دانلود و خرید کتاب دینداری و رضایت شغلی معلمان آموزش ابتدایی اعظم اصغری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دینداری و رضایت شغلی معلمان آموزش ابتدایی اثر اعظم اصغری

کتاب دینداری و رضایت شغلی معلمان آموزش ابتدایی

نویسنده:اعظم اصغری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دینداری و رضایت شغلی معلمان آموزش ابتدایی

کتاب دینداری و رضایت شغلی معلمان آموزش ابتدایی نوشتۀ اعظم اصغری در انتشارات نوروزی به چاپ رسیده است. این کتاب نقش دینداری و سلامت روان معلم در آموزش و پرورش دانش‌آموزان و میزان تأثیرگذاری آن را بررسی کرده است.

درباره کتاب دینداری و رضایت شغلی معلمان آموزش ابتدایی

آموزش و پرورش، دین و سلامت ۳ حوزۀ مهم جوامع انسانی به حساب می آیند. در میان، از آنجا که تعلیم و تربیت نسل‌ها بر عهدۀ آموزش و پرورش است، این نهاد اهمیتی افزون‌تر دارد؛ زیرا این نهاد مسئولیت‌هایی بر عهده دارد که رسیدن به اهداف دو حوزۀ دیگر در گروه تحقق اهداف آن است. عوامل زیادی در تحقق اهداف آموزش و پرورش تأثیر دارند. در میان آن‌ها، معلمان به‌عنوان مجریان برنامه‌های آموزش و پرورش، نقشی اساسی ایفا می‌کنند. بر همین مبنا، بهبود کیفیت نظام آموزش جامعه تا حد درخور توجهی به بهبود کیفیت کار معلمان مربوط می‌شود. 

با تکیه بر این استدلال، کتاب دینداری و رضایت شغلی معلمان آموزش ابتدایی می‌گوید باید به موضوع به‌کارگیری معلم کارآمد، اثربخش و خلاق توجه کرد. یکی از عواملی که باعث افزایش بازدهی نیروی انسانی خلاق می‌شود، سلامت روان و دینداری است. پرورش و تربیت نسل مؤمن در گرو دینداری و تعهد معلمان است. ضمن اینکه سلامت روان و شخصیت فرد در نحوۀ آموزش و ویژگی‌های شخصیتی او رکن اساسی است؛ زیرا دانش‌آموزان قرار است از معلم خود الگو بگیرند.

سلامت روان، رضایت شغلی، مفهوم‌شناسی دین، مفاهیم مربوط به تربیت، مفهوم تربیت دینی، دیدگاه‌های موافقان و مخالفان تربیت دینی، ویژگی‌های نظام تربیتی در اسلام، دسته‌بندی رضایت شغلی، نظریه‌ها و رویکردهای زیربنایی رضایت شغلی، سلامت روان از دیدگاه‌های مختلف، نقش مذهب و فلسفۀ زندگی در بهداشت روانی از موضوع‌هایی هستند که در کتاب دینداری و رضایت شغلی معلمان آموزش ابتدایی به آن ها پرداخته شده است.

خواندن کتاب دینداری و رضایت شغلی معلمان آموزش ابتدایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

به دوستداران نظریۀ آموزش و پرورش اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دینداری و رضایت شغلی معلمان آموزش ابتدایی

«تمامی تلاش‌های بشر در سازمان‌ها در نهایت رسیدن به یک عملکرد عالی است و در این راه عوامل متفاوتی دخیل هستند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها عامل انسانی است. توجه به کارکنان به عنوان بزرگترین و مهمترین سرمایه و دارایی پدیده‌ای است که در دو دهه‌ی اخیر رشد فراوان داشته است. این جنبش نیز مانند شماری دیگر از جنبش‌های کارامد مدیریت سودمندی و کاربری بالایی دارد هم اکنون در سراسر کشورهای صنعتی و پیشرفته جهان نفوذ کرده و مبانی و اصول کار با کارکنان را دچار تحولی شگرف ساخته است. روندی جدید که باعث اهمیت مدیریت منابع انسانی و پرداختن به آن در سازمان شده، نقش و رسالت این منبع استراتژیک به عنوان یکی از عوامل تأمین کیفیت جامع و بهره‌وری در سازمان‌های دولتی و بازرگانی و نهایتاً زیربنای توسعه‌ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان