دانلود و خرید کتاب داستان اوشهن سیده مریم رضوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان اوشهن اثر سیده مریم رضوی

کتاب داستان اوشهن

انتشارات:انتشارات گیوا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب داستان اوشهن

کتاب داستان اوشهن نوشتهٔ سیده مریم رضوی است و انتشارات گیوا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب داستان اوشهن

چاره‌ای جز انتخاب نداشت. بیش از این نمی‌توانست بدونِ اینکه عضو یکی از انجمن‌ها باشد زندگی کند. انتخابش در نهایت، انجمن بی‌زبانان بود. سال‌ها انجمن‌ها را با هم مقایسه کرده و تصمیم خود را گرفته بود. فکر می‌کرد، اگر نتواند حرف بزند، بهتر از زمانی خواهد شد که وارد انجمن بی‌چشمان شود و دیگر نتواند ببیند. یا عضو انجمن بی‌گوشان شده و نتواند هیچ‌گاه دیگر صدایی بشنود. نمی‌دانست قرار است بعد از این چطور زندگی کند. یعنی باید مانند بقیه رفتاری عادی داشته باشد؟ گویی کاری لازم و ضروری را انجام داده؟ کاری که باید انجام می‌شده. کاری که غیر از آن کار نباید به فکر کسی بیاید. کاری که غیر از آن کار منع شده و نهی شده است.

با ذهنی درگیر از سؤالات و افکار، راهی غاری شد که گفته بودند اعضای انجمن بی‌زبانان در آن‌جا هستند. ورودی غار به اندازه‌ای تاریک بود که صد مشعل نیز روشنش نمی‌کرد. ترسی بر وجودش افتاد؛ اما راهش را ادامه داد و وارد غار شد. دو طرفِ راهروی باریک و مارپیچ غار مشعل‌های روشن، نور و گرمایی مطلوب به طول مسیر می‌بخشیدند. هیچ دوراهی‌ای در مسیر نبود. مسیر حرکتش را روشن و آشکار یافت، اما قدم‌‌هایش مردّد بود. صداهای ضعیفی از انتهای راهرو به گوش می‌رسید. هیجان و دلهره با هم مخلوط شده و درونش حس عجیبی برانگیخته بودند. هم‌چنان که با تردید قدم برمی‌داشت، صداها نزدیک‌تر می‌شد.

در یک لحظه راهروی مارپیچ مسیرش، به سرسرایی عظیم تبدیل شد. جمعیتی که تا آن زمان یک‌جا ندیده بود، جلوی چشمانش ظاهر شد. صداها بسیار نامفهوم بود. او حتی حرف‌های افراد نزدیک به خودش را نیز نمی‌فهمید. دانست که این جمعیت همگی از اعضای انجمن بی‌زبانان هستند.

اعضای انجمن متوجه حضورش شدند و به سمت میانه‌ی جمعیت هدایتش کردند؛ جایی که زبان بُر ایستاده بود. همچون فردی که در امواج دریا گیرافتاده بود، تنها دست‌ها و پاهایش را که به زمین نمی‌رسید، بیهوده تکان می‌داد. بر روی دستِ اعضای انجمن، به سمت جلاد زبان هدایت می‌شد. دیگر کار از کارش گذشته بود.

خواندن کتاب داستان اوشهن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران داستان‌های ایرانی پیشنهاد می‌کنیم.



نظرات کاربران

کاربر ۷۵۲۲۲۷۷
۱۴۰۲/۰۸/۲۱

بسیار عالی بود داستانش موضوع جدید و جالب اصلا انتظارش رو نداشتم با همچین کتابی سر و کار داشته باشم.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۲۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۷ صفحه

حجم

۶۲۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۷ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان