دانلود و خرید کتاب شناخت اصول روانشناسی مهدیه امیدوارپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شناخت اصول روانشناسی اثر مهدیه امیدوارپور

کتاب شناخت اصول روانشناسی

انتشارات:نشر پرتا قلم
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شناخت اصول روانشناسی

کتاب شناخت اصول روانشناسی نوشتهٔ مهدیه امیدوار پور است. این کتاب را نشر پرتا قلم منتشر کرده است.

درباره کتاب شناخت اصول روانشناسی

روان‌شناسی، علم مطالعهٔ ذهن و رفتار و شامل تأثیرات زیست‌شناختی فشارهای اجتماعی و عوامل محیطی است؛ عواملی که بر چگونگی تفکر، عملکرد و حس افراد تأثیر می‌گذارد. روان‌شناسان با استفاده از علم روان‌شناسی، اختلالات روانی و به‌طور کلی روان انسان را بررسی می‌کنند تا بتوانند درک غنی‌تر و عمیق‌تری از او به دست آورند. این آموزه‌ها می‌تواند به افراد دیگر کند تا بینشی نسبت به اعمال خود و نیز درک بهتری از دیگران پیدا کنند. کتاب شناخت اصول روانشناسی به این موضوع پرداخته است.

خواندن کتاب شناخت اصول روانشناسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌ کنیم

این کتاب به دوستداران حوزهٔ روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب شناخت اصول روانشناسی

«انواع روان‌شناسی

روان‌شناسی یک‌رشته علمی گسترده و متنوع است که شامل مطالعه اندیشه، رفتار، پیشرفت، شخصیت، احساسات، انگیزه و موارد دیگر می‌شود. در نتیجه، برخی از زیرشاخه‌های فرعی و شاخه‌های تخصصی پدیدار شده است در زیر برخی از حوزه‌های اصلی تحقیق و کاربرد در روان‌شناسی آمده است: روان‌شناسی غیرطبیعی مطالعه رفتارهای غیرطبیعی و آسیب‌های روانی است. این شاخه تخصصی، بر تحقیقات و معالجه انواع اختلالات روانی متمرکز است و با روان‌درمانی و روان‌شناسی بالینی مرتبط است.

روان‌شناسی زیستی (بیوسایکولوژی) بررسی می‌کند که چگونه فرایندهای زیست‌شناختی بر ذهن و رفتار تأثیر می‌گذارند. این شاخه، ارتباط نزدیکی با علوم اعصاب دارد و از ابزارهایی مانند MRI و PET اسکن برای بررسی آسیب‌های مغزی یا ناهنجاری‌های مغزی استفاده می‌کند. شناسی بالینی بر ارزیابی، تشخیص و درمان اختلالات روانی متمرکز است. روان‌شناسی شناختی مطالعه فرایندهای فکری انسان از جمله، توجه، حافظه، ادراک، تصمیم‌گیری، حل مسئله و فراگیری زبان است.

روان‌شناسی قیاسی شاخه‌ای از روان‌شناسی است که به مطالعه رفتار حیوانات مربوط می‌شود.

روان‌شناسی رشدی شاخه‌ای است که به بررسی رشد و نمو انسان در طول زندگی می‌پردازد و شامل توانایی‌های شناختی، اخلاق، عملکرد اجتماعی، هویت و سایر زمینه‌های زندگی است. روان‌شناسی جنایی یک‌رشته کاربردی است که با استفاده از تحقیقات روان‌شناسی و قوانین موجود، بر سیستم عدالت قضایی و کیفری متمرکز است.

روان‌شناسی صنعتی - سازمانی زمینه‌ای است که از تحقیقات روان‌شناختی برای ارتقای عملکرد کار و انتخاب کارمندان استفاده می‌کند.

روان‌شناسی شخصیتی بر درک چگونگی رشد شخصیت و همچنین الگوهای افکار، رفتارها و ویژگی‌هایی که باعث منحصربه‌فرد بودن فرد می‌شود، تمرکز دارد.

روان‌شناسی اجتماعی بر رفتار گروهی تأثیرات اجتماع بر رفتار فردی، نگرش، پیش‌داوری قابلیت انطباق در جامعه، پرخاشگری و مباحث مرتبط دیگر متمرکز است.

کاربردهای روان‌شناسی

بارزترین کاربرد روانشناسی در زمینه سلامت روان این است که روان‌شناسان از قوانین تحقیقات و یافته‌های بالینی برای کمک به بیمار در مدیریت و غلبه بر علائم درگیری ذهنی و بیماری روانی استفاده می‌کنند. برخی از کاربردهای روان‌شناسی عبارت‌اند از:

تدوین برنامه‌های آموزشی

ارگونومی (علم) تلفیق کار و شرایط کار با ویژگی‌ها و نیازهای انسان

اطلاع‌رسانی در مورد سیاست‌های عمومی

درمان سلامت روان

افزایش بازدهی

سلامت و رفاه شخصی

تحقیقات روان‌شناسی

کمک به خود (خودیاری)

طراحی برنامه‌های اجتماعی

پی‌بردن به چگونگی رشد کودک

گنجاندن همه کارهایی که روان‌شناسی در بر می‌گیرد، فقط در یک تعریف مختصر دشوار است. اما مباحثی از قبیل رشد، شخصیت، افکار احساسات عواطف انگیزه‌ها و رفتارهای اجتماعی تنها بخشی از آنچه روان‌شناسی در پی فهم پیش‌بینی و توضیح آن است را نشان می‌دهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۰۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۸ صفحه

حجم

۶۰۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان