دانلود و خرید کتاب فضای مجازی و دانش آموز نصرت پیام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب فضای مجازی و دانش آموز

کتاب «فضای مجازی و دانش آموز» نوشتۀ نصرت پیام، محمدنعیم پرکی، پروانه پورمند، مسعود پرکی و نسرین پرکی هیدوچی است و انتشارات مهراب آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب فضای مجازی و دانش آموز

یکی از مباحث اصلی و مهم روان‌شناسی و روان‌پزشکی، سلامت روان است. محققان همواره به دنبال عوامل مؤثر بر آن است برای همین مطالعات و تحقیقات زیادی پیرامون این مسئله انجام می‌شود. در دورۀ نوجوانی، افراد با چالش‌های جدید مواجه می‌شوند و باورهای خودکارآمدی بر چگونگی کنارآمدن و سازگاری با این چالش‌ها تأثیر می‌گذارد. امروزه، تقریباً اکثر مردم به اینترنت دسترسی دارند و این پدیده هر روز رو به گسترش است چرا که در همه‌جا حضور و کاربرد دارد؛ خانه، مدارس، مراکز خرید. نوجوانان و جوانان در میان کاربران اینترنت، بیشترین استفاده را دارند و ازآنجاکه گروه نوجوان حساس‌ترین گروه در میان کاربران اینترنت است، بررسی آن ضرورت بیشتری دارد؛ زیرا این گروه از افراد بیشتر در معرض فرصت‌ها و خطرات ناشی از استفاده از اینترنت و فضای مجازی هستند طوری که در دنیای امروز، فضای سایبر مرز جدید در ارتباطات اجتماعی ایجاد کرده است. کتاب فضای مجازی و دانش‌آموز به نقش اینترنت و فضای مجازی بر سلامت روان نوجوانان می‌پردازد.

فضای مجازی قلمروی سریع، بدیع و بکر است که فرصت‌ها، آسیب‌ها و محدودیت‌هایی دارد. باتوجه‌به نقش پر رنگ فضای مجازی در زندگی نوجوانان، بزرگ‌ترها، والدین و مدارس نقش مهمی در پیشگیری و بهداشت روانی دانش‌آموزان دارند چرا که نوجوانان نیروی پویایی جامعه هستند و باید به سلامت روان آن‌ها اهمیت بیشتری داده شود. مؤلفان کتاب فضای مجازی و دانش‌آموز تلاش کرده‌اند تا این موضوع را بررسی کرده و به این پرسش پاسخ دهند که بین استفاده از فضای مجازی با خودکارآمدی و سلامت روان در دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم چه رابطه‌ای وجود دارد؟

خواندن کتاب فضای مجازی و دانش آموز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به والدین، مشاوران و مدیران مدارس پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فضای مجازی و دانش آموز

بنا بر برخی پژوهش‌های پیمایشی، ارتباط‌های اجتماعی از طریق فضای مجازی، ضعیف‌تر از ارتباط‌های واقعی است و در درازمدت، به انزوای اجتماعی، افسردگی و به مخاطره افتادن سلامت روان افراد می‌انجامد (کیسلر و باسیلر، ۲۰۱۳). با وجود تحولات سریع فضای مجازی و گستردگی آن، پژوهش‌های انجام شده در مورد آثار و پیامدهای فضای مجازی بسیار اندک است. در تحقیق اورنگ با عنوان تأثیر وابستگي روانی بر سلامت روان در خانواده‌های تهرانی نتایج مبنی بر آن بود که چت بر سلامت افراد وابسته به آن تأثیر دارد و باعث بروز مشکلات شخصیتی و بیماری‌های خلقی زیادی می‌شود (اورنگ، ۲۰۱۵). کلون و همکارانش در بررسی رابطه بین استفاده از محیط‌های مجازی و سلامت روان دریافتند که استفاده زیاد از محیط‌های مجازی با سلامت روان کمتر همراه است (کلون و همکاران، ۲۰۱۳). 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۹۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۹ صفحه

حجم

۳۹۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۹ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان