداگانه و تحت عنوان خاص در قالب یک کتاب بپردازد تا علاوه بر اینکه برای دانشجویان و پژوهشگران حوزۀ حقوق کاربردی و جذاب باشد، بتواند برای مردم عادی جامعه و فاقد تحصیلات حقوقی هم مفید واقع شود. در تهیه و تنظیم این کتاب، در کنار دانش نظری پژوهشگران مجموعۀ معید، از تجربۀ عملی گروه وکلای این مجموعه نیز بسیار استفاده شده است تا خوانندگان با رویه عملی موضوع هرچه بهتر آشنا شوند. تمامی پرونده‌هایی که در این مجموعه مطرح می‌شود، با دقت و وسواس زیاد بررسی شده و نکات قابل ذکر آن در این کتاب بیان شده است.

خواندن کتاب ضمانت مدنی و تجاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان رشتۀ حقوق، مشاوران و کارشناسان حقوقی پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۶۶ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۶۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان