دانلود و خرید کتاب ناتوانی هوشی دانش آموزان فروغ کاشانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ناتوانی هوشی دانش آموزان اثر فروغ کاشانی

کتاب ناتوانی هوشی دانش آموزان

نویسنده:فروغ کاشانی
انتشارات:نشر برگ و باد
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ناتوانی هوشی دانش آموزان

کتاب ناتوانی هوشی دانش آموزان نوشتهٔ فروغ کاشانی است. نشر برگ و باد این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی راهبردهای درمانی ویژه‌ٔ درمانگران و مشاوران.

درباره کتاب ناتوانی هوشی دانش آموزان

هوش توانایی ذهنی است و قابلیت‌های متنوعی همچون استدلال، برنامه‌ریزی، حل مسئله، تفکر انتزاعی، استفاده از زبان و یادگیری را در برمی‌گیرد. نظریه‌های هوش در طول تاریخ تغییر کرده‌اند. به‌طور کلی تعاریف متعددی را که توسط روان‌شناسان برای هوش ارائه شده است، می‌توان به سه گروه تربیتی - تحصیلی، تحلیلی و کاربردی تقسیم کرد. به اعتقاد روان‌شناسان تربیتی، هوش کیفیتی است که مسبب موفقیت تحصیلی می‌شود و از‌این‌رو یک نوع استعداد تحصیلی به شمار می‌رود. آن‌ها برای توجیه این اعتقاد اشاره می‌کنند که کودکان باهوش نمره‌های بهتری در دروس خود می‌گیرند و پیشرفت تحصیلی چشم‌گیری نسبت به کودکان کم‌هوش دارند. مخالفان این دیدگاه معتقدند کیفیت هوش را نمی‌توان به نمره‌ها و پیشرفت تحصیلی محدود کرد، زیرا موفقیت در مشاغل و نوع کاری که فرد قادر به انجام آن است و به‌گونهٔ کلی پیشرفت در بیشتر موقعیت‌های زندگی بستگی به میزان هوش دارد. بنا به اعتقاد نظریه‌پردازان تحلیلی، هوش توانایی استفاده از پدیده‌های رمزی و یا قدرت و رفتار مؤثر و یا سازگاری با موقعیت‌های جدید و تازه و یا تشخیص حالات و کیفیات محیط است. شاید بهترین تعریف تحلیلی هوش به وسیلهٔ «او کسلر»، روان‌شناس آمریکایی، پیشنهاد شده باشد که بیان کرده است که هوش یعنی تفکر عاقلانه، عمل منطقی و رفتار مؤثر در محیط. فروغ کاشانی در کتاب ناتوانی هوشی دانش آموزان کلیات و مفاهیمی دربارهٔ هوش را بیان کرده است و در ادامه موضوعاتی همچون علل و عوامل ناتوانی هوشی، اختلال‌های رفتاری و یادگیری در کودکان با ناتوانی هوشی، همایندی ناتوانی هوشی با اوتیسم و سایر اختلالات رشدی، راهبردهای درمانی و مشاوره کودکان دارای ناتوانی هوشی و رویکرد منسجم خدمات سلامت برای افراد با ناتوانی هوشی را مورد بررسی قرار داده است.

خواندن کتاب ناتوانی هوشی دانش آموزان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به مشاوران و درمانگران و علاقه‌مندان به حوزهٔ روان‌شناسی کودک پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ناتوانی هوشی دانش آموزان

«متخصص بالینی نیاز خواهد داشت تا به شواهدی نگاه کند که بیماری روانی را خاطرنشان می‌سازند. اختلالات شناختی با نابهنجاری‌هایی در افکار و پیامد آن افکار و در سرعت هنجار خود را نشان می‌دهند. اختلالات در محتوای فکری می‌تواند باوجود توهم و نابهنجاری‌های ادراکی ازجمله هذیان‌های دیداری و شنیداری خود را نشان دهند. اختلالات خلقی شامل کاهش مداوم خلق یا نوسانات خلقی است. پدیده منفعل بودن با احساسات تحت کنترل عامل بیرونی بودن مشخص می‌شوند. در مورد افراد با درجه شدید ناتوانی، دکتر یا معاینه‌گر باید استنباط‌هایی از رفتارهای فرد داشته باشد؛ مثلاً آن‌ها باید به مطالعه دقیق الگوهای جیغ کشیدن یا رفتار خود آسیب‌رسان به‌مرور زمان بپردازند. مشکلات رفتاری می‌توانند نشانه بیماری روانی باشند. آن‌ها می‌توانند یک نوع کژ کارکرد از ارتباط یا اجتناب از یک تکلیف یا موقعیت باشند. معمولاً مشکلات رفتاری بخشی از سندرم خاص هستند. سنجش نیازمند جست‌وجوی شواهدی از اختلالات رشدی مثل اختلال طیف اوتیسم و نقص توجه/بیش فعالی است. معاینه دقیق فیزیکی در راس سنجش قرار دارد؛ و در صورت مشاهده شیوع بالای چاقی در افراد با ناتوانی یادگیری این معاینه باید شامل سنجش فشارخون، شاخص جرم بدن باشد. این معاینه باید با ارزیابی جامع کل سیستم‌های بدن من‌جمله سیستم قلبی و عروقی و سیستم تنفسی (ریه‌ها) و سیستم گوارشی معده و روده و سیستم اعصاب مرکزی (مغز و ستون فقرات) باشد. بررسی خون و کبد، کلیه و کارکرد تیروئید و ویتامین B۱۲ و سطح فلات باید مرتباً انجام شود. اگر فعالیت صرعی مشکوک باشد الکتروانسفالوگرام‌ها شامل ثبت فعالیت مغزی ضروری است. اسکن‌های مغزی برای تعیین ضایعه مغزی مفید هستند و این اطلاعات به مکان‌یابی علل ناتوانی و برنامه‌ریزی درمان کمک می‌کنند. برای برنامه‌ریزی بسته جامع درمانی مهم این است تا سنجشی را توسط اعضای گروه چند رشته‌ای انجام دهیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۷۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان