دانلود و خرید کتاب فضاهای شهری تعاملی هنری شفتو ترجمه سیامک پناهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فضاهای شهری تعاملی اثر هنری شفتو

کتاب فضاهای شهری تعاملی

نویسنده:هنری شفتو
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فضاهای شهری تعاملی

کتاب فضاهای شهری تعاملی نوشتۀ هنری شفتو و ترجمۀ سیامک پناهی و آرمان کیانیان است. انتشارات عصر کنکاش این کتاب آموزشی را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب فضاهای شهری تعاملی

کتاب فضاهای شهری تعاملی تنها یک کتاب طراحی شهری سیاست اجتماعی و یا راهنمای مدیریت نیست، بلکه در واقع ترکیبی از هر سه موضوع یادشده و چند موضوع دیگر است. این اثر را چالشی بر خلق و حفظ فضاهای عمومی موفق برای به‌دست‌آوردن دیدگاهی جامع دانسته‌اند. این کتاب مجموعۀ طراحی و مدیریت در حیطۀ گستردهٔ مفهوم سیاست شهری را شامل می‌شود. کتاب‌های بسیاری دربارۀ فضاهای عمومی مطابق دیدگاه طراحی (معمولاً بصری) نوشته شده‌اند و برخی نیز مطابق دیدگاه‌های سیاسی نوشته شده‌اند. کتاب فضاهای شهری تعاملی که با الهام از نظریۀ تحقیق و مطالعات موردی تألیف شده، فاکتورهایی را شناسایی کرده است که مردم را به مکان‌های معین سوق می‌دهد. در سال‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی، مباحث شایانی دربارۀ آنچه محیط‌های شهری قابل‌سکونت را از موارد ناخوشایند و متعاقباً مسئله‌دار متمایز می‌کند، منتشر شده است.

خواندن کتاب فضاهای شهری تعاملی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ سیاست اجتماعی و مدیریت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فضاهای شهری تعاملی

«تعریف فضاهای دوستانه

فرانسیس تیبالدز، در کار اصلی‌اش شهرسازی شهروندگرا گفت که این قبیل مکان‌ها باید مملو از شکوه، جنب‌وجوش و احاطه شده با کاربری مختلط بوده که در شب یا در پایان هفته تعطیل نشده و از نظر بصری برای ساکنین و بینندگان به طور یکسان برانگیزنده و جذاب باشند جان بیلینگهام و ریچارد کول در کتاب راهنمای مکان خوب مطالعات موردی که به طور مثبت به سؤالات مقابل پاسخ دادند را انتخاب کردند: آیا آن مکان لذت‌بخش است؟ - آیا برای مقیاس انسانی امن و با تنوعی از کاربری‌ها است؟ - آیا از نظر محیطی، دوستانه نورگیر فاقد باد و آلودگی است؟ آیا به‌یادماندنی و قابل‌شناسایی است؟ آیا فرق مشخص است؟ آیا مناسب است؟ - آیا بازگوکننده مفهومش است؟ آیا دسترسی به آن به طور رایگان و آزاد ممکن است؟

ازآنجایی‌که بسیاری از مکان‌های دوستانه به نظر می‌رسد به‌واسطه تجمعی از سازگاری‌ها و ترکیب‌ها رشد ارگانیک داشته باشند آیا ما می‌توانیم چنین مکان‌هایی را در میز نقشه‌کشی طراحی کنیم؟

برخی نمونه‌های سنتی و مدرن برای اعلام اینکه امکان دارد طراحی مکان‌های دوستانه در مقیاس کلان وجود داشته؛ اما آنها عموماً تمایل دارند که در مقیاس نسبتاً کوچک نیز باشند وجود دارد.

در شروع فرهنگ طرح‌ریزی جامع سال در کل نواحی، شهری کمتر به تطبیق بافت خوب تفاوت محلی و سازگاری که به نظر می‌رسد در ریشۀ مکان‌های دوستانه باشد پرداخته شده است. شما ممکن است درباره نوع مکان‌هایی که دوستانه هستند با من مخالف باشید؛ شما ممکن است از همهمه محیط کاملاً بدنه‌سازی شده بدون قیدوشرط و متقارن لذت ببرید، حتی ممکن است از صرف وقت با پرسه‌زدن در مکان‌های تحت‌نظر و پاک‌سازی شده مجتمع‌های تجاری بیرون شهر لذت ببرید بسیاری این‌طور هستند؛ اما به کدام دلایل؟ و چرا سایر مردم ازاین‌قبیل مکان‌ها بیزارند؟ چنین سؤالات فراوانی برای پاسخ دربارۀ تأثیر مکان‌های متفاوت بر افراد مختلف وجود دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۹٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۵۹٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۳۰۰
تومان