دانلود و خرید کتاب اپیدمیولوژی و مبارزه با بیماری ها برای پرستاران میرمحمد حسینی
کتاب اپیدمیولوژی و مبارزه با بیماری ها برای پرستاران اثر میرمحمد حسینی

کتاب اپیدمیولوژی و مبارزه با بیماری ها برای پرستاران

انتشارات:انتشارات بشری
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اپیدمیولوژی و مبارزه با بیماری ها برای پرستاران

کتاب اپیدمیولوژی و مبارزه با بیماری‌ها برای پرستاران نوشتۀ میرمحمد حسینی در انتشارات بشری به چاپ رسیده است. این کتاب مطابق با سرفصل جدیدی است که شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی تعیین کرده است.

درباره کتاب اپیدمیولوژی و مبارزه با بیماری‌ ها برای پرستاران

اپیدمیولوژی یا همه‌گیرشناسی، علم مطالعۀ نحوۀ انتشار بیماری‌ها و عوامل بیماری‌زا، توزیع بیماری‌ها در زمان‌ها، مکان‌ها، نژادها یا فرهنگ‌های خاص است؛ درواقع، علم بررسی انتشار و علل بیماری‌ها است.

کتاب اپیدمیولوژی و مبارزه با بیماری‌ها برای پرستاران، در بردارندۀ مفاهیم کاربردی در زمینۀ اپیدمیولوژی بالینی است و مطالبی همچون ناهنجاری، تشخیص، فراوانی، خطر، پیش‌آگهی، درمان، پیشگیری،‌ شانس، بیماری نادر و علت را در بر می‌گیرد. این کتاب، مرجعی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای رشتۀ پرستاری مشخص کرده است.

کتاب اپیدمیولوژی و مبارزه با بیماری‌ها برای پرستاران در ۹ فصل تدوین شده است. عنوان کلی فصل‌ها و بخشی از موضوعات مطرح‌شده در هر فصل به شرح زیر هستند:

فصل اول: تاریخچه تعریف کاربرد اپیدمیولوژی (شامل موضوعاتی چون تاریخچه اپیدمیولوژی، تعریف اپیدمیولوژی، کاربرد اپیدمیولوژی و...)

فصل دوم: منابع اطلاعات در بهداشت جامعه حرکات و شاخص‌های جمعیتی (شامل موضوعاتی چون منابع اطلاعات جمعیتی، آمار حیاتی، گواهی های تولد زنده و...)

فصل سوم: مفاهیم و مدل‌های بیماری در اپیدمیولوژی (شامل موضوعاتی چون عوامل میزبان، مدل های اکولوژیک، شبکه علیت و...)

فصل چهارم: سلامت بیماری و پیشگیری از دیدگاه اپیدمیولوژی (سلامت و بیماری، سیر طبیعی بیماری، غربالگری)

فصل پنجم: انواع مطالعات در اپیدمیولوژی (از جمله مطالعات توصیفی، مطالعات تحلیلی، مطالعات گذشته‌نگر)

فصل ششم: اپیدمیولوژی و مبارزه با بیماری‌های واگیر عفونی (شامل موضوعاتی چون تعریف واژه‌ها، زنجیره عفونت‌، اپیدمیولوژی سل و...)

فصل هفتم: اپیدمیولوژی و مبارزه با بیماری‌های مزمن غیرواگیر شایع در ایران (شامل موضوعاتی چون اپیدمیولوژی بیماری های قلب و عروق، اپیدمیولوژی بیماری های عروق قلب، پیشگیری از پرفشاری خون و...)

فصل هشتم: اپیدمیولوژی و پیشگیری از تصادفات و سوانح (اپیدمیولوژی تصادف و سوانح، اپیدمیولوژی سوانح و تصادف)

فصل نهم: اپیدمیولوژی و پیشگیری از بیماری‌های منتقله از راه جنسی و ایدز (شامل موضوعاتی چون سیفلس، کلامیدیا، برنامه کنترل ایدز و...)

در بخش آخر کتاب نیز چکیده‌ای از مهم‌ترین نکات کتاب آمده است.

خواندن کتاب اپیدمیولوژی و مبارزه با بیماری‌ ها برای پرستاران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دانشجویان پرستاری و اپیدمیولوژی و شاغلان در این بخش‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اپیدمیولوژی و مبارزه با بیماری‌ ها برای پرستاران

«در حال حاضر رشد سریع جمعیت ازدیاد انواع فضولات صنعتی و افزایش دائمی وسایل نقلیه موتوری موجب آلودگی آب و هوا ازدیاد سر و صدا و سایر آلودگی‌های محیط می‌شوند. عوامل جوی و تغییرات ناگهانی فشار هوا سبب اختلال روانی و شیوع خودکشی‌ها می‌شود و یا بروز طوفان، زلزله و سیل نه تنها باعث خرابی و مرگ و میر می‌شود بلکه با آلوده کردن آب‌های منطقه بیماری‌های عفونی منطقه از طریق آب را به دنبال می‌آورد. خاک تأثیر مستقیم بر بروز یا عدم بروز بیماری‌ها دارد به عنوان مثال در مناطقی که خاک شنی است باتلاق ایجاد نمی‌شود وفور بیماری مالاریا کمتر است و در مناطقی که خاک مرطوب است بیماری ناشی از کرم قلاب‌دار به صورت آندمی بومی مشاهده می‌گردد و یا در جایی که ید خاک کم است شیوع بیماری گواتر آندمیک بالاتر است. آب در مناطقی که درجه سختی آب بالاتر است اختلالات گوارشی وجود دارد و برعکس پایین بودن درجه سختی آب با بروز و شیوع بالاتر بیماری‌های قلبی - عروقی همراه است در مناطقی که فلوئور آب آشامیدنی کم است پوسیدگی دندان زیادتر است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان