دانلود و خرید کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ فلسفه و مسائل زندگی جان ماریال ترجمه امیرحسین خداپرست
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ فلسفه و مسائل زندگی

کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ فلسفه و مسائل زندگی نوشتهٔ جان ماریال و تادئوس متس و دن هیبرون و... و ترجمهٔ امیرحسین خداپرست و مریم خدادادی و غلامرضا اصفهانی و... است. گروه انتشاراتی ققنوس این کتاب را منتشر کرده است؛ جلد ۲ از مجموعهٔ «دانشنامهٔ فلسفهٔ استنفورد».

درباره کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ فلسفه و مسائل زندگی

کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ فلسفه و مسائل زندگی (The Stanford Encyclopedia of Philosophy) جلد ۲ از مجموعهٔ «دانشنامهٔ فلسفهٔ استنفورد» است. این کتاب که بیش از ده بخش دارد، به موضوعاتی همچون فلسفهٔ شوخی، معنای زندگی، مرگ، عشق، احترام، دوستی و عاطفه پرداخته است. هر مقاله به قلم یک نویسنده نوشته شده و به قلم یک مترجم به پارسی برگردانده شده است. نام نویسندگان عبارت است از «جان ماریال»، «تادئوس مِتس»، «دن هِیبرون»، «تاد کالدر»، «بِنِت هِلم»، «رونالد دِ سوسا»، «کرولین مک‌لاود»، «الیزابت برِیک»، «جوزف میلم»، «رابین س. دیلون» و «استیون لوپر». نام مترجمان عبارت است از «امیرحسین خداپرست»، «مریم خدادادی»، «غلام‌رضا اصفهانی»، «ابوالفضل توکلی شاندیز»، «حسین عظیمی»، «ایمان شفیع‌بیک»، «ندا مسلمی»، «مهدی غفوریان» و «راضیه سلیم‌زاده».

دانشگاه استنفورد انتشار این دانشنامه را در سال ۱۹۹۵ میلادی آغاز کرد. پس از مدتی متن کامل مقالات را در اینترنت در دسترس علاقه‌مندان قرار داد. کسانی که در تدوین این دانشنامهٔ بزرگ نقش دارند، از استادان و مؤلفان به‌نام در حوزهٔ فلسفه هستند. این دانشنامه به سرپرستی دکتر «ادوارد ن. زالتا» صدها مدخل دارد و یکی از بهترین راه‌ها برای آشنایی مقدماتی با مباحث فلسفی است. «مسعود علیا» در سال ۱۳۹۲ با همکاری انتشارات ققنوس، تصمیم به ترجمهٔ بعضی از مدخل‌های این دانشنامه گرفت. او به‌همراه مترجمانی نام‌آشنا آخرین ویراست مقالات دانشنامهٔ فلسفهٔ استنفورد را با حفظ سبک و زبان به پارسی برگرداند. انتشارات ققنوس این مجموعه را با کسب اجازه از گردانندگان این دانشنامه (به‌ویژه دکتر زالتا) منتشر کرده است. عناوین بعضی از این جلدها عبارت است از «مفهوم شر»، «فلسفهٔ دین»، «عقل به روایت کانت»، «زیبایی‌شناسی فمینیستی»، «ژاک لکان»، «اخلاق ارسطو»، «باروخ اسپینوزا»، «فیشته» و «پدیدارشناسی».

خواندن کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ فلسفه و مسائل زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران پیوند میان فلسفه و مسائل زندگی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ فلسفه و مسائل زندگی

«احترام در زندگی روزمره اهمیت بسزایی دارد. در کودکی به ما می‌آموزند (امیدوارند که بیاموزیم) به پدر و مادر، آموزگار و افراد بزرگ‌تر از خود، به مقررات مدرسه و قوانین رانندگی، به خانواده و سنت‌های فرهنگی، به احساسات و حقوق دیگران، به پرچم و پیشوایان میهنمان، به حقیقت و نظرهای گوناگون افراد احترام بگذاریم. و در پی آن، احترام به چنین اموری را ارزش می‌نهیم؛ در بزرگسالی چه‌بسا در برابر کسانی که ظاهرا احترام به این امور را فرانگرفته‌اند از روی تأسف سری تکان دهیم (یا برای هشدار مشتی نشان دهیم). کسانی که در نظرمان نمونه هستند احترام بسیاری نزد ما پیدا می‌کنند و کسانی که پی می‌بریم ریگی به کفش دارند برایمان نامحترم می‌شوند، و بدین ترتیب چه‌بسا بکوشیم تنها به کسانی احترام بگذاریم که به‌راستی شایسته احتراممان هستند. همچنین، چه‌بسا بدین باور برسیم که، در ترازی، جمیع انسان‌ها شایسته احترام هستند. چه‌بسا دریابیم که اگر در کارها و روابطمان احترام نبینیم، این امور برایمان تحمل‌ناپذیر می‌شوند؛ چه‌بسا در برخی محیط‌های اجتماعی با تخطی از قوانین رانندگی به هزینه بی‌احترامی پی ببریم: «بی‌شعور!» در زندگی اجتماعی به طور روزافزون ما را فرامی‌خوانند به این‌که به امور گوناگونی احترام بگذاریم: حامیان محیط زیست ما را به احترام به طبیعت تشویق می‌کنند، مخالفان سقط جنین و مجازات اعدام بر احترام به زندگی انسانی تأکید می‌ورزند، اعضای اقلیت‌های نژادی و قومی و کسانی که به سبب جنس، گرایش جنسی، سن، باورهای مذهبی یا وضعیت مالی‌شان مورد تبعیض قرار می‌گیرند خواستار آن‌اند که همچون افرادی که هم به لحاظ اجتماعی و هم به لحاظ اخلاقی با سایر مردم برابرند، محترم داشته شوند و به تفاوت‌های فرهنگی‌شان احترام گذاشته شود. و عموما این امر را تصدیق می‌کنیم که بحث‌های همگانی درباره چنین مطالباتی باید تحت شرایط احترام دوسویه انجام پذیرد. چه‌بسا دریابیم که در سایه احترام به اموری که شایسته احترام‌اند، زندگی ما با هم بهتر سپری می‌شود و این‌که باید به پاره‌ای امور فارغ از این‌که چه کیفیتی به زندگی‌مان می‌بخشند احترام بگذاریم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۰۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۸۰ صفحه

حجم

۷۰۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۸۰ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان