دانلود و خرید کتاب زندگی شادمانه یوسف حقیر ابراهیم آبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی شادمانه اثر یوسف حقیر ابراهیم آبادی

کتاب زندگی شادمانه

انتشارات:انتشارات تیک
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زندگی شادمانه

کتاب الکترونیکی زندگی شادمانه نوشتهٔ یوسف حقیر ابراهیم آبادی از انتشارات تیک است. این کتاب عوامل ایجاد شادی و فواید و اثرات آن را بر افراد و جامعه از دیدگاه اسلام و روان‌شناسی بررسی کرده است. 

دربارهٔ زندگی شادمانه

کتاب زندگی شادمانه دربارهٔ شادزیستن است. گفته می‌شود که امروزه تکنولوژی، اختراع سلاح‌های پیشرفتهٔ هسته‌ای و میکروبی، بروز بیماری‌های ناشناخته، افزایش بزه‌کاری، سرقت و مانند آنْ موجب نگرانی، استرس و افسردگی انسان‌ها شده است. شادی یکی از انواع هیجان‌های مثبت است که نقش عمده‌ای در زندگی انسان‌ها دارد، اما کمتر به آن توجه می‌شود. توجه به شادی می‌تواند به‌عنوان یک عامل پیشگیرانه از رشد هیجانات منفی مثل اضطراب و افسردگی جلوگیری کند و ضرر و زیان‌های بعدی آن را مهار کند. نویسندهٔ این کتاب با دو رویکرد اسلامی و روان‌شناختی به موضوع شادی و تفریح پرداخته و آن را بررسی کرده است. او ابتدا واژهٔ شادی را از دیدگاه اسلام تبیین کرده و واژه‌های مترادف با آن را از قرآن و روایات آورده و عوامل شادی را از نظر اسلام بیان کرده است. عوامل مادی و معنوی شادی و شادی‌های پایدار، شادی‌های ممدوح و مذموم و پیامدهای هر کدام، از منظر اسلام شرح داده شده و سپس از دیدگاه علم روان‌شناسی مفهوم شادی و عوامل ایجاد شادی و فواید آن را بررسی شده است.

خواندن کتاب زندگی شادمانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به همهٔ افرادی که به‌دنبال سبک زندگی آرام و شاد بر اساس دستورات اسلام و بر مبنای اصول روان‌شناسی هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زندگی شادمانه

«در مورد شادی‌ها نیز انسان مختار است هر نوع شادی را انتخاب نماید. هیچ کس انسان را اجبار نمی‌کند تا نوع خاصی از شادی را انتخاب نماید. انسان از همان آغاز پیدایش با شادی آشنا است و در جریان رشد خود شادی‌های گوناگونی را تجربه می‌کند مثلاً در ابتدا از طریق خوردن به شادی‌ها دست می‌یابد و سپس از بازی و پس از آن که به بلوغ جنسی رسید از لذت جنسی شاد می‌شود. انسان به طور طبیعی به بعضی از شادی‌ها می‌رسد مثل شادی حاصل از دیدن مناظر زیبا که خداوند خلق فرموده است. ولی بعضی از شادی‌ها را باید خود کسب کند و در راه رسیدن به آن‌ها تلاش کند چنین شادی‌هایی که اختیاری بوده و از حالت طبیعی و جبری خارج است در صورت مثبت بودن از شادی‌هایی ستایش شده می‌باشند و از ارزش بالایی برخوردارند. خداوند انسان را با این فلسفه آفریده تا راه قرب ربوبی را آزادانه برگزیند و به سوی آن گام بردارد لذا در وجود او تمایلات غریزی قرار دارد تا با کشش درونی به سختی راه قرب را پیش ببرد و به همین دلیل رتبه‌ی وجودی او از فرشتگان برتر است. انسان تا جایی آزاد است که به هویت حقیقی و انسانی خود و دیگران آسیبی نرساند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان