دانلود و خرید کتاب معناشناسی اضطراب غیر بالینی (اضطراب زیر آستانه) سمیرا فولادچنگ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب معناشناسی اضطراب غیر بالینی (اضطراب زیر آستانه)

کتاب الکترونیکی معناشناسی اضطراب غیر بالینی (اضطراب زیر آستانه) نوشتۀ سمیرا فولادچنگ و سیده راضیه طبائیان و هادی بهرامی احسان و احمدرضا اخوت است و انتشارات مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران آن را منتشر کرده است. کتاب معناشناسی اضطراب غیر بالینی (اضطراب زیر آستانه)، مفهوم اضطراب زیرآستانه با دو رویکرد نگرانی و احساس امنیت بررسی شده و پس از استخراج تعریف اضطراب، به مسیر درمان اضطراب اشاره شده است.

درباره کتاب معناشناسی اضطراب غیر بالینی (اضطراب زیر آستانه)

کتاب معناشناسی اضطراب غیر بالینی (اضطراب زیرآستانه)، نمونه‌ای از پژوهش‌های قرآنی در حوزه روانشناسی است. چشم انداز کلی در پژوهش حاضر، دستیابی به نوعی روشِ استخراج مفاهیم از قرآن است که بتواند الگویی برای سایر پژوهش های مشابه باشد.

علم روانشناسی به واسطۀ نیاز به بررسی انسان‌های نابهنجار آغاز گردید و حوزه آسیب‌شناسی از مباحث اولیه مطرح شده در این علم محسوب شد. انسان‌ها برای اینکه بتوانند به خوبی، چرایی و چگونگی رفتار نابهنجار را تبیین کنند نیاز به یک تعریف پایه از انسان بهنجار داشته‌اند. نیاز روانشناسی به فهم و تعریف انسان بهنجار سبب شد که روانشناسی در سال‌های اخیر از حیطه آسیب‌شناسیِ صرف به سمت سلامت روان و بهداشت روان حرکت کند، زیرا به همان میزان که درمان نقص عملکرد برای افراد دارای اختلال مهم است، رسیدن به بالاترین میزان رشد و سلامت روان نیز برای انسان‌های فاقد اختلال ولی دارای نقص عملکرد خفیف هم بااهمیت جلوه کرده است.

قرآن کریم، منبعی است با مفاهیم کلی و قابل تعمیم که هیچ‌گونه انحرافی تاکنون بدان راه نیافته و طبق نصّ صریح موجود در آن، تا ابد هم بدون تحریف باقی خواهد ماند، از طرفی این منبع وحیانی در مقام تبیین هدایت انسان و همه حقایق مورد نیاز او برای رسیدن به سعادت و رشد برآمده است. بنابراین توجه به این کتاب معرفت‌شناسی که سراسر مملو است از حقایق مرتبط با انسان، تحولات او، گذشته و آینده‌اش و راه‌های هدایت و گمراهی او، می‌تواند منبعی برای کشف ساختارهای جدید و ثابت به خصوص در علوم انسانی باشد. بدین جهت آنچه در پژوهش حاضر مورد نظر است، ورود به قرآن و استخراج مفاهیم از آن در حوزه بررسی مفهوم و مولفه‌های انسان رشد یافته (فاقد اضطراب زیر آستانه) و دارای سلامت روان است.

افراد غالبا اضطراب را در طول زندگی تجربه می‌کنند، حال یا با تمام نشانگان بالینی و یا آنکه به طور مبهم و غیر بالینی (زیرآستانه). نگرانی پدیده‌ای فراگیر است، می‌تواند مثبت یا منفی باشد، نگرانی مثبت سبب امنیت فرد شده و اقدام به عمل را در او فعال می‌کند، ولی نگرانی منفی، مانع از رشد و عمل شده و مقابل «ایمان» قرار می‌گیرد. در پژوهش حاضر، ایمان به منزله فقدان نگرانی منفی و رشدیافتگی در نظر گرفته شده و رشد یافتگی نیز در ۵ محور ادراک و تفکر، انگیزش و گرایشات، هشیاری، رفتار و توجه مانعی برای ابتلا به اضطراب و موجب «احساس امنیت» فرد می­‌شود.

خواندن کتاب معناشناسی اضطراب غیر بالینی (اضطراب زیر آستانه) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که به مفهاهیم و موضوعات دینی با رویکرد روانشناسانه علاقه دارند مناسب است.

بخشی از کتاب معناشناسی اضطراب غیر بالینی (اضطراب زیر آستانه)

«در حوزه علوم انسانی بدان جهت که پژوهش‌های بنیادین در بستر پژوهش‌های کمی و آزمایشگاهی قابل بررسی نیست. لازم است در ابتدا جهان‌‌بینی هر پژوهشی گزینش و سپس پژوهش برپایه آن سوار شود. بنابراین جهت‌یابی، برنامه‌ریزی و انتخای روش پژوهش بر جهان بینی آن پژوهش استوار است. لذا علم روان‌شناسی در شرایطی به سر می‌برد که در آن مبانی معرفت شناسی استوار است. لذا علم روان‌شناسی در شرایط به سر می‌برد که درآن مبانی معرفت شناسب و رویش شناسی نسبت به پدیده‌های انسانی از مبنا با یکدیگر متفاوتند. ...»


چه کسی سلامتی مرا دزدید؟
آذین برقی سوار
تفسیر بصائر یمینی؛ جلد سوم
قاضی معین‌الدین محمد بن محمود نیشابوری
همش که تقدیر نیست گاهی هم تقصیره
شهرزاد کرمی
مهندسی سیستم های پرداخت
حسن صراف جوشقانی
پژوهش در کلاس درس (راهنمای معلمان)
دیوید هاپکینز
کوه زمرد
منصوره عزالدین
هو معکم
منصوره شایسته
در آنسوی فراموشی
هوشنگ منتصری
فیزیولوژی و تغذیه ورزشی
عبدالحسین پرنو
طراحی مدارات با تکنیک TGDI
جواد حسن لی
روش لسانی تبلیغ تربیت گرا
امیر جهانی فرد
فضیلت سازمانی، پیش نیاز کیفیت زندگی کاری معلمان
فریبا درستکار
لوبیای آمریکایی
بشیر اسماعیلی
کاربرد شبکه عصبی مصنوعی در پتانسیل یابی خطر زمین لغزش
ایمانعلی بلواسی
خواندن و درک مفاهیم ۳
رضا صابری کرهرودی
دیلمون پارسی، ایرانشناسی فرشوادگری؛ دیلمون پالوی، دوبیتی های دلدادگان روستایی
عبدالرحمان عمادی
ماکس از بند رسته
آنتوانت فان هویتن
آموزش علوم پروژه محور
سوسن نوروزی
روش های تدریس جدید ویژه مدارس ابتدایی
فاطمه رستمی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان