دانلود و خرید کتاب باشگاه مغز کودکان (جلد دوم) تارا رضاپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب باشگاه مغز کودکان (جلد دوم) اثر تارا رضاپور

کتاب باشگاه مغز کودکان (جلد دوم)

معرفی کتاب باشگاه مغز کودکان (جلد دوم)

کتاب باشگاه مغز کودکان (جلد دوم) نوشتۀ تارا رضاپور و حامد اختیاری و ویراستۀ سمیه حیدری در انتشارات مهرسا به چاپ رسیده است. این کتاب جلد دوم از مجموعۀ باشگاه مغز کودک و شامل آموزش، تمرین و سرگرمی به‌منظور تقویت دامنۀ توجه و تمرکز کودکان ۴ تا ۸ سال است.

درباره کتاب باشگاه مغز کودکان (جلد دوم)

فرایند تکثیر و هرس سلول‌های عصبی اگرچه در طول عمر جریان دارد؛ اما در دورۀ کودکی بسیار حساس است و اگر در این سال‌ها به‌طور مؤثر رخ ندهد توانمندی‌های کودک در بزرگسالی در سطح پایین قرار خواهد گرفت. یکی از عوامل مهم در فرایند تکثیر و هرس، انجام تمرین‌های ذهنی است که بخش‌های مختلف مغز را فعال می‌کند. پژوهش‌های علمی محققان حوزۀ مطالعات مغز نشان می‌دهد که تمرین‌های مغزی نقش مهمی در فرایند رشد و تقویت عملکرد مغز کودکان دارند؛ به‌ویژه در دورۀ حساس پیش از دبستان که مغز در دورۀ تکاملی خاصی قرار دارد و می‌توان با بهره‌گیری از این دادۀ علمی، توانمندی‌های کودکان را پرورش داد. تمرین‌های مغزی هدفمند قسمت‌های مختلف مغز را درگیر می‌کند.

مجموعۀ باشگاه مغز کودکان با تکیه بر یافته‌های علمی و با هدف ارتقای سطح علمکرد مغزی، در حوزۀ کودک فعالیت می‌کند و ابزارهای کمک‌آموزشی طراحی و تألیف کرده است. مجموعۀ باشگاه مغز کودکان مناسب سنین پیش‌دبستانی و دبستانی یعنی از ۴ تا ۸ سال است. تمرین‌های ارائه‌شده در این مجموعه در ۳ سطح آسان (جلد اول)، متوسط (جلد دوم) و دشوار (جلد سوم) طراحی شده‌اند. این کتاب، جلد دوم از این مجموعه است. کتاب‌های مجموعه را هم می‌توان در کنار یکدیگر و هم به‌صورت مجزا استفاده کرد. نوع طراحی تمرین‌ها به‌گونه‌ای است که ۸ عملکرد مغزی را فعال‌سازی و تقویت می‌کند:

توجه، یعنی توانایی مغز در انتخاب و تمرکز بر اطلااعات و اتفاقات مهم

حافظۀ کاری یعنی توانایی مغز در نگهداری و به یاد آوردن فوری اطلاعات

سرعت پردازش یعنی توانایی مغز در نشان دادن واکنش سریع به اتفاق‌های محیط

هماهنگی حرکات دست و چشم یعنی توانایی مغز در ایجاد هماهنگی بین حرکات دست‌ها و چشم‌ها

مهار پاسخ یعنی توانایی مغز برای متوقف کردن به‌موقع رفتار

انعطاف‌پذیری یعنی توانایی مغز برای انطباق با وضعیت و محیط جدید

پردازش دیداری‌فضایی یعنی توانایی مغز در درک و یادگیری اطلاعات مکانی

استدلال یعنی توانایی مغز برای پیدا کردن قواعد منطقی برای حل مسئله.

درجۀ سختی تمرین‌های باشگاه مغز کودکان (جلد دوم) در سطح متوسط قرار دارد. در ابتدای کتاب با درج یک جدول، میزان سختی تمرین‌ها در هر کدام از بخش‌های عملکرد ۸گانۀ مغز مشخص شده است. چنانچه کودک تمرین‌های جلد اول را انجام داده باشد بهتر است والدین میزان کمک در این جلد را کمتر کنند و اجازه دهند کودک با استقلال بیشتر تمرین‌ها را انجام دهد. همچنین توصیه شده است که در صورت انجام کار با موفقیت، کودک تشویق شود یا بعضی تمرین‌ها گروهی پیش برود تا کودک به ادامۀ کار مشتاق باشد.

در تمرین‌های این کتاب از شخصیت‌های کارتونی بهره گرفته شده است.

خواندن کتاب باشگاه مغز کودکان (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به معلمان و والدین علاقه‌مند به تقویت قوای ذهنی کودک پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب باشگاه مغز کودکان (جلد دوم)

«بچه موشی خیلی دوست دارد که با اسب‌های چوبی بازی کند. با دقت نگاه کن که بچه موشی روی کدام‌یک از اسب‌های چوبی سوار شده است تا بتوانی در صفحه‌ی بعد، جای آن‌ها را به خاطر بیاوری.

.

.

.

حالا بدون این‌که به صفحه‌ی قبل نگاه کنی، از ۱ تا ۱۰ با صدای بلند بشمار و سپس دور اسب‌هایی را خط بکش که بچه موشی سوارشان شده بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۲۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان