دانلود و خرید کتاب لنفوم چشمی و آدنکسال ویشال آر. راوال ترجمه خاطره مختاری
کتاب لنفوم چشمی و آدنکسال اثر ویشال آر. راوال

کتاب لنفوم چشمی و آدنکسال

معرفی کتاب لنفوم چشمی و آدنکسال

کتاب «لنفوم چشمی و آدنکسال» نوشتۀ ویشال آر. راوال، پریتهوی مروتهیونجیا و آرون دی. سینگ، ترجمۀ خاطره مختاری و ویراستۀ امیرمسعود معینی و مهدی توکلی است و انتشارات مانی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب لنفوم چشمی و آدنکسال

بعضی از لنفوم‌های چشم‌ها که در بافت اطراف رشد می‌کنند، لنفوم آدنکس چشم نام دارند. لنفوم داخل چشمی و لنفوم آدنکس چشم به‌طورکلی به‌عنوان یک لنفوم معمولاً با پرتودرمانی به چشم و شیمی‌درمانی درمان می‌شوند. ازآنجایی‌که لنفوم‌های چشمی و آدنکس متنوع و نادر هستند، برای تشخیص و درمان آن‌ها به تخصص ویژه‌ نیاز است و اغلب یک مجموعۀ چندرشته‌ای مانند انکولوژیست‌های چشم، انکولوژیست‌های عمومی، پاتولوژیست‌ها، انکولوژیست‌های پرتوشناسی مراقبت و درمان بیماران را بر عهده می‌گیرند. لنفوم به دلیل پیشرفت سریع در بیولوژی تومور، فارماکولوژی و پدیدآمدن درمان‌های هدفمند در حال پیشرفت است. کتاب لنفوم چشمی و آدنکسال آسیب‌شناسی مولکولی، ویژگی‌های بالینی و درمان را بررسی و تشریح می‌کند. خاطره مختاری، مترجم کتاب به همراه ویراستان علمی آن که جراحان و متخصصان چشم‌پزشکی هستند تلاش کرده‌اند تا جدیدترین اطلاعات را با زبانی ساده و روان در اختیار خوانندگان، پزشکان، جراحان و محققان قرار دهند.

 کتاب لنفوم چشمی و آدنکسال در ۱۱ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: لنفوم اولیۀ سیستم عصبی مرکزی: اصطلاحات و معیارهای اندازه‌گیری پیامدهای مرتبط»، «فصل دوم: جنبه‌های اپیدمیولوژیک لنفوم داخل چشمی»، «فصل سوم: لنفوم چشمی و آدنکسال: پاتوژنز و پاتولوژی»، «فصل چهارم: مشخصات جهش‌های موجود در لنفوم چشمی»، «فصل پنجم: لنفوم آدنکس چشم: مطالعات بالینی و تصویربرداری»، «فصل ششم: لنفوم داخل چشمی: مطالعات بالینی و تصویربرداری»، «فصل هفتم: لنفوم داخل چشمی: تکنیک‌های بیوپسی»، «فصل هشتم: لنفوم ویترورتینال: درمان داخل چشمی»، «فصل نهم: لنفوم چشمی و آدنکس: نشانه‌ها و تکنیک‌های Radiation»، «فصل دهم: لنفوم آدنکس چشمی: درمان سیستمیک و آزمایش‌های بالینی»، «فصل یازدهم: لنفوم اولیه سیستم عصبی مرکزی: رویکرد نوروانکولوژیک»

خواندن کتاب لنفوم چشمی و آدنکسال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به پزشکان، جراحان و محققان حوزۀ چشم‌پزشکی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب لنفوم چشمی و آدنکسال

«ارزیابی پاسخ‌ درمان موضعی در بخش‌های چشم و CNS معیار خوبی برای بررسی نتیجۀ اولیه است. پاسخ درمانی موضعی را می‌توان با استفاده از اصطلاحات و معیارهای پیشنهادی گروه همکاری بین‌المللی PCNSL برای استانداردسازی ارزیابی پایه و معیارهای پاسخ برای لنفوم اولیه CNS ارزیابی کرد.

پاسخ کامل (CR)؛ هیچ شواهدی از بیماری باقی‌مانده در بخش قدامی چشم، حفره زجاجیه یا شبکیه وجود ندارد.

پاسخ جزئی (PR): کاهش 50% یا بیشتر در بیماری چشمی.

بیماری پیش‌رونده (PD): افزایش 25درصدی تظاهرات چشمی در مقایسه با ارزیابی قبل از درمان.

به نظر می‌آید دو مفهوم مخصوص PCNSL-0 نیاز به ذکر ویژه دارند؛

عود بیماری چشمی به‌صورت موضعی یا عود پس از یک دوره مشخص از CR: این مترادف با پیشرفت لنفوم به محفظۀ CNS نیست و ترجیحاً برای گزارش بقای بدون پیشرفت (PFS) از چنین مواردی استفاده نمی‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان