دانلود و خرید کتاب قوی باش و سرسخت هایگر مایندست ترجمه ثمین مشایخی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قوی باش و سرسخت اثر هایگر مایندست

کتاب قوی باش و سرسخت

معرفی کتاب قوی باش و سرسخت

کتاب قوی باش و سرسخت نوشتهٔ هایگر مایندست و ترجمهٔ ثمین مشایخی است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است. شیوه‌های افزایش عملکرد ورزشکاران در این کتاب آمده است.

درباره کتاب قوی باش و سرسخت

اکنون بیش از گذشته، افراد بیشتری به عنوان ورزشکار شناخته می‌شوند. میزان و مقدار اطلاعاتی که در مورد عملکرد و آموزش ورزش وجود دارد بسیار بیشتر از یک نسل پیش است. بسیاری از ورزشکاران مبتدی به اطلاعاتی دسترسی دارند که در گذشته‌ای نه چندان دور فقط مختص ورزشکاران حرفه‌ای و در سطح ملی بود.

استفاده‌ٔ متداول از لوازم هوشمند همراه با پایگاه‌های آنلاین به ما اجازه می‌دهد عملکرد خود را درسطح جهانی با مجموعه‌ٔ وسیعی از روش‌ها و عوامل موثر بر نتایج مقایسه کنیم. این پیکره‌ٔ داده به واقع حیرت‌انگیز است و مقدار عظیمی فراداده دارد که به ما اجازه می‌دهد بلافاصله هر عاملی را که می‌خواهیم به آن ارتباط بدهیم. بهره‌گیری هوشمندانه از مربی‌ها و مجموعه داده به ما اجازه می‌دهد کاری که انجام می‌دهیم را تحلیل کنیم؛ به نحوی که عملکرد ورزشی را از اساس تغییر می‌دهد، تا حدی از طریق بررسی اسطوره‌های کهن و شناسایی اصول عملکرد که کلید و عامل تعیین‌کننده‌ٔ موفقیت در تمام ورزش‌هاست.

مفهوم قدرت ذهنی به عنوان عنصر پایه در عملکرد، به سرعت در حال پدیدار و مطرح شدن در تمامی محافل است، موضوعی که احتمالاً همه جا از تحقیقات جدی تا تبلیغات محصولات مختلف در موردش دیده و شنیده‌اید. این واژه اغلب در بهترین حالت به طرزی مبهم تعریف می‌شود و بیشتر بر تاثیر هیجانیِ افکاری تکیه دارد که همه‌ٔ ما به طور غریزی می‌دانیم به چه معنا است. اما در دنیای ورزش به این وضوح نیست.

قدرت ذهنی که زمانی مفهومی مبهم و صرفاً مرتبط‌ با ورزشکاران استقامتی یا ورزش‌هایی مانند کوهنوردی بود، اکنون بخشی از اصول پایه‌ای عملکرد متداول در تمام ورزش‌ها است؛ زیرا مشخص شده است ویژگی‌های آن بر عملکرد تاثیر می‌گذرد. قدرت ذهنی زمانی به عنوان عاملی در رقابت محسوب می‌شد اما اکنون می‌دانیم همچنین اساس آمادگی و تمرین است.

خواندن کتاب قوی باش و سرسخت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ ورزشکاران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب قوی باش و سرسخت

«سرسختی ذهنی، واژه‌ای ثقیل است اما پرواضح است به چه چیزی اشاره دارد و در واقع و به سادگی معنایش سرسختی ذهن است. اصطلاحات دیگر مانند، تاب‌آوری و پایمردی نیز دقیقاً به همین موضوع اشاره دارند اما نیاز به مقداری توضیح دارند زیرا ممکن است معنای جامع و کامل مفهوم موردنظر را انتقال ندهند.

ویژگی سرسختی ذهنی به قدرت و سرسختی ذهن در مقابل فشاری اشاره دارد که می‌تواند آن را تضعیف کند. این امر به ذهنی اشاره دارد که قدرتمند شده و آموزش دیده است تا تحت فشار، بهتر کنترل شود و عوامل خارجی نتوانند به راحتی آن را دچار تزلزل کنند زیرا ویژگی‌هایی پیدا کرده است که عوامل معمول استرس نمی‌توانند بر آن تاثیری بگذارند.

ذهن سرسخت در مقابل تمام چیزهایی که توانایی‌های ما را کاهش می‌دهند - از جمله اضطراب، خستگی، حواسپرتی، فسادپذیری، کم هوشی، بی‌صبری، تحریف هویت و دیدگاه نادرست نسبت به فرایند رقابت- مقاوم می‌شود. در حوزه‌ی ورزش و ورزشکار بودن، این چیزها هنگامی که تحت فشار هستیم می‌توانند مانند دومینو عمل کنند بنابراین وقتی یک ویژگی ضعیف است، بر دیگری تاثیر می‌گذارد تا یک زنجیره‌ی واکنش شکل گیرد و ورزشکار ناگزیر در دام آن گرفتار می‌شود.

سرسختی همچنین به معنای قدرتمند بودن است، نه اینکه صرفاً در مقابل استرس و حواسپرتی بی‌حس باشیم. سرسخت بودن از لحاظ ذهنی به این معنا نیست که هیچ نیرو و استعداد لطیف‌تر که قابل تضعیف است نداشته باشیم، بلکه تمام توانایی‌های خود را باید ارتقا دهیم تا بتوانیم در مقابل سختی‌های عملکرد، رقابت و تمرینات شدید مقاومت کنیم. اگر خصوصیات ذهنی را سازماندهی و نظم نبخشیم، حتی بهترین خصوصیات نمی‌توانند در راستای هدفی که داریم به طور موثر به کار گرفته شوند و در ورزش این هدف در میدان مبارزه است.

ترکیب قوای قدرت ذهنی که ویژگی‌های ورزشکاری خوانده می‌شود، چیزی است که افراد نه فقط از نظر نحوه‌ی رقابت بلکه از هر لحاظ با آن قضاوت خواهند شد. این ویژگی چیزی است که ورزشکار به دنیا عرضه می‌کند و با آن دنیا را راهبری می‌کند و صفتی که به خوبی توسعه یافته باشد، یعنی از نظر ذهنی سرسخت بودن در زمان به نمایش گذاشتن عملکرد، بسیار تاثیرگذار است.

همه‌ی ما افرادی را می‌شناسیم که از نظر ذهنی سرسخت هستند اما لزوماً تمام کسانی که ذهنی سرسخت دارند، خودشان از آن آگاه نیستند. معمولاً، اولین نشانه‌ی ذهن سرسخت واقعی، عدم تمایل به برگزیدن چنین عنوانی برای خود است زیرا ویژگی‌های نگرش، اعتباربخشی و قدردانی و غیره این تصور که هر خصوصیتی به راحتی تایید می‌شود را ردّ می‌کند.

هیچ کس با ذهنی سرسخت به دنیا نمی‌آید اما در بسیاری از افراد این چیزی است که تحت شرایط دوران رشد توسعه می‌یابد. ورزشکارانی که در زندگی با فشارها یا تغییرات شدید مواجه بوده‌اند، اغلب برخی خصوصیات سرسختی ذهنی را که در زندگی نیاز داشتند به آنها تکیه کنند، دارند. این یعنی شرایط سخت زندگی یا رشد یافتن در محیطی با کار سخت، که عواملی مانند آب و هوا یا گزینه‌های کاری مستلزم اینگونه خصوصیات است.

سایر ورزشکاران، سرسختی ذهنی را از طریق تلاش برای اصلاح گزینه‌های اشتباه به دست آورده‌اند؛ خصوصیتی که هنگام بررسی شخصیت ورزشکاران بزرگ به وضوح دیده می‌شود. بسیاری از افرادی که تمایل طبیعی به فعالیت‌های پویا و پرخطر دارند، نسخه‌های متفاوتی از سرسختی در زندگی را امتحان می‌کنند تا اینکه در نهایت ورزش را بهترین گزینه می‌یابند. این نوع گزینه‌های دیگر شامل تمام انواع خودسری‌ها از مصرف مواد و انتخاب بد اجتماعی برای برگزیدن شغل است که آسیب در بردارد. نیروی محرک اغلب به خاطر تعهد و هیجانی است که این انتخاب‌ها به ارمغان می‌آورند و درس‌هایی که یاد گرفته می‌شود -اغلب به سختی- در ورزش به خوبی انتقال می‌یابد و ویژگی مثبت‌تری ارائه می‌دهد.

در مورد بقیه‌ی ما، سرسختی ذهنی چیزی است که از طریق انتخاب‌ها به طور ارادی و در قالب محصول کارهای دیگری که تصمیم می‌گیریم با زندگی‌ خود انجام دهیم، به دست می‌آوریم. در ورزش، سرسختی ذهنی از اولویت بالایی برخوردار است زیرا چیزی است که به ورزشکار اجازه می‌دهد آموزش ببیند و رقابت کند و توسعه‌ی آن به این روش می‌تواند موجب عملکردی در سطح بالا شود.

مخصوصاً برای ورزشکاری که یاد می‌گیرد سرسختی ذهنی را در ابتدای حرفه‌ی ورزشی تصدیق کند، فرایند توسعه و ارتقا می‌تواند او را به سطوح عمیق عملکردی برساند. این ویژگی‌ها را نمی‌توان به سرعت پرورش داد و اگرچه تاثیرات آن ممکن است خیلی زود احساس شود اما نتیجه‌ی کامل سرسختی ذهنی به مرور زمان حاصل می‌شود.

سرسختی ذهنی که منجر به عملکردی ممتاز می‌شود، به طور کلی از برانگیختن ورزشکار برای تلاش در تمامی جوانب، از انتخابی که وی در رقابت انجام می‌دهد تا ساعات بسیار زیاد تمرین سرچشمه می‌گیرد. ورزشکار به مرور ذهن خود را در کنار توانایی‌های جسمی پرورش می‌دهد و سرسختی ذهنی همان چیزی است که انتخاب‌های خود را با آن هدایت می‌کند. هنگامی که موضوع آمادگی و عملکرد در میان است، ذهن سرسخت گزینه‌های بهتری برمی‌گزیند زیرا نیروی آن بهتر توسعه یافته است تا قویتر و یکپارچه‌تر باشد. ذهن سرسخت دورنما، کنترل و شکیبایی وسیع‌تری دارد تا بتواند مسیر طولانی مورد نیاز عملکرد ممتاز را ببیند، و نسبت به بقیه که تحمل کمتری برای بار کاری دارند از امتیاز برخوردار است.

سرسختی ذهنی به عنوان قوای اصلی ذهن، چیزی است که ورزشکار مبتدی را به رقبای ورزشی که ماه‌ها یا سال‌ها بعد در صدر قرار دارند تبدیل می‌کند. پرورش ذهن سرسخت بهترین چیزی است که در معادله‌ی زمان با تلاش می‌توان یافت زیرا تمام جنبه‌های دیگر شخصیت ورزشکار را دربرمی‌گیرد تا بتواند در قالب یک واحد کل به بهترین شکل عمل کند.»

If Dad dies...
محمدرضا سرشار
آموزش دوخت ۵ کیف پارچه ای + یک داستان کوتاه
ماندیس آثار
فکر کن، پیدا کن (جلد چهارم)
داریوش صادقی
معرفت شناسی
محمدرضا جعفری
سرینیتی ۱
گوردن کورمن
قهوه از چشم هایش در جان چکید...
فاطمه مرادی
دیوان اولو عارف چلبی
فریدون بن محمد اولو عارف چلبی
آن ها کم از ماهی ها نداشتند
شیوا مقانلو
اولین نمایشگاه سالانه‌ی پوستر عاشورا
مرکز هنرهای تجسمی
روان شناسی فعالیت های ورزشی
ژانت بوک ورث
به کودک خود کمک کنیم شهروند مسئولیت پذیر باشد
موسسه خط ممتد اندیشه
ماهی در آب
ماریو بارگاس یوسا
این انتخاب شماست
كريستوفر پيتركا
دال
محمود گلابدره‌یی
قلبی که آرام شد
لیلا خزائی زاده
چارلی چاپلین چه کسی بود؟
پاتریشیا برنان دموت
ساعت گرگ و میش
محمدرضا پور جعفری
فروش حرفه ای در مدیریت گردشگری
شیرین شعبان
سفرنامه ناصرالدین شاه به خراسان
ناصرالدین شاه قاجار
هنر و اخلاق
محمدرضا آزاده فر
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
معجزه (شکرگزاری)
مسیحا برزگر
هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها
مارک منسون
پسرک، موش کور، روباه و اسب
چارلی مکسی
عادت های اتمی
هادی بهمنی
تکنیک‌های تسلط بر ذهن
آنتونی رابینز
خرده‌ عادت ها
جیمز کلیر
پاندای بزرگ و اژدهای کوچک
جیمز نوربری
۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیتاثر مرکب
دارن هاردی
کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم
تینا سیلیگ
آداب معاشرت
برایان تریسی
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
خالی‌ شدن از احساسات منفی
جوئل اوستین
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
هنر دختر بودن
راضیه کیماسی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۹۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان