دانلود و خرید کتاب گلابی و آهوی خال خالی مرضیه راستینه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گلابی و آهوی خال خالی اثر مرضیه راستینه

کتاب گلابی و آهوی خال خالی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب گلابی و آهوی خال خالی

کتاب گلابی و آهوی خال خالی به‌قلم مرضیه راستینه را انتشارات اهورا قلم منتشر کرده است. این کتاب داستان بچه‌آهویی است که یاد می‌گیرد چه‌طور از اسراف دوری کند و بیشتر قدر محیط‌زیست را بداند.

درباره کتاب گلابی و آهوی خال خالی

مرضیه راستینه در این کتاب داستان بچه‌آهویی به اسم خال‌خالی را روایت می‌کند که به حق خود در تقسیم خوراکی‌ها قانع نیست و همیشه بیشتر می‌خواهد. وقتی مامان‌آهو و باباآهو برای بچه‌هایشان غذا می‌آوردند، سعی می‌کردند غذاها را طوری تقسیم کنند که به همه برسد و چیزی هم اسراف نشود. اما خال‌خالی هیچ‌وقت راضی نمی‌شد و غذای بیشتری می‌خواست؛ غذایی که از عهدهٔ خوردنش برنمی‌آمد و بخشی از آن را دور می‌ریخت. این قصه، روایت همین رفتار اشتباه و تلاشی است که خال‌خالی برای جبران آن می‌کند. داستانی که می‌تواند مفهوم پرهیز از اسراف و حفاطت از محیط‌زیست را به کودک بیاموزد.

خواندن کتاب گلابی و آهوی خال خالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ این کتاب برای گروه سنی دبستان و قبل از آن با راهنمایی والدین یا معلمان پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب گلابی و آهوی خال خالی

«یکی بود، یکی نبود، مامان‌آهو سه بچه داشت، به اسم‌های طلایی، قهوه‌ای و خال‌خالی. گاهی مامان‌آهو به جنگل می‌رفت و مقداری خوراکی و میوه برای بچه‌هایش می‌آورد و بین آن‌ها تقسیم می‌کرد و خودش و بابا‌آهو هم می‌خوردند. گاهی باباآهو می‌رفت و غذا می‌آورد. مدتی بود خال‌خالی بهانه‌گیر شده بود. هر وقت موقع تقسیم خوراکی‌ها می‌شد، خال‌خالی می‌گفت: «من بیشتر می‌خوام.» وقتی غذا یا میوهٔ بیشتری به او می‌دادند، کمی از آن را می‌خورد و بقیه‌اش را دور می‌ریخت. گاهی یک گلابی بزرگ را می‌خواست اما نمی‌توانست همهٔ آن را بخورد. مامان خال‌خالی بهش می‌گفت: «ما می‌توانیم یک میوه را دو قسمت کنیم و نصف آن را تو بخوری و نصف دیگرش را یکی از ما بخورد اما خال‌خالی قبول نمی‌کرد. یک روز خانوادهٔ خال‌خالی برای گردش به جنگل رفتند. زیر درخت گلابی نشستند. باباآهو نگاهی به درخت کرد و گفت: «سه گلابی هست. الان آن‌ها را می‌چینم تا باهم بخوریم.» گلابی اول را چید و مامان‌آهو آن را دو نصف کرد. نصفی به قهوه‌ای داد و نصفی به طلایی، گلابی دوم را نصف کرد برای خودش و بابا‌آهو. یک گلابی باقی ماند، مامان‌آهو خواست نصفش کند اما خال‌خالی گفت: «نه من همه‌اش را می‌خواهم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان