دانلود و خرید کتاب سم شناسی بالینی وحید قنبری نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب سم شناسی بالینی

کتاب «سم شناسی بالینی» نوشتۀ وحید قنبری نژاد، همایون ملکی، حمیدرضا محمدی، عباس عیسوند، وحید هادی، رادمهر کاظمی و سپیده محمدی گل افشانی است و  انتشارات اولین‌ها آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب سم شناسی بالینی

ازآنجا که تعداد موارد مسمومیت با داروها و سموم و مرگ‌ومیر ناشی از آن‌ها زیاد است، کتاب سم‌شناسی بالینی راهنمای مفید و مهمی برای دانشجویان پزشکی، پرستاری و داروسازی و تمام افرادی که به نحوی با بیماران مسموم سروکار دارند به‌حساب می‌آید. آن‌ها می‌توانند با مطالعۀ این کتاب برای تشخیص و درمان مسمومیت‌های شایع آمادگی لازم را به دست بیاورند. نویسندگان کتاب سم‌شناسی بالینی تلاش کرده‌اند تا جایی که می‌توانند از توضیحات غیرکاربردی مرتبط با داروها و سموم پرهیز کرده و تنها به روش‌های تشخیصی و درمان مسمومیت‌ها اشاره کنند.  

کتاب سم‌شناسی بالینی شامل ۱۵ فصل می‌شود. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: فارماکوکینتیک و فارماکودینامیک»، «فصل دوم: کلیات تشخیص و درمان»، «فصل سوم: مکانیسم سمیت»، «فصل چهارم: سم شناسی حاد دارویی»، «فصل پنجم: مسمومیت با مواد مخدر، محرک»، «فصل ششم: مسمومیت با سموم و سایر مواد شیمیایی توکسیک»، «فصل هفتم: مسمومیت با فلزات سنگین»، «فصل هشتم: مسمومیت با آفت کش ها»، «فصل نهم: مسمومیت با مشروبات الکلی»، «فصل دهم: سلاح‌های شیمیایی»، «فصل یازدهم: مسمومیت مواد غذایی»، «فصل دوازدهم: مسمومیت‌های گیاهی»، «فصل سیزدهم: سموم طبیعی قارچی»، «فصل چهاردهم: گزیدگی‌ها» و «فصل پانزدهم: توکسیکولوژی دریایی». 

خواندن کتاب سم شناسی بالینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به پزشکان، پرستاران و افرادی که به نحوی با بیماران مسموم سروکار دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سم شناسی بالینی

«ماده شیمیایی موجود در جریان خون در اندام‌های مختلف توزیع می‌شود. در ابتدا غلظت آن در خون نسبت به سایر بافت‌ها بالاتر است و به دلیل این اختلاف غلظت، ماده شیمیایی از خون خارج و وارد سلول‌هاي اطراف می‌شود. گاهی سایر فاکتورها، جابه‌جایی ماده شیمیایی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. برای مثال تمام ترکیبات نمی‌توانند به‌آسانی وارد مغز شوند. سلول‌های مویرگی در مغز، اتصالات محکمی دارند که جریان مواد را بین سلول‌ها محدود می‌سازد. یک نوع دیگر از سلول‌ها وجود دارند که سلول‌های مویرگی را محکم پوشانده‌اند و از ورود مولکول‌های بزرگ جلوگیری و یا نفوذ آنها را به داخل مغز کاهش می‌دهند. این ساختمان را سد خونی مغزی می‌نامند. تمام مواد موردبحث در این کتاب (مواد مورد سوءمصرف) روی دستگاه عصبی مرکزی شامل مغز و طناب نخاعی اثر می‌گذارند؛ بنابراین این مواد باید از سد خونی مغزی عبور کنند. میزان دسترسی مواد شیمیایی به سلول‌ها به محل ذخیرهٔ آنها بستگی دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۶۹ صفحه

حجم

۱۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۶۹ صفحه

قیمت:
۲۸۰,۰۰۰
تومان