دانلود و خرید کتاب ارمغان حجاب نجمه سیفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ارمغان حجاب اثر نجمه سیفی

کتاب ارمغان حجاب

نویسنده:نجمه سیفی
انتشارات:کلید پژوه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ارمغان حجاب

کتاب «ارمغان حجاب» نوشتۀ نجمه سیفی است و انتشارات کلید پژوه آن را منتشر کرده است. موضوع کتاب ارمغان حجاب، بررسی مسئلۀ حجاب است.

درباره کتاب ارمغان حجاب

همان‌طور که عنوان کتاب پیداست، ارمغان حجاب دربارۀ مسئلۀ حجاب است. بر اساس کتاب تاریخ‌تمدن ویل دورانت، ‌حجاب از ایران به کشورهای دیگر منتقل شده است و زمانی که هنوز اسلام به ایران نرسیده بود زنان ایرانی باحجاب بودند. نجمه سیفی در این کتاب تلاش کرده است تا تمام جنبه‌های حجاب را در نظر بگیرد و با نگاهی به آموزه‌های دینی و سخنان بزرگان به اکثر سؤالات مربوط به حجاب پاسخ دهد به همین دلیل می‌تواند راهنما و مرجع مناسبی برای جوانان امروز باشد و تا حدی ابهامات و شبهات را برطرف کند. کتاب ارمغان حجاب نکوهش کسی یا چیزی نیست؛ بلکه آموزه‌هایی است که تمامی افراد جامع باید بدانند و آگاهی پیداکردن در موردش خالی از عیب و پر از خیر است. نجمه سیفی عقیده دارد قصۀ بی‌حجابی از جایی آغاز شد که سرمایه‌داران اقتصادی برای سود بیشترشان نیاز به کالایی ارزشمند داشتند که به‌وسیلهٔ آن کالا، کالاهای بی‌ارزششان را در جهان عرضه کنند؛ بنابراین دیواری کوتاه‌تر از دیوار زن پیدا نکردند و شد آنچه نباید می‌شد.

کتاب ارمغان حجاب در ۸ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: حجاب در اقوام و ادیان پیش از اسلام و در اسلام»، «فصل دوم: عفاف و حجاب»، «فصل سوم: حجاب و پوشش»، «فصل چهارم: محرم و نامحرم»، «فصل پنجم: علل افزایش بی‌حجابی در دوران کنونی»، «فصل ششم: فواید حجاب و ارمغان آن با تأکید بر آسیب‌های بی‌حجابی»، «فصل هفتم: فلسفه حجاب» و «فصل هشتم: ضمانت اجرای عدم رعایت حجاب»

خواندن کتاب ارمغان حجاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های جامعه‌شناسی و علاقه مندان به مسائل زنان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ارمغان حجاب

«دنیای امروز زن را در یک قالب مردانه‌ای قرار داده که نتیجه مستقیم آن شکست زن و در مرحلهٔ بعد خرابی مرد و سپس خانواده و جامعه خواهد بود. حالا که چنین است و حاصل آن بیماری جدیدی به اسم بی‌حجابی جامعهٔ ما را فراگرفته است وقت آن رسیده که با کمک یکدیگر بیماری را شکست دهیم. کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ همۀ شما سرپرستید و همگی‌تان نسبت به افراد زیر دست مسئولید. در روند کلی زن در مسیر زنانه و مرد هم در مسیر خودش می‌تواند به تعالی برسد و موفق شود. این هم به نفع خود زن است و هم به نفع خانواده و جامعه است. ما باید همانند مبارزه با بیماری کرونا از خودمان شروع کنیم تا مبادا جامعه‌مان به‌صورت خاموش به جامعه‌ای پر از فساد و بی‌بندوباری که نتیجۀ بی‌حجابی است تبدیل شود»


نظرات کاربران

کاربر 6550433
۱۴۰۳/۰۲/۰۴

کتابیست که تقریبا به تمامی شبهات و سوالات در مورد حجاب پرداخته است آن را توصیه میکنم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۶ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان