دانلود و خرید کتاب دیالکتیک و نظریه اجتماعی منطق سرمایه علی شمس آوری ترجمه محمد عبادی فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیالکتیک و نظریه اجتماعی منطق سرمایه اثر علی شمس آوری

کتاب دیالکتیک و نظریه اجتماعی منطق سرمایه

نویسنده:علی شمس آوری
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دیالکتیک و نظریه اجتماعی منطق سرمایه

کتاب دیالکتیک و نظریه اجتماعی منطق سرمایه نوشتهٔ علی شمس آوری و ترجمهٔ محمد عبادی فر است. انتشارات اختران این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب دیالکتیک و نظریه اجتماعی منطق سرمایه

کتاب دیالکتیک و نظریه اجتماعی منطق سرمایه به قلم یک استاد اقتصاد در دانشگاه پلی‌تکنیک کینگستون در لندن نوشته شده است. این کتاب که سه بخش دارد، در بخش اول، بنیادهای منطق هگل را بررسی کرده‌ است؛ در بخش دوم، واکاوی مفصلی از تحلیل کارل مارکس از سرمایه‌داری در دیدگاه منطق هگلی انجام داده و در بخش سوم، از خلال تحلیل شکل ارزش مارکس، دیدگاه او درمورد ذات سرمایه‌داری و تفاوت‌های آن با شیوه‌های تولید پیشاسرمایه‌داری و پساسرمایه‌داری را در معرض یک تحلیل انتقادی قرار داده است. بخش آخر به‌ویژه برای فهم بهتر سرمایه‌داری و قابلیت‌های ایجاد مناسبات بدیل و انسانی‌تر تولید اهمیت دارد. علی شمس آوری بر این عقیده است که با وجود سهم ارزشمند مارکس در فهم بهتر ما از سرمایه‌داری، ایده‌های کمی در کلیت کار او درمورد نظام‌های اجتماعی و اقتصادی پساسرمایه‌داری وجود دارد. این نویسنده امیدوار است که تحلیلش دربارهٔ مسئلهٔ نقص‌های مارکس در تحلیل شکل عام اجتماعی در روابط تولید سرمایه‌داری، به مسیری برای ایجاد فهم بهتر جامعهٔ پساسرمایه‌داری بینجامد و خطاها و سوءفهم‌های گذشته را روشن و برجسته کند. با او همراه شوید.

خواندن کتاب دیالکتیک و نظریه اجتماعی منطق سرمایه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران علم اقتصاد و جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دیالکتیک و نظریه اجتماعی منطق سرمایه

«چنان‌که در ابتدای فصل یازدهم اشاره کردم، برخورد مارکس با ارزش در جلد اول سرمایه، در عین حال که یک دستاورد مهم را نشان می‌دهد، شامل تعدادی دشواری است که نظریهٔ ارزش او را از دستیابی به بلوغ کامل دیالکتیکی بازمی‌دارد. من پیش از این به جنبهٔ مثبت پیشرفت نظری مارکس پرداختم (تحلیل او از شکل ارزش). فصل حاضر را به مشکلات و دشواری‌هایی اختصاص خواهم داد که به شرح‌وبسط نظریهٔ ارزش مارکس آسیب می‌زنند.

این یک واقعیت کاملاً مستند و مشهور است که مارکس هنگام آماده کردن جلد اول سرمایه برای چاپ در فصل مربوط به کالاها و ارزش بیشترین دشواری را داشت. همچنین مشهور است که ریکاردو نیز هنگام آماده کردن اصول اقتصاد سیاسی و مالیات‌بندی بیشترین دشواری را در فصل مربوط به ارزش داشت. شاید این امر تصادفی نباشد. این احتمال وجود دارد که ماهیت ابژهٔ مورد بررسی آنها بود که هردوی آنها را به ستوه آورده بود. با این حال دغدغهٔ من در اینجا علت این دشواری‌ها نیست بلکه ماهیت آنهاست.

مشکلات موجود در بازنمایی ارزش مارکس در ادبیات مارکسیستی شناسایی شده‌اند و به‌راستی پایه و اساس برخی مباحثات میان مفسران مارکس بوده‌اند. اگرچه قصد ندارم این مباحثات را مرور کنم، در جریان بحثِ زیر، به برخی از موضوعاتی که در ادبیات موجود مطرح شده‌اند طبعاً اشاراتی خواهم داشت.

مشکل اصلی بازنمایی مارکس از نظریهٔ ارزش در فصل اول جلد اول سرمایه، بر اساس فهم من، به جدایی عجیب تحلیل شکل ارزش هم از مسئلهٔ ذات و سنجش ارزش (که مقدم بر تحلیل شکل ارزش است) هم از بتوارگی کالاهاست (که به دنبال بخش مربوط به شکل ارزش می‌آید). در این فصل، ابتدا به استلزام‌های شکل ارزش برای تحلیل ذات و سنجش ارزش و سپس با مسئلهٔ بتوارگی کالاها می‌پردازم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۵۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۲۸ صفحه

حجم

۴۵۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۲۸ صفحه

قیمت:
۱۲۵,۰۰۰
تومان