دانلود و خرید کتاب شرحی بر عناوین مطرح شده در همایشهای علمی، آموزشی و تخصصی اتیسم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شرحی بر عناوین مطرح شده در همایشهای علمی، آموزشی و تخصصی اتیسم اثر سنا رجبی

کتاب شرحی بر عناوین مطرح شده در همایشهای علمی، آموزشی و تخصصی اتیسم

ویراستار:سهیلا یوسفی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شرحی بر عناوین مطرح شده در همایشهای علمی، آموزشی و تخصصی اتیسم

کتاب «شرحی بر عناوین مطرح شده در همایشهای علمی، آموزشی و تخصصی اتیسم» نوشتۀ سنا رجبی، علیرضا چاواری و ویراستۀ سهیلا یوسفی است و انتشارات خردگان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب شرحی بر عناوین مطرح شده در همایشهای علمی، آموزشی و تخصصی اتیسم

اختلال طیف اوتیسم گروهی از اختلالات عصبی - تحولی است که با ویژگی‌هایی مانند نقص در رفتارهاي اجتماعی و تعاملات غیرکلامی مثل کاهش تماس چشمی، بیان چهره‌ای و ژست‌های بدنی در ۳ سال اول زندگی مشخص می‌شود. اختلال طیف اوتیسم چندعاملی است و عوامل ژنتیکی و غیرژنتیکی و تعاملِ این عوامل به وجود می‌آید. این اختلال بیماری محسوب می‌شود و درمان دارویی قطعی ندارد؛ اما افراد دارای اختلال اوتیسم می‌توانند از طریق توان‌بخشی مهارت کسب کرده و زندگی مستقلی داشته باشند؛ بنابراین این وظیفه بر دوش خانواده است که آگاهی لازم را برای تشخیص به دست بیاورند و پیگیر خدمات آموزشی، ‌ توان‌بخشی و حمایتی باشند.

آسایشگاه خیریۀ کهریزک استان البرز بخش بزرگی را به توان‌بخشی و نگهداری از کودکان دارای اختلال اوتیسم اختصاص داده است. مرکز آموزشی و توان‌بخشی کهریزک در سال ۱۳۹۶ جهت بررسی ریشه‌ای اختلال طیف اوتیسم و فراگرفتن روش‌های درمانی این اختلال با به‌روزترین متدهای آموزشی و توان‌بخشی افتتاح شد. همایش‌های علمی، آموزشی و تخصصی حوزۀ اوتیسم نیز در این آسایشگاه خیریه برگزار می‌شود. کتاب شرحی بر عناوین مطرح شده در همایش‌های علمی، آموزشی و تخصصی اوتیسم، پس از معرفی اختلال اوتیسم و شرحی دربارۀ سطح‌های مختلف آن و میزان شیوع این اختلال در ایران، چندین مقاله در موضوعات مختلف پیرامون این اختلال را ارائه داده است. عناوین برخی از این مقاله‌ها عبارت‌اند از: «اختلال‌های طیف اوتیسم»، «ژنتیک و اوتیسم»، «تئوری ذهن»، «مشکلات خواب در کودکان دارای اختلال اوتیسم»، «مداخلات پیشگیرانه در اختلال طیف اوتیسم»، «اوتیسم و درمان‌های روان‌پزشکی»، «حیوان‌درمانی یا پت‌تراپی چیست؟»، «گفتاردرمانی در اوتیسم» و «موسیقی‌درمانی»

خواندن کتاب شرحی بر عناوین مطرح شده در همایشهای علمی، آموزشی و تخصصی اتیسم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به پژوهشگران حوزۀ سلامت و خانواده‌هایی که فرزندانی با اختلال اوتیسم دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شرحی بر عناوین مطرح شده در همایشهای علمی، آموزشی و تخصصی اتیسم

«مدلی از درمان در جهت بهبود کارکردهای حسی انواع اختلالاتی است که با درگیری حواس در ارتباط است و با استفاده از تجهیزات حسی چندگانه، امکان بهبود توانایی‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای بیماران با اختلالات مختلف در سنین متفاوت را امکان‌پذیر می‌کند. اتاق تاریک فضای طراحی‌شدۀ ویژه‌ای است که در آن با کاهش نور به‌صورت تنظیم شده مزایای بسیاری را به همراه دارد:

محدودکردن حواس کودک

افزایش توجه کودک به محرک

بهبود مهارت‌های نوشتاری کودکان

با off کردن فضای اطراف کودک باعث تمرکز وی بر تکلیف ارائه‌شده می‌شود.

آموزش مهارت‌های شناختی اولیه

بهبود مهارت کاوش چشمی visual scanning» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان