دانلود و خرید کتاب دولت های توسعه خواه استفان هاگارد ترجمه علی دینی ترکمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دولت های توسعه خواه اثر استفان هاگارد

کتاب دولت های توسعه خواه

معرفی کتاب دولت های توسعه خواه

کتاب دولت های توسعه خواه نوشتۀ استفان هاگارد و ترجمۀ علی دینی ترکمانی است و انتشارات چاپ و نشر بازرگانی آن را منتشر کرده است. این کتاب در شش فصل، به توسعه اقتصادی در شرق آسیا و رابطۀ دولت‌ها با سیاست صنعتی می‌پردازد و آن را از جنبه‌های گوناگون تحلیل می‌کند. 

درباره کتاب دولت های توسعه خواه

برخی دولت‌ها ظرفیت بالاتری دارند و برخی ظرفیتی متوسط و برخی نیز به طور کل فاقد ظرفیت توسعه‌گرایانه هستند. دولت‌هایی که ظرفیت بالایی دارند، دیوان‌سالاری محکم‌تر و قوی‌تری نیز دارند. دیوان‌سالاری که قدرت تدوین سیاست صنعتی با هدف انتقال دانش علمی و فنی پیشرفته و حرکت رو به پیشرفت را در زنجیره‌های ارزش جهانی دارد؛ با جهان تعامل قوی‌تری دارد و از نظر سرمایه‌گذاری‌های مهم مخصوصا در حوزه سرمایه انسانی، عالی عمل می‌کند. در دوران پس از جنگ جهانی دوم، مفهوم دولت‌ توسعه‌خواه برای تبیین رشد سریع تعدادی از کشورهای شرق آسیا به وجود آمد. دولت توسعه‌خواه اصولا دولتی است که دولتمردان آن از نزدیک درگیر برنامه‌ریزی‌های اقتصادی خرد و کلان، برای رشد اقتصادی هستند. این کتاب به بررسی رویکردهای دولت‌های توسعه خواه، هم در کشورهای پیشرفته صنعتی و هم در جهان در حال توسعه، می‌پردازد. 

فصل اول کتاب به بنیان‌گذاران مفهوم دولت توسعه‌خواه می‌پردازد. فصل دوم، نگاهی دارد به پیشینه و آن چیزی که اریک رینرت با عنوان «نگاهی دیگر» مطرح می‌کند. هر چند مفهوم دولت توسعه‌خواه در زمانی خاص ظهور کرد، ایده‌های اساسی همراه با آن، سابقۀ خیلی بیشتری دارد و به زمان‌های قدیمی‌تری بازمی‌گردد. فصل سوم، نگاه نزدیک‌تری به رابطه میان مداخل و رشد، با لحاظ هم پیشبرد نظری جانسون و هم تحلیل سایر موارد سرمشق گونه (پارادایمیک) جنوب شرقی آسیا دارد. فصل چهارم، اقتصاد سیاسی دولت‌های توسعه خواه را در نظر می‌گیرد و به ریشه‌های آن‌ها می‌پردازد. فصل پنجم، افول ظاهری و احیای مجدد مفهوم دولت توسعه‌خواه را مدنظر قرار می‌دهد. در فصل پایانی، نویسنده سهم ماندگار رویکرد دولت توسعه‌خواه را خلاصه می‌کند و به رابطه مناسب میان دولت، مردم و بازار در فرآیند رشد می‌پردازد.

خواندن کتاب دولت های توسعه خواه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به افرادی که در حوزه اقتصاد و سیاست مطالعه دارند، پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره استفان هاگارد

استفان هاگارد، استاد مطالعات اقیانوس آرام در دانشکده سیاست و استراتژی جهانی و استاد برجسته علوم سیاسی و متخصص در سیاست تطبیقی در دانشگاه کالیفرنیا است. او دکترای خود را از دانشگاه کالیفرنیا برکلی دریافت کرد. استفان هاگارد در درحال‌حاضر سردبیر مجله مطالعات شرق آسیا است، مجله‌ای که به انتشار تحقیقات علوم اجتماعی نوآورانه در منطقه اختصاص دارد. او تاکنون مقاله‌ها و پژوهش‌های مهمی دربارۀ کره شمالی منتشر کرده است.

بخشی از کتاب دولت های توسعه خواه

«متون (ادبیات) دولت توسعه‌خواه برای توضیح مسئله بسیار خاصی – رشد سریع ژاپن و کشورهای تازه صنعتی شده آسیا – ظاهر شد. با وجود این، ایده‌های زیربنایی این مفهوم تبار بسیار طولانی‌تری دارد؛ ایده‌هایی که هنوز معتبرند و احتمالا پایدار خواهند بود. این سنت فکری، چارچوب جایگزینی را برای فهم رشد اقتصادی به دست می‌دهد که خودآگاهانه با الگوهای لیبرال غالب مخالف است و به مداخله دولت در این حوزه‌ها نظر مساعد دارد.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۳۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

حجم

۸۳۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

قیمت:
۹۳,۶۰۰
تومان