دانلود رایگان کتاب قرآن حقیقت خیر و زیبایی: مقالاتی در تفسیر موضوعی قرآن حمیدرضا عبدلی مهرجردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قرآن حقیقت خیر و زیبایی: مقالاتی در تفسیر موضوعی قرآن اثر حمیدرضا  عبدلی مهرجردی

کتاب قرآن حقیقت خیر و زیبایی: مقالاتی در تفسیر موضوعی قرآن

انتشارات:ناشر مؤلف
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قرآن حقیقت خیر و زیبایی: مقالاتی در تفسیر موضوعی قرآن

«قرآن حقیقت خیر و زیبایی» نوشته حمیدرضا عبدلی مهرجردی است. این کتاب مقالاتی در تفسیر موضوعی قرآن کریم است.

از نگاه افلاطون انسان‌ها در تلاش‌های خود همیشه سه چیز را می‌جویند. آنها در ساحت باور، طالبِ حقیقت، و در مقام اراده، خواهانِ خیر و نیکی، و در بعد احساسات و عاطفه، جویایِ زیبایی و جمال هستند. این کتاب مجموعه‌ای است از چند مقاله که هر کدام به یکی از این سه دسته کلی اختصاص یافته و می‌کوشد با محور قرار دادن قرآن کریم، به پرسش‌هایی از این دست پاسخ گوید. در این مجموعه چهارده گفتار انتخاب شده است که اگرچه هر کدام موضوع متفاوتی را دامن می‌زنند، اما می‌توان آنها را در سه محورِ حقیقت، خیر و زیبایی متحد کرد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

به دو شکل می‌توان از اهمیتی که پیامبر به علم و علم آموزی داده است سخن به میان آورد. یکی توصیه‌های مستقیم ایشان به برخی از یارانشان به فراگیری دانش‌هایی خاص که در زمان حیات رسول اکرم به آن‌ها نیاز بوده و دیگری توصیه‌های کلی و فراگیر ایشان درباره علم آموزی و خردورزی است که همه عالمیان را مورد خطاب قرار می‌دهد. پیامبر اکرم در زمان حیات خود برخی از صحابه‌اش را امر فرموده بود تا به یادگیری زبان‌های دیگر بپردازند تا بتوانند کتب مناطق غیر عربی را به عربی ترجمه کنند و از این طریق ابواب جدیدی از علوم پیش روی مسلمانان باز شود. بر اساس برخی از مستندات تاریخی گفته می‌شود پیامبر پس از هجرت به مدینه، وقتی دریافت که حکومت نوپای اسلامی به کسانی نیاز دارد که زبان عبری را بدانند به زید بن ثابت فرمان داد تا زبان یهود (عبری) را بیاموزد. همچنین زمانی ایشان تنی چند از یاران خود را به محلی به نام «جرش» فرستاد تا شیوه ساخت ادوات جنگی را از مشرکان بیاموزند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
انسان‌های پس از بعثت تنها به خود و یا به قبیله خود نمی‌اندیشیدند؛ بلکه آموخته بودند که باید به تمام بشریت مهر ورزید.
حکیمی
یکی از مهم‌ترین مولفه‌های جامعه سالم و پویا، وجود انسان‌های آرام با روحی شاداب و آسایشی پایدار است.
حکیمی
سلمان فارسی می‌گوید: بر پیامبر وارد شدم، ایشان بر زیراندازی نشسته بود و آن را به من داد و فرمود: ای سلمان! مسلمانی بر مسلمانی وارد نمی‌شود، و او به عنوان احترام، زیراندازی برایش نمی‌گستراند، جز آنکه پروردگار او را می‌بخشاید.
حکیمی

حجم

۱۶۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۱۶۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
رایگان