دانلود و خرید کتاب مسئولیت ضامنین در حقوق و مقررات تجاری ایران توحید تجری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مسئولیت ضامنین در حقوق و مقررات تجاری ایران اثر توحید تجری

کتاب مسئولیت ضامنین در حقوق و مقررات تجاری ایران

نویسنده:توحید تجری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مسئولیت ضامنین در حقوق و مقررات تجاری ایران

کتاب مسئولیت ضامنین در حقوق و مقررات تجاری ایران نوشتهٔ توحید تجری است. انتشارات نوروزی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. کتاب مسئولیت ضامنین در حقوق و مقررات تجاری ایران درباره حقوق تجاری و ورشکستگی و عقد ضمان و تضمین و وثیقه است. 

درباره کتاب مسئولیت ضامنین در حقوق و مقررات تجاری ایران

کتاب مسئولیت ضامنین در حقوق و مقررات تجاری ایران شامل موضوعاتی نظیر مقررات ورشکستگی به عنوان بخش کوچکی از علم حقوق، کاهش شکاف، فاصله میان خواسته‌ها، مطالبات تاجر ورشکستهٔ بدهکار، ناتوان از پرداخت بدهی، بستانکاران متضرر از ورشکستگی تاجر است. بر اساس این مقررات، به محض اعلام ورشکستگی تاجر، کلیهٔ دارایی‌های مثبت و منفی وی در اختیار نهاد تصفیهٔ قرار خواهد گرفت. این نهاد قائم مقام ورشکسته در رسیدگی به اموال و دارایی‌هاست. در این میان، وضعیت ضامن یا ضامنین تاجر ورشکسته از این حیث که مطابق اصل کلی، ضامن متعهد به پرداخت کلیه بدهی‌های مضمون عنه، حتی خسارت تأخیر تأدیه متعلقه به اوست بررسی می‌شود. چنان‌که ضامن شخص ورشکسته را مطلقا متعهد به تأدیه کلیه دیون متعهد اصلی بدانیم؛ می‌بایست ضامن علاوه بر اصل بدهی، متفرعات آن از جمله خسارت تأخیر تأدیه را هم پرداخت کند. در غیر این صورت، با استناد به ویژگی تبعی بودن عقد ضمان؛ گذشته از اصل بدهی که شرایط خاص خود را دارد؛ معافیت تاجر ورشکسته از پرداخت خسارت تأخیر تأدیه به ضامنین وی هم تسری یافته است و الزامی در پرداخت خسارت از سوی آنان وجود ندارد. 

درباره انتشارات نوروزی

انتشارات نوروزی از سال ۱۳۷۹ قدم به عرصهٔ نشر گذاشت و اکنون با بهره‌گیری از بهترین دستگاه‌ها و تکنولوژی چاپ و پرسنلی مجرب و کارآزموده، آمادهٔ چاپ و نشر آثار نویسندگان سراسر ایران است. این انتشارات در سال ۱۳۹۹ نیز مانند سال‌های پیش، افتخار داشت به‌عنوان ناشر برگزیدهٔ سال انتخاب شود. انتشارات نوروزی در شهر گرگان در استان گلستان قرار دارد.‏

خواندن کتاب مسئولیت ضامنین در حقوق و مقررات تجاری ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران و پژوهشگران حقوق تجارت پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۲۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۸۲۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان