دانلود و خرید کتاب خبری از لکه های نور نیست غزاله سبوکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خبری از لکه های نور نیست اثر غزاله سبوکی

کتاب خبری از لکه های نور نیست

معرفی کتاب خبری از لکه های نور نیست

کتاب خبری از لکه های نور نیست نوشتهٔ غزاله سبوکی و ویراستهٔ مجید خادم (منتقد و پژوهشگر ادبیات و هنر) است. مجموعه حیرت (داستان خلاقانه سال) این مجموعه داستان کوتاه، معاصر و ایرانی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب خبری از لکه های نور نیست

کتاب خبری از لکه های نور نیست حاوی یک مجموعه داستان کوتاه و معاصر و ایرانی است؛ ۱۹ داستان کوتاه که اغلب آن‌­ها در جشنواره­‌های داستان­‌نویسی مختلف، در ایران و طی سال­‌ها برنده و برگزیده و یا تقدیر شده‌­اند. غزاله سبوکی در این اولین مجموعه داستان منتشرشدهٔ خود، در فضایی موجز با باری غمناک از طنز، داستان‌هایی از زنان در خود فرورفته و نه هنوز در خود فروشکسته و مردانی به تمامی در خود فروشکسته خلق کرده است. «خبری از لکه‌های نور نیست»، بیان چیزی است بیان‌ناپذیر در هر آنچه جز هنرِ داستان است؛ چیزی تاریخی از درون انسان معاصر در جامعهٔ ایرانی با نثری پرشتاب و آشنا و پرتنش که هیجان صمیمی خود را از جایی مشترک میان درون آدم‌های داستان‌هایش و ما یافته است. عنوان برخی از داستان‌های این مجموعه عبارت است از «یه موقع موهای پری داشتم»، «صدایی نمی‌شنوی؟»، «تاریکی تکان نمی‌خورد»، «شاید بشناسیدش» و «خاطرهٔ سیزدهم مردادماه سالی که باردار بودم». این کتاب هشتمین اثر از «مجموعه آثار هنرمندان انجمن ادبی هنری حیرت» و بیست‌ودومین کتاب منتشرشده در مجموعهٔ فرهنگی هنری حیرت است.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

خواندن کتاب خبری از لکه های نور نیست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

mouna
۱۴۰۲/۱۱/۳۰

خوشحالم ک میتونم تو اپ طاقچه این کتاب رو بخونم .دم طاقچه گرم .🙏

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان