دانلود و خرید کتاب معنای ذوق در زبان عرفانی امام خمینی غلامرضا حسین پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معنای ذوق در زبان عرفانی امام خمینی اثر غلامرضا حسین پور

کتاب معنای ذوق در زبان عرفانی امام خمینی

معرفی کتاب معنای ذوق در زبان عرفانی امام خمینی

کتاب معنای ذوق در زبان عرفانی امام خمینی نوشتهٔ غلامرضا حسین پور است. پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی تعلیقات مقدمه قیصری است.

درباره کتاب معنای ذوق در زبان عرفانی امام خمینی

کتاب معنای ذوق در زبان عرفانی امام خمینی به تبیین معنای ذوق عرفانی در بیان و بنان امام خمینی (ره) براساس تعلیقات او بر مقدمه قیصری است. امام خمینی (ره) اساساً معتقد است برای فهم فصوص‌الحکم باید دارای ذوق عرفانی بود. اما ذوق عرفانی در لسان امام به چه معناست؟ غلامرضا حسین پور برای پاسخ به این پرسش اساسی تعلیقات امام خمینی بر مقدمهٔ قیصری را، در سیری صعودی، از کلام شیعی تا ذوق عرفانی مورد بررسی قرار می دهد تا مخاطب، سیر تجلیات این علوم عقلی ــ کلام شیعی، فلسفه صدرایی و عرفان فلسفی ــ را بر تعلیقات امام ملاحظه کرده و اوج آن را که ذوق عرفانی است، اندک اندک دریافت کند.

خواندن کتاب معنای ذوق در زبان عرفانی امام خمینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کلام عقاید پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب معنای ذوق در زبان عرفانی امام خمینی

«ز این منظر، این کتاب در یک پیش‌گفتار و پنج فصل به سامان می‌رسد. ازآنجاکه خاستگاه‌های کلامی بر مواضع عرفانی هم مؤثر است، در فصل اول در باب خاستگاه‌های کلامی قیصری و امام و احیاناً تقابل آن‌ها سخن می‌گوییم. فصل دوم نیز پرده از خاستگاه فلسفی امام ــ که حکمت متعالیه صدرالمتألهین شیرازی است ــ برمی‌دارد و لذا این خاستگاه را نیز بر اتخاذ موضع عرفانی مؤثر می‌بیند. فصل سوم هم‌نوایی قیصری و امام را در تبیین عرفان فلسفی مورد تأکید قرار می‌دهد و تصریح می‌کند که با تبیینات دقیق‌تر امام، مواضع قیصری روشن‌تر و کامل‌تر قابل عرضه است. اما فصل چهارم در پی ارائه ذوقیات عرفانی امام؛ چه در ایضاح مواضع قیصری و چه در نقد آن، است. در واقع این فصل عهده‌دار ارائه مصادیق مفهوم ذوق عرفانی در معانی متعدد آن در زبان امام است که در فصل پنجم با دیگر تعاریف امام از ذوق عرفانی تکمیل می‌شود. بدین لحاظ، در فصل پنجم که نقطه عطف این کتاب است، ابتدا از طریق بیان و قلم امام، تعاریف مختلف ذوق عرفانی نمایانده شده و سپس به کمک ایده شباهت خانوادگی ویتگنشتاین، تنسیقی از معنای ذوق عرفانی ارائه می‌شود؛ یعنی بیان می‌شود که مفهوم ذوق عرفانی، مبتنی بر شباهت خانوادگی است».

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان