دانلود و خرید کتاب سربازی که شوالیه شد مهدی کریمی تفرشی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سربازی که شوالیه شد اثر مهدی کریمی تفرشی

کتاب سربازی که شوالیه شد

ویراستار:مهدی گازر
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سربازی که شوالیه شد

کتاب سربازی که شوالیه شد نوشتهٔ مهدی کریمی تفرشی و ویراستهٔ مهدی گازر است. انتشارات مهراندیش این ناداستان را روانهٔ بازار کرده است؛ زندگی‌نامهٔ دکتر «مهدی کریمی تفرشی».

درباره کتاب سربازی که شوالیه شد

کتاب سربازی که شوالیه شد حاوی ناداستان است. این کتاب زندگی‌نامهٔ مهدی کریمی تفرشی را در بر گرفته است. او ریاست هیئت‌مدیرهٔ مجتمع غذایی و کشاورزی گل‌ها و گروه صنعتی آل‌اِم. کا.تی (MKT Group) بوده است. کتاب حاضر فرازوفرودهای زندگی او را مورد بررسی قرار داده و نگاهی موشکافانه به رنج‌ها و سختی‌ها و شیوهٔ ساختنِ پلی از آن‌ها انداخته است. این کتاب شرحِ تلاش مهدی تفرشی در کسب‌وکاری است که شعاع اثرش خانه، کاشانه و آحادِ ملتی بزرگ را فرا گرفته است. در این اثر، دغدغه‌های اجتماعی نویسنده به رشتهٔ تحریر درآمده است. با وجودِ نقدهای غیرمنصفانه و موانعی که در سرِ راهش ایجاد شده، او همچون جنگجویی ماهر و چیره‌دست، حتی یک لحظه هم در مسیر پیشرفت متوقف نشده است. با مطالعهٔ این ناداستان، او را بیشتر بشناسید.

در یک تقسیم‌بندی می‌توان ادبیات را به دو گونهٔ داستانی و غیرداستانی تقسیم کرد. ناداستان (nonfiction) معمولاً به مجموعه نوشته‌هایی که باید جزو ادبیات غیرداستانی قرار بگیرد، اطلاق می‌شود. در این گونه، نویسنده با نیت خیر، برای توسعهٔ حقیقت، تشریح وقایع، معرفی اشخاص یا ارائهٔ اطلاعات و به‌دلایلی دیگر شروع به نوشتن می‌کند. در مقابل، در نوشته‌های غیرواقعیت‌محور (داستان)، خالق اثر صریحاً یا تلویحاً از واقعیت سر باز می‌زند و این گونه به‌عنوان ادبیات داستانی (غیرواقعیت‌محور) طبقه‌بندی می‌شود. هدف ادبیات غیرداستانی تعلیم هم‌نوعان است (البته نه به‌معنای آموزش کلاسیک و کاملاً علمی و تخصصی که عاری از ملاحظات زیباشناختی است)؛ همچنین تغییر و اصلاح نگرش، رشد افکار، ترغیب یا بیان تجارب و واقعیات از طریق مکاشفهٔ مبتنی بر واقعیت، از هدف‌های دیگر ناداستان‌نویسی است. ژانر ادبیات غیرداستانی به مضمون‌های بی‌شماری می‌پردازد و فرم‌های گوناگونی دارد. انواع ادبی غیرداستانی می‌تواند شامل این‌ها باشند: جستارها، زندگی‌نامه‌ها، کتاب‌های تاریخی، کتاب‌های علمی - آموزشی، گزارش‌های ویژه، یادداشت‌ها، گفت‌وگوها، یادداشت‌های روزانه، سفرنامه‌ها، نامه‌ها، سندها، خاطره‌ها و نقدهای ادبی.

خواندن کتاب سربازی که شوالیه شد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ناداستان و قالب زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سربازی که شوالیه شد

«در فرهنگ ایرانی آنچه همیشه برجسته بوده و از درون‌مایه‌های اجتماعی نشئت گرفته، حفظ غرور و شأن انسانی است. در کشور ما، از گذشته‌های دور، انسان‌ها، در هر مقام و جایگاهی، هرگز خود را فدای سکه‌های انداخته‌شده روی زمین نمی‌کرده‌اند و تحت هر شرایطی، در تلاش بوده‌اند که آدم مفیدی باشند. آنچه امروزه به‌عنوان گداپروری در جامعه رواج دارد، از نگاه بزرگانی همچون فردوسی، حافظ و مولانا کاملاً مردود شمرده شده است. ما آرش‌ها و سیاوش‌ها فدا کردیم تا روزبه‌روز، ریشه‌های جوانمردی، انسانیت و وجدان محکم‌تر شود. چه‌چیزی در جهان از ارزش یک انسان والاتر است؟ در گذشته، اگر قرار بود به فردی کمک شود، پنهانی صورت می‌گرفت. چه درهایی که توسط جوانمردان زده می‌شد و هویتِ آورندهٔ تحفه، تا سال‌ها و حتی تا پایان عمرشان، مجهول باقی می‌ماند تا مبادا غروری خدشه‌دار شود یا شرفی پایمال گردد! هرچند که اوضاع اقتصادی' بغرنج و امرارمعاش دشوار شده است، ولی امروزه انسان‌ها، حتی به قیمت گذاشتنِ صد عیب و نقص روی خودشان، آشکارا اعلام می‌کنند که نیازمند ترحم‌اند.

مهدی هندزفریِ موبایلش را در گوشش می‌گذارد و با مدیرِ ارشد تماس می‌گیرد. ماجرا را برایش تعریف می‌کند و می‌گوید که احتمالاً آن زن برای کار با او تماس می‌گیرد. از او می‌خواهد که پس‌از کسب اطلاع از شرایط اخلاقیِ آن زن و در صورت دارا بودنِ صلاحیت‌های اولیه، از او برای مصاحبهٔ حضوری دعوت کند. در ادامه، به او می‌گوید که حتی اگر لازم می‌داند، آن زن دیداری با روان‌شناس مجموعه داشته باشد و چنانچه نیاز شد، برای او جلسه‌های آموزشی در زمینهٔ عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس برگزار شود، چراکه این اولین و آخرین زن دعوت‌شونده به مجموعهٔ او نخواهد بود.

مدیر ارشد اعلام می‌کند که تمام تحقیقات لازم انجام خواهد شد و در صورت وجود شواهدی مبنی بر نیاز به مشاوره و درمان، ابتدا مشاوره و درمان آغاز و سپس از او دعوت به کار می‌شود. مهدی می‌داند که این اتفاق یعنی دعوت دوباره به یک زندگی، زیستنی که در آن التماس جایی ندارد، عجزوناله وجود ندارد؛ یک نفر تلاش می‌کند و بدون منت، مزد تلاشش را می‌گیرد.»

برنده
مجید اسدی
مطالعات اجتماعی در معدن طلا
منیژه مقصودی
Clinical Psychology Texts In English
سیدسعید پورنقاش تهرانی
جامعه شناسی شبکه اجتماعی کلاب هاوس
پرنیا رضی پور
جامعه شناسی با رویکردی سه وجهی
سیدسعید زاهد زاهدانی
لحظات تلخ و شیرین زندگی
فرشته بابائی چشمه کبودی
قسمتی از تاریخ فوتبال خمینی شهر اصفهان
صفر راکی
آزمون های روان شناختی
مهناز آریان منش
جایگاه حقوق جزا در ایران باستان
محمدحسن بابااحمدی
اصول کافی (جلد اول)
محمد بن یعقوب کلینی
من امام حسن عسکری (ع) را دوست دارم
غلامرضا حیدری ابهری
پیشی چشم طلایی
آزاده طاهانی
روش های افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان
شمس الدین حسینی
کاربرد تحلیل شبکه GIS در جغرافیا و برنامه ریزی شهری
مسعود مینائی
مراقبت از کودک
آن دگلاس
English For Travel
بهاره هوشیار امامی
پادشاهی کیخسرو، داستان فرود
ابوالقاسم فردوسی
مرغ قدم (جلد دوازدهم)
مسعود ریاعی
تیزکوشان
منیر گلابدار
تاریخ التشیع فی الاهواز
السید احمد معلان العلوی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۵۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۳۵۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۷۳,۰۰۰
تومان