دانلود و خرید کتاب شرط خدمت بهرام عزیزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شرط خدمت اثر بهرام عزیزی

کتاب شرط خدمت

نویسنده:بهرام عزیزی
انتشارات:انتشارات عاصم
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شرط خدمت

کتاب «شرط خدمت» نوشتۀ بهرام عزیزی است و انتشارات عاصم آن را منتشر کرده است. کتاب شرط خدمت دربارۀ شرایط ورود به خدمات کشوری و لشکری در نظام حقوقی ایران است.

درباره کتاب شرط خدمت

در دنیا، برای استخدام نیروی انسانی ۲ سیستم در نظام‌های حقوقی دنیا وجود دارد. در نظام حقوقی مثل انگلیس مقررات حاکم بر اشتغال به کار نیروی انسانی در یک نظام واحد تدوین شده و تمام افراد چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی مشمول مقررات حاکم بر حقوق کار هستند؛ اما در نظام حقوقی کشوری مثل ایران مقررات در ۲ نظام حقوقی جدا از هم بررسی می‌شود. ازآنجاکه موضوع استخدام از اهمیت زیادی برخوردار است، نویسندۀ کتاب شرط استخدام به روش توصیفی تحلیلی شرایط ورود به خدمات لشکری و کشوری را با هم مقایسه کرده و به بررسی قانون مدیریت خدمات کشوری، ‌ قانون استخدام و شرایط ورود می‌پردازد.

کتاب شرط خدمت، شرایط ورود به خدمات کشوری و لشکری در نظام حقوقی ایران را تشریح و بررسی می‌کند. کتاب شرط خدمت در ۴ فصل تنظیم شده است؛ فصل اول، استخدام؛ انواع استخدام و اصول حاکم بر استخدام را بیان می‌کند. فصل دوم، شرایط استخدام و ورود به خدمات کشوری شامل ۳ بخش اصول کلی ورود به خدمت، شرایط عمومی ورود به خدمت و تشریفات ورود به خدمت را توضیح می‌دهد. فصل سوم، شرایط استخدام و ورود به خدمات لشکری، چگونگی ورود به استخدام، آموزش، ترفیع و حالت‌های استخدامی در نیروهای مسلح و حقوق و مزایا در ارتش را بررسی می‌کند.

 خواندن کتاب شرط خدمت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به مباخث قانون و قانون‌گذاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شرط خدمت

«استخدام دولتی بر پایۀ یک نظام قانونی قرار گرفته است، گرچه نفس استخدام به‌صورت ظاهر قراردادی است. فرد باید ابتدا داوطلب به خدمت دولتی باشد تا استخدام وی مورد پذیرش سازمان یا مؤسسهٔ استخدام‌کننده قرار گیرد. ولی حاکمیت قانون در روابط بین مستخدم و دولت اصل قراردادی بودن استخدام را تحت شعاع خود قرار داده است، به‌طوری که شرایط استخدام به طور یک‌جانبه به‌وسیلهٔ مقررات تعیین‌شده و سازمان استخدام‌کننده باید شرایط کلی حقوق مستخدم را رعایت کند. بین داوطلب استخدام و اداره، تعادل اراده نسبت به شرایط استخدام وجود ندارد. مستخدم علاوه بر اینکه باید واجد شرایط عمومی باشد، پس از ورود به استخدام دولت بایستی یک دورۀ آزمایشی را طی کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۴۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۶۴۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان